Campionatul National de Periaj, organizat in cadrul campaniei de educare pentru o igiena orala corecta, Zambeste Romania, de catre GSK Consumer Healthcare prin brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne® si Parodontax®, a premiat 10 scoli cu 500 de euro in luna mai a acestui an, inainte de vacanta, pentru ca in noul an scolar copiii sa se poata bucura de spatii de invatare modernizate. Clasele castigatoare au reusit sa impresioneze juriul prin materialele creative care au demonstrat cum copiii au grija de dintii lor zi de zi.
Astfel, elevii a 10 scoli si gradinite din Braila, Bacau, Oradea, Mioveni, Brasov, Sibiu si Bucuresti au fost asteptati in noul an scolar cu echipamente noi pentru a face o zi la scoala mai interactiva si memorabila.
Cea mai mare nevoie identificata de clasele castigatoare a fost aceea de echipament modern, care sa ii ajute in procesul de invatare. Laptopurile, imprimantele si aparatele de fotografiat au fost in topul achizitiilor cu ajutorul premiului din Campionat. Cea mai inedita investitie a fost intr-un spatiu de joaca pentru o gradinita din Bacau.
Timp de doua luni, incepand cu Ziua Mondiala a Sanatatii Orale, din 20 martie, si pana pe 11 mai 2014, copiii din intreaga Romanie s-au mobilizat acasa sau la scoala, ca sa arate ca stiu regulile unui periaj corect. La finalul proiectului, micii campioni au avut ocazia sa faca parte si dintr-un film-tutorial despre obiceiurile corecte de igiena orala, prin care Zambeste Romania sa arate lumii intregi ca romanii stiu si pot avea grija corect de dintii lor si care poate fi urmarit aici.
Campionii Nationali de Periaj au dovedit ca pot creste pozitia Romaniei in statisticile Europene
Campionatul National de Periaj din cadrul Zambeste Romania, cu sustinerea Aquafresh®, s-a adresat copiilor de pana in 14 ani, familiilor lor si claselor din scoala primara si generala. Un studiu cu privire la nivelul de sanatatea orala a copiilor, desfasurat de Zambeste Romania in 2013, arata ca exista in continuare o nevoie pronuntata de educatie atat in randul copiilor, cat si al parintilor .
Potrivit studiului, 75% dintre copiii intre 5 si 13 ani au carii pe dintii temporari. Totodata, in medie, 3/4 din dintii afectati ai acestor copii prezinta carii netratate, in timp ce 4% din numarul de dinti afectati au fost extrasi din cauza cariilor. In acest context, specialistii atrag atentia parintilor ca neglijarea si netratarea dintilor temporari poate sa aiba consecinte asupra dentitiei definitive.
Conform rezultatelor, 4 din 10 copii de pana in 13 ani au deja carii pe dintii definitivi, fapt ingrijorator dat fiind ca unii dinti definitivi incep sa apara foarte devreme, la varsta de 6 ani. In plus, 88% din dintii permanenti afectati ai copiilor sunt afectati de carii care sunt neglijate si nu sunt tratate, ceea ce afecteaza inca de timpuriu starea generala a danturii.
Despre Zambeste Romania
Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare si brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® si Corega®, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna (BOHEP), ampla initiativa europeana lansata in 2012. Mai multe informatii, sfaturi privind sanatatea orala si harta cabinetelor medicilor dentisti disponibile pentru consultatii gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro si pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.
Despre GSK Consumer Healthcare - Oral Care
GSK - una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al carei portofoliu are la baza o substantiala activitate de cercetare si dezvoltare. GSK se dedica imbunatatirii calitatii vietii oamenilor, ajutandu-i sa realizeze mai multe, sa se simta mai bine si sa traiasca mai mult. In Romania, obiectivul nostru este ca, prin tot ceea ce facem, sa contribuim la cresterea sperantei de viata a romanilor si a calitatii vietii acestora.
GSK Consumer Healthcare creeaza prima si cea mai performanta companie de Fast Moving Consumer Health, la baza careia stau stiinta si valorile. Compania activeaza in peste 100 de piete din intreaga lume si vinde peste 2 miliarde de produse pe an.
In Romania, GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK, cu o traditie puternica pe piata locala, de peste 20 de ani. Portofoliul sau include marci bine cunoscute precum Coldrex®, ParaSinus®, Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax®, Panadol®. Compania este un ambasador al igienei orale si initiatorul proiectului educational Zambeste Romania, care are ca scop atragerea atentiei asupra importantei preventiei si igienei orale in Romania, prin implementarea de actiuni pe termen scurt si lung.