Tetanosul matern si neonatal (TMN) afecteaza familiile din unele dintre cele mai sarace zone din lume si apare atunci cand nou-nascutii sunt infectati ca rezultat direct al practicilor neigienice la nastere, precum taierea cordonului ombilical cu instrumente nesterilizate. Odata ce tetanosul neonatal a fost contactat nu exista niciun tratament, astfel ca TMN inca revendica vietile a 49.000 de nou-nascuti in fiecare an². Cu alte cuvinte, la fiecare 11 minute, un bebelus isi pierde viata².
De zece ani, parteneriatul dintre Pampers® si UNICEF a avut un singur scop: sa elimine tetanosul matern si neonatal de pretutindeni. Multumita suportului oferit de parinti, de la inceputul campaniei Pampers-UNICEF „1 pachet=1 vaccin", au fost salvati³ 500.000 de nou-nascuti, iar in fiecare secunda un vaccin a ajuns la o mama si la copilul ei.
"Ne bucuram sa sarbatorim zece ani de parteneriat cu Pampers care a produs rezultate concrete in beneficiul copiilor din cele mai sarace tari din lume. Este un parteneriat strategic, pe termen lung, prin care sute de mii de copii au fost salvati si care isi propune sa sprijine eliminarea tetanosului matern si neonatal din toate tarile in care acesta reprezinta inca o amenintare. Si parintii din Romania au fost solidari cu aceasta cauza si au sprijinit campania noastra. Ne bazam pe sprijinul lor in continuare si le multumim pentru implicare", a declarat Sandie Blanchet , Reprezentantul UNICEF in Romania.
Anul acesta, Madagascar se alatura tarilor in care Pampers® ofera fonduri pentru eliminarea tetanosului matern si neonatal. Cu toate acestea, inca mai sunt 21 de tari in care boala ramane o amenintare. Prin continuarea campaniei „1 pachet = 1 vaccin", finantarea Pampers sprijina activitatile de vaccinare in 21 de tari si activitatile UNICEF alaturi de partenerii implicati in efortul de eliminare. Acest efort presupune negocieri cu autoritatile si parteneriate cu organizatiile care lucreaza pe teren pentru a extinde accesul la vaccinul salvator.
Nina Schwalbe, Principal Advisor la UNICEF, a declarat: „In ultimii zece ani, ajutorul primit din partea Pampers® si a parintilor a avut un efect esential in a ne ajuta sa eliminam aceasta boala devastatoare. In acest timp numarul mamelor si al bebelusilor care riscau sa se imbolnaveasca a scazut cu 60%, dar in continuare, mai sunt 71 de milioane de femei si bebelusi in unele dintre cele mai inaccesibile zone din tarile sarace care sunt inca in situatii de risc. TMN poate fi prevenit atat de usor, cu un vaccin, de aceea este foarte important ca impreuna cu Pampers, sa continuam efortul comun de a inlatura aceasta boala de pretutindeni."
Cum putem ajuta?
Pentru fiecare pachet de Pampers® New Baby-Dry si Pampers® Active Baby-Dry achizitionat in perioada 1 Octombrie- 31 Decembrie 2015, Procter & Gamble sustine UNICEF in lupta impotriva tetanosului neonatal cu 0.07 dolari/ 0.056 euro. Aceasta suma acopera costul unui vaccin antitetanos sau costul livrarii lui. UNICEF nu endorseaza niciun brand sau produs.
Fii alaturi de noi la a 10-a aniversare a parteneriatului Pampers-UNICEF, pentru ca impreuna sa indeplinim aceasta dorinta comuna, de a contribui la protejarea tuturor copiilor acestei lumi, prin eliminarea tetanosului matern si neonantal de pretutindeni.
Despre Procter&Gamble:
P&G este prezent in viata a aproximativ 5 miliarde de oameni din intreaga lume prin intermediul brandurilor sale. Din portofoliul companiei fac parte unele dintre cele