X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

De ce mă simt tot timpul obosită în sarcină?

de Irina Olteanu
Trimite articolul pe facebook Trimite articolul pe email

Oboseala în sarcină constituie o problemă cu care se confruntă majoritatea femeilor gravide, dispărând de la sine de obicei în cel de-al doilea trimestru. Din ce cauze apare efectiv și ce puteți face pentru a nu o resimți atât de puternic veți afla în cadrul articolului următor.

Informații despre oboseala în sarcină

Este perfect normal să vă simțiți în permanență obosite în timpul sarcinii, în special la începutul și la finalul său, când hormonii sunt secretați în cantități mari pentru a se adapta modificărilor din corpul vostru și necesităților copilului (progesteronul este recunoscut pentru acțiunea sa sedativă). De asemenea, există posibilitatea să aveți probleme cu somnul în cazul în care simțiți frecvent nevoia de a urina, experimentați arsuri în capul pieptului sau crampe la nivelul picioarelor.

Ce se întâmplă de fapt? În primul trimestru de sarcină, o cantitate foarte mare din energia corpului este direcționată către clădirea unui sistem care să susțină viața pentru copil, respectiv placenta, și din acest motiv începând din aproximativ săptămâna a 9 de sarcină (până în a 12-a) se poate să vă simțiți epuizate. De asemenea, metabolismul corpului a crescut în mod semnificativ, în timp ce glicemia și tensiunea tind să scadă. Un rol esențial în crearea unei stări de epuizare îl joacă și emoțiile în permanentă schimbare. Până la finalul primului trimestru se finalizează procesul de creare a placentei, iar organismul începe să se obișnuiască cu fluctuațiile hormonale și emoționale. Trimestrul al doilea de sarcină poate părea o perioadă de energie nestăvilită, însă în ultimul trimestru, când fătul imprimă un stres suplimentar asupra corpului, iar somnul devine din ce în ce mai tulburat (din cauza arsurilor în capul pieptului, durerii de spate sau sindromului picioarelor neliniștite), starea de oboseală poate reveni.

Există și cazuri rare în care oboseala poate fi cauzată de probleme legate de sănătate precum anemie, depresie, hipotiroidism sau toxoplasmoză. În cazul în care oboseala apare în mod brusc, nu se ameliorează în pofida unei perioade corespunzătoare de odihnă sau dacă vă simțiți extrem de stresate sau deprimate, este indicat să apelați la un medic specialist.

Citește șiOboseala in sarcina: ce trebuie sa te ingrijoreze 

oboseala in sarcina

Metode de tratament pentru oboseala în sarcină

- fiți atente la semnalele transmise de corp. Dacă sunteți obosite, odihniți-vă. Încercați să vă relaxați și lăsați pentru mai târziu diverse activități casnice. În cazul în care locul de muncă vă permite, o siestă chiar și de 15 minute poate face minuni
- nu vă fie teamă să cereți ajutorul. Lăsați partenerul, prietenii, familia sau prietenii să vă ajute cu îndatoririle casnice și profitați de timpul liber pentru a vă relaxa sau a vă plimba. Dacă este posibil, ajustați-vă programul de la muncă pentru a reduce din numărul de activități desfășurate
- încercați să dormiți mai mult, fie mergând mai devreme la culcare, fie trezindu-vă mai târziu. Încercați să nu consumați lichide înainte de culcare pentru a evita drumurile la toaletă de noapte.
- consumați alimente sănătoase. Concentrați-vă pe alimente care stimulează nivelul energetic, precum proteine și carbohidrați complecși, urmărind de asemenea ca meniul zilnic să conțină și suficiente calorii și fier. Cofeina și zahărul, deși pot părea tentante, vor oferi doar temporar energie, pentru că ulterior vă vor face să vă simțiți mai obosite ca niciodată. Nu uitați de o hidratare sporită
- mâncați des. În mod similar altor simptome specifice sarcinii, oboseala răspunde bine la soluții de tipul meselor frecvente (6 mese pe zi). Mențineți nivelul glicemiei constant, prin urmare evitați să săriți peste mese și optați pentru porții mici și dese, eventual incluzând între acestea diverse gustări
- faceți mișcare. În cazul în care medicul vă permite, cantitatea potrivită de exercițiu fizic poate fi mai revigorantă decât orice somn (datorită hormonilor asociați stării de bine, endorfinele), eventual o plimbare de 30 minute pe jos. De altfel, veți dormi și mult mai bine noaptea. Însă nu exagerați pentru a nu ajunge în extrema opusă

În cazul în care oboseala este severă, persistentă sau se prelungește pe durata întregii sarcini, fiind eventual însoțită de alte simptome precum slăbiciune, scurtarea respirației sau senzații de leșin, este posibil să suferiți de anemie feriptivă. Dacă vă simțiți triste sau apatice, suferiți modificări ale apetitului, accese de panică sau anxietate, este posibil să suferiți de depresie prenatală. Ambele probleme sunt tratabile, însă este bine să interveniți cât mai timpuriu.

În final este important de subliniat faptul că fiecare femeie este diferită, așadar nu se poate anticipa exact momentul în care oboseala din sarcină va înceta. Unele femei pot să o resimtă pe întreaga durată a sarcinii, în timp ce altele să nu o resimtă deloc.

Surse:

http://americanpregnancy.org; www.whattoexpect.com; www.thebump.com; www.babycentre.co.uk/

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Trimite articolul pe facebook
  • LISTA INTRABARI FRECVENTE DESPRE SARCINA
Editorial Qbebe
scris de Andrada Popa
Înscrie-te! Conferința gratuită despre alimentația copilului de vârstă micăÎn calitate de părinți, încercăm să facem, la fiecare pas, ce este cel mai bine pentru micuțul nostru. Odată cu trecerea timpului, când vine vorba de alimentația sa, lucrurile devin din ce în ce mai...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ce doare mai tare la nastere: contractiile sau expulzia?

Ce doare mai tare la nastere: contractiile sau expulzia?

O intrebare care framanta pe toate viitoarele mamici priveste gradul de durere
MAI MULT

De ce mameloanele se inchid la culoare in timpul sarcinii?

De ce mameloanele se inchid la culoare in timpul sarcinii?

Alaturi de multe schimbari la nivelul corpului, sarcina aduce cu sine si o
MAI MULT

Exercitii Kegel in sarcina: importanta lor pentru o nastere naturala usoara

Exercitii Kegel in sarcina: importanta lor pentru o nastere naturala usoara

Este important sa efectuezi exercitii Kegel nu doar pentru o perioada a sarcinii
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net