Evenimentul a avut și o componentă de parenting susținută de Otilia Mantelers și o componentă de nutriție susținută de Luiza Pîrvu.
Scenetele câștigătoare care au fost puse în scenă au fost răsplătite cu premii din partea Danonino și cu aplauzele celor 150 de părinți și copii aflați în sală:
• Dincă Minodora - „Descoperim...joaca și insectele" pusă în scenă de Ela Crăciun, blogger @elacraciun.ro și Ioana Ginghină
• Elena Dobrete - „Dino piratul și prințesa mării Amedeea" pusă în scenă de Dan Cruceru, blogger @taticool.eu și Ioana Ginghină
• Elena Iacovete - „Dino piratul și marea provocare" pusă în scenă de Anca Serea Sînă, blogger @voios.ro Dan Cruceru și Ioana Ginghină
• Gheorghe Livia - "Aventurile Dorei care lipsea de la școală" pusă în scenă de Ana Maria Mitruș, blogger @meseriadeparinte.ro și Ioana Gighină
• Gheorghe Costin - "O aventură rutieră" pusă în scenă de Mihai Dragomirescu, tăticu' lu' Urbankid.ro și Ioana Ginghină
Otilia Mantelers, Expert în parenting, ne-a vorbit despre rolul poveștilor în dezvoltarea cognitivă și emoțională a copiilor. „A fost odată ca niciodată" sunt cuvintele care ne introduc într-un fel de transă, realitatea se suspendă și orice este posibil. Se creează cadrul propice pentru a învăța despre valori, pentru a simți. Acesta este unul dintre rolurile poveștilor, ne permit să simțim, să vindecăm răni și să găsim puterea de a trece mai ușor peste situațiile dificile.
Nouă, părinților, ne este teamă să citim părțile negative din povești, însă este bine să facem asta până la o anumită vârstă. După aceea, ei vor să simtă în poveste că viața are și o parte mai grotescă. Copiii vor să trăiască teama cu ajutorul poveștilor. De aceea, primii oameni care au scris au folosit ca tema părțile întunecate ale omului și ale lumii și vorbeau despre fricile noastre.
Ce se întâmplă în creierul nostru atunci când povestim? Cele două emisfere colaborează - emisfera stângă, responsabilă cu logica, ne face să înțelegem sensul cuvintelor, iar partea dreaptă responsabilă cu emoțiile ne face să trăim cuvintele din poveste, să le simțim din punct de vedere emoțional.
Rolul vindecător al poveștilor vine din faptul că atunci când cel mic este implicat în poveste, creierul lui crede că se întâmplă aievea, așa cum vrea el. În poveste totul este posibil. Copilul poate controla deznodământul propriei povești și îi dă curajul să pună în aplicare ceea ce și-a imaginat.
Luiza Pîrvu, medic specialist diabet, nutriție și boli metabolice a venit în fața părinților cu sugestii creative de gustări sănătoase. Astfel am aflat că orice aliment poate lua o formă specială, care să îi determine pe cei mici să îl accepte. O poveste frumoasă și interesantă o să trezească interesul pentru orice aliment nou și sănătos.
În plus, am aflat că putem profita de plăcerea copiilor de afla „curiozități" despre orice. Le putem povesti despre asemănările dintre anumite alimente și organe pe care le ajută să funcționeze optim. De exemplu: structura cașcavalului seamănă cu structura oaselor pe care le ajută să fie puternice, secțiunea unei ciuperci seamănă cu urechea umană a cărei bună funcționare o susține etc.
Copiii au participat la ateliere creative susținute de prietenii noștri de la Teatrul Ion Creangă și Learning Hub. Cei mici au ascultat „Povești din grădina de legume", într-un spectacol-atelier interactiv, și apoi au construit personaje din legume și fructe. Cei care au preferat un experiment de fizică distractivă au putut participa la „Povestea bulei de aer".
Campania „Spune Da creativitatii" s-a desfășurat pe o perioadă de două luni și a avut ca obiectiv încurajarea creativității copiilor și susținerea rolului poveștilor în dezvoltarea cognitivă și emoțională a acestora.
Evenimentul a fost moderat de Ioana Ginghină, actriță și fondator MiniArtShow.
Conferința s-a transmis LIVE pe socialmoms.ro și www.desprecopii.com și a fost urmarită online de peste 16.000 de părinți, iar înregistrarea va fi disponibilă pe socialmoms.ro.