X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ce să nu mănânci în sarcină ca să nu ai un copil gras

de Alina Nedelcu

Chiar dacă ai impresia că, dacă ești însărcinată, trebuie să mănânci mult mai mult ca de obicei, experții ne spun că, în realitate, lucrurile nu stau deloc așa. Dimpotrivă, așa cum vei afla și din articolul de mai jos, nu vei avea nevoie de un surplus de calorii decât pentru ultimul trimestru de sarcină. De asemenea, trebuie să știi că este necesar să fii foarte atentă la ceea ce mănânci și să nu faci exces de alimente ce pot favoriza predispoziția bebelușului tău de a se transforma într-un copil gras. Ține cont de indicațiile specialiștilor și evită cât poți asemenea alimente!

Femeie gravida ce doreste sa manance pizzaAlimente ce conțin prea mulți carbohidrați și prea multe calorii

Când ești însărcinată și vrei să-ți satisfaci pofta de un aliment bogat în carbohidrați, precum cartofii prăjiți, medicii te sfătuiesc să-i înlocuiești cu un aliment mult mai sănătos, gen o salată verde. Argumentul lor se leagă de următoarea constatare a unui studiu recent: femeile care au consumat în timpul sarcinii hrană cu un conținut mare de grăsimi și cu un indice caloric ridicat, au dat naștere unor copii cu probleme legate de metabolismul lipidelor și glucozei. Acestea se traduc fie în obezitate, fie în apariția unor maladii grave, precum diabetul.
Studiul despre care s-a precizat a fost efectuat pe șoareci și s-a observat că grăsimile și carbohidrații ingerați de mame s-au transmis, prin intermediul placentei, la pui. În plus, din cauza acestui tip de alimentație a mamelor, copiii pot să dezvolte, încă din copilărie, astm (în condițiile în care lipidele pot ajunge în plămânii bebelușului și le pot afecta funcționarea optimă).
De asemenea, în urma aceluiași studiu s-a ajuns la concluzia că, deși la naștere bebelușii ai căror mame au avut în timpul sarcinii o dietă bazată pe carbohidrați și grăsimi au avut o greutate mai mică decât cei ai mamelor care au avut o dietă echilibrată, ei s-au confruntat cu obezitatea mai târziu, în adolescență sau chiar în viața de adulți.
Cu alte cuvinte, metabolismul unui copil se formează încă din viața intrauterină și dacă nu vei avea grijă și vei consuma grăsimi și carbohidrați pe timpul sarcinii, va crește considerabil riscul de a avea un copil gras mai târziu.

Gravida ce mananca tort de ciocolataEvită, pe cât posibil, hrana intens procesată și prea bogată în zahăr și grăsimi

Experții din domeniu avertizează mamele, chiar dacă poftesc în timpul sarcinii la astfel de alimente, să le evite cât pot de mult.
Motivul pentru care se insistă asupra acestui fapt este că oricare asemenea alimente, odată ce ajung la placentă și la făt, nu vor face altceva decât să afecteze serios funcționarea metabolismului acestuia, dar pot să influențeze în mod negativ și dezvoltarea creierului acestuia (de pildă, s-a constatat că bebelușii care  au primit în timpul vieții intrauterine o hrană bogată în zaharuri și grăsim au ajuns să aibă abilități cognitive mai reduse și o mai mică rezistență la stres decât aceia ai căror mame au avut o nutriție echilibrată în perioada sarcinii).
Una dintre recomandările specialiștilor, dacă nu vrem să avem un copil gras și cu probleme la nivel cognitiv, este să ne hrănim cu șase mici porții de hrană pe zi, dintre care doar una să se bazeze pe proteine. Iar dacă se întâmplă să ajungem să consumăm totuși hrană procesată, să nu facem excese și să avem grijă să ne echilibrăm mereu aportul de hrană bazată pe proteine și carbohidrați cu cel bazat pe alimente bogate în  nutrienți valoroși (precum legumele și fructele). În felul acesta, nu numai că vom reuși și noi să ne menținem o greutate normală pe parcursul sarcinii (și în felul acesta vom fi ferite de complicații precum preeclampsia, diabetul gestațional sau hemoragie postpartum), dar nici bebelușul nostru nu va primi calorii în exces.
De noi depinde să nu fim adeptele principiului că, în sarcină, este nevoie „să mâncăm cât pentru doi". Este recomandabil să ascultăm opiniile medicilor care ne spun că, în timpul sarcinii, vom avea nevoie de un supliment de calorii de abia în trimestrul al treilea de sarcină (cam de 350-500 calorii pe zi).

