X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ritualul de 5 minute care te ajută să adormi mai repede

de Irina Olteanu

Îți imaginai că există un ritual de 5 minute care te ajută să adormi mai repede? Este extrem de simplu de pus în practică și nu vei avea nevoie decât de ceva de scris? Te-am făcut curios? Iată în continuare concluziile unui studiu desfășurat în acest sens.

Nu reușești să adormi repede?

Dacă te foiești o perioadă bună în pat înainte de a adormi, află că nu ești singura. Conform sondajelor, unul din patru americani se străduiește să adoarmă sau să rămână adormit, iar Centrul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor susține că un procent la fel de mare nu reușește să doarmă 6 ore de somn pe noapte. La nivel colectiv (este vorba de Statele Unite ale Americii) se cheltuie aproximativ 45 miliarde de dolari pe diverse medicamente care să ajute în crearea unui somn de calitate în fiecare an.

Imediat ce te întinzi în pat pentru a adormi, mintea ta începe să se îndrepte în orice direcție posibilă. Ai reușit vreodată să adormi când singurul lucru la care te puteai gândi era cum să îi spui prietenei /prietenului tău că nu poți ajunge la întâlnirea de mâine sau că ai de predat un raport mâine la serviciu? Cu siguranță răspunsul este negativ. Este normal să-ți devină vizibili toți factorii stresori când mintea ta are în final puțin timp liber să se odihnească; dar este ultimul lucru de care ai nevoie când încerci să te odihnești pentru ziua de mâine. Din fericire, însă, oamenii de știință au descoperit un remediu posibil să vindece apariția acestor gânduri anxioase și să te ajute să adormi cât mai rapid.

ritualul de 5 minute

Soluția de 5 minute pentru a adormi repede

Cu siguranță ești familiarizat deja cu conceptul de liste și planificări. De fapt, sunt șanse mari să apelezi la ele în mod regulat pentru a te asigura că nu uiți diverse sarcini și deadline-uri. Dar care este legătura dintre acest instrument destinat creșterii productivității și somn?

Cercetătorii din cadrul Universității Baylor au investigat dacă mai multe tipuri de jurnalizare pot ușura procesul de adormire. În acest sens, au apelat la un număr de 57 adulți tineri (fără istoric de insomnie gravă) care au fost introduși într-un laborator de somn; ei au petrecut 5 minute înainte de a se culca fie creând o listă pentru zilele următoare, fie o listă de sarcini pe care au reușit să le rezolve în decursul ultimelor zile (asupra cărora au reflectat). Voluntarii au dormit în cadrul unui laborator unde cercetătorii au putut măsura gradul de mișcare oculară și de activitate a undelor cerebrale și nu li s-a permis să folosească telefoanele mobile sau să lucreze după stingerea luminii.

Rezultatele au fost publicate în Revista de Psihologie Experimentală și confirmă că nu tot scrisul anterior somnului are valoare egală. Cei care au creat liste de rezolvat înainte de a dormi au fost capabili să închidă ochii cu 9 minute mai repede decât cei care au scris despre evenimentele trecute (au reușit să adoarmă în medie în 15 minute). Au avut un rol semnificativ și calitatea listelor întocmite; astfel, cu cât erau menționate mai multe sarcini și cu cât erau listele mai clare, cu atât mai rapid adormeau cei care le scriau. Pe de altă parte, persoanele care au scris liste lungi de realizări au avut nevoie de un timp mai lung să adoarmă decât cei care s-au gândit la mai puține activități trecute.

Autorii studiului au descoperit descărcarea în scris a sarcinilor viitoare contribuie și la descărcarea gândurilor aferente, prin urmare vei renunța să te mai frămânți mintal. De exemplu, dacă scrii o notiță pentru a-ți reaminti să trimiți un anumit e-mail de dimineața înseamnă că poți înceta să te stresezi dacă îți vei aminti sau nu și ce trebuie să spui. Practic îi transmiți creierului tău că sarcina va fi rezolvată, numai că nu va fi rezolvată chiar acum. Autorii studiului au concluzionat "în loc să realizezi un jurnal despre sarcinile rezolvate ale zilei sau despre ceea ce urmează să aibă loc în ziua următoare, experimentul sugerează că oamenii petrec 5 minute în apropierea orei de somn realizând o listă detaliată."