Nici hrana bazată pe îndulcitori artificiali nu este indicată în perioada sarcinii

Și acest tip de hrană se încadrează în rândul celei intens procesate, care este de evitat pe timpul sarcinii.
O echipă de medici din cadrul „The Cleveland Clinic" și „West Virginia University" afirmă, în urma unui studiu, că fructoza de exemplu (aceasta este unul dintre cei mai folosiți îndulcitori artificiali), va afecta nu numai metabolismul mamei însărcinate, ci și pe cel fătului. Astfel, va crește riscul ca acesta să fie supraponderal sau obez pe parcursul copilăriei.
Aceștia recomandă insistent ca viitoarele mame să renunțe la a consuma alimente cu îndulcitori artificiali (chiar și cele care știu că au un bun metabolism) și să țină permanent legătura cu un specialist pe timpul sarcinii, întrucât numai acesta le poate recomanda o dietă adecvată.

Citește și: Alimentele interzise in sarcina

Ocolește băuturile carbogazoase dulci

Un alt studiu, de data aceasta al Universității din Manitoba (Canada) a arătat că mamele care au consumat băuturi carbogazoase dulci pe parcursul sarcinii au înregistrat o creștere semnificativă a indicelui masei corporale, ceea ce i-a predispus și pe bebelușii lor la un exces ponderal. Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 3033 de perechi de mame și copii.
În cadrul studiului, s-au constatat următoarele: 29,55% dintre ele au consumat constant băuturi carbogazoase dulci pe timpul sarcinii, cel puțin 5,1% dintre ele au făcut acest lucru zilnic și cel puțin 5,1% dintre copiii lor au devenit, încă de când erau bebeluși, supraponderali sau obezi.
Astfel, mamele consumatoare de asemenea băuturi au avut un surplus de greutate și ai lor copii, chiar dacă nu s-au născut supraponderali, au avut tendința de a deveni așa în perioada copilăriei.
Iată de ce băutururile carbogazoase dulci trebuie neapărat evitate pe timpul sarcinii, întrucât consumul lor ne va afecta copilul pe termen lung.
De altfel, așa cum ne recomandă și cercetătorul din domeniul obezității Nicole Avena în cartea sa „Ce să mănânci când ești însărcinată", o dietă corectă din timpul sarcinii își va pune indiscutabil amprenta asupra stării de sănătate a copilului nostru.
Desigur, ea nu ne îndeamnă să ne abținem mereu când ne este poftă de oricare dintre tipurile de alimente menționate mai sus, ci doar să le gustăm ocazional, în timp ce dieta noastră de zi cu zi  să fie una echilibrată, formată din alimente sănătoase, benefice și nouă, și copilului nostru.
În concluzie, opinia specialiștilor este unanimă: dacă vrem să avem un copil sănătos, care să nu fie gras și să aibă tot felul de probleme de comportament, trebuie să avem mare grijă la hrana noastră din timpul sarcinii.

Citește și: Obezitatea la copii

Voi ați auzit până acum de alimente pe care ar trebui să le eviți în timpul sarcinii pentru a nu avea un copil gras?

Surse:
www.authoritynutrition.com; www.fitpregnancy.com;www.momjunction.com; www.theguardian.co
m

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a gravidei Alimentatia corecta a gravidei
Acidul folic in sarcina Acidul folic in sarcina
Ce inseamna sa mananci pentru doi? Ce inseamna sa mananci pentru doi?
Cele mai ciudate pofte din timpul sarcinii Cele mai ciudate pofte din timpul sarcinii

Articole Lifestyle

Am intrat în zodia Rac. Ce înseamnă asta pentru zodia ta Am intrat în zodia Rac. Ce înseamnă asta pentru zodia ta
Un stilist celebru a dezvăluit care sunt hainele care te îmbătrânesc Un stilist celebru a dezvăluit care sunt hainele care te îmbătrânesc
Ce să porți cu fiecare culoare de pantofi Ce să porți cu fiecare culoare de pantofi
20 de ținute pentru weekend pe care să le încerci în vara 2018 20 de ținute pentru weekend pe care să le încerci în vara 2018

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Tehnologie! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliAstfel, Miercuri, pe 27 iunie, de la ora 17.00, la Teatrul Elisabeta, la Ora de tehnologie, toți părinții sunt invitați să își traseze un ghid propriu de utilizare a tehnologiei, ascultând sfaturile celor mai...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce poti face in sarcina ca sa te ajute mai tarziu in ingrijirea bebelusului

Ce poti face in sarcina ca sa te ajute mai tarziu in ingrijirea bebelusului

Sarcina nu este doar o perioada in care trebuie sa ai grija de propriul corp, ci
MAI MULT

Ce ai voie si ce nu ai voie daca esti insarcinata vara?

Ce ai voie si ce nu ai voie daca esti insarcinata vara?

Atunci cand esti insarcinata vara apar o serie de probleme de sanatate pe care
MAI MULT

Lucruri ciudate care ti se intampla in sarcina

Lucruri ciudate care ti se intampla in sarcina

Cu siguranta ai auzit deja ca sarcina este o perioada aparte in viata oricarei
MAI MULT

Bebee

sigur.info-fii sigur pe net