9 minute de somn în plus nu par o realizare deosebită, însă autorii studiului emit opinii diferite în acest sens. "De fapt, rezultatele sunt la egalitate cu privire la timpul suplimentar de dormit pe care îl pot oferi medicamente pe rețetă pentru insomnie. Aceste minute suplimentare de odihnă în fiecare noapte pot face cu adevărat o diferență", a declarat conducătorul studiului Michael Scullin și director de Laborator pentru Neuroștiință a Somnului și Cogniție de la Baylor.

Aceste 5 minute pe care le petreci când creezi o listă cu ceea ce trebuie să faci reprezintă o soluție ușoară dar și mult mai ieftină decât alte ajutoare pentru somn. Mintea ta mult mai calmă îți va rămâne recunoscătoare.

ritualul de 5 minute

De reținut

Poate există persoane care nu sunt încă convinse de practica jurnalismului. Scrierea expresivă s-a demonstrat că poate contribui la deblocarea creativității și la ameliorarea stresului. Însă dacă aceste rezultate dintr-un studiu mic sunt atât de clare, iar tu îți dorești să poți adormi cât mai repede, ar trebui să iei în considerare crearea unei liste de realizat înainte de a merge la culcare. Nu te va ajuta numai să adormi mai rapid, dar te va și pregăti pentru o zi extrem de productivă.

Bineînțeles, nu uita că această listă reprezintă doar o parte componentă a unei rutine sănătoase de culcare. În cazul în care consumi cofeină în exces, ai parte de un program zilnic haotic sau te culci foarte târziu noaptea, o simplă hârtie și un pix nu pot face miracole în vindecarea insomniei. Te va ajuta doar să îți oprești creierul aglomerat pe perioada nopții, însă o igienă de bază a somnului continuă să rămână la fel de importantă. Prin urmare, oprește dispozitivele electronice care emit lumină albastră cu 1-2 ore înainte de culcare, creează un mediu de somn liniștit, întunecat și răcoros și acordă atenție alimentelor pe care le consumi. Există o serie de alimente care susțin un somn de calitate prin optimizarea eliberării de melatonină; carnea de curcan și laptele cald conțin triptofan (precursorul melatoninei), iar mierea conține orexină (reduce vigilența). Și migdalele, mușețelul sau ovăzul au un efect benefic, iar bananele sunt bogate în serotonină și magneziu.

Surse: www.msn.com; www.inc.com; www.telegraph.co.uk

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

4 zodii își găsesc marea dragoste în noaptea de Revelion. Rămân împreună toată viața 4 zodii își găsesc marea dragoste în noaptea de Revelion. Rămân împreună toată viața
O femeie a murit după ce și-a curățat sinusurile după metoda asta. Mare grijă! O femeie a murit după ce și-a curățat sinusurile după metoda asta. Mare grijă!
Neurinom Morton: cauze, simptome și tratament Neurinom Morton: cauze, simptome și tratament
Părul lung nu mai este la modă! Care este coafura HOT a iernii! Părul lung nu mai este la modă! Care este coafura HOT a iernii!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
Laptele matern este magic, spune științaMotive pentru care laptele matern este considerat deosebit Poate să stimuleze dezvoltarea creierului bebelușului Laptele conține niște oligozaharide complexe (Acestea sunt niște substanțe organice-S-a descoperit că în...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce senzatii ai cand esti insarcinata

Ce senzatii ai cand esti insarcinata

Sarcina reprezinta o perioada incarcata de emotii puternice si senzatii
MAI MULT

De ce este vital pentru bebelus ca mama sa alapteze in prima ora de la nastere

De ce este vital pentru bebelus ca mama sa alapteze in prima ora de la nastere

Alaptarea imediat dupa nastere este incurajata de cele mai importante
MAI MULT

Femeile supraponderale trebuei sa reduca numarul de calorii in sarcina

Femeile supraponderale trebuei sa reduca numarul de calorii in sarcina

O gravida obeza sau supraponderala poate sa se confrunte cu probleme grave de
MAI MULT

Bebee

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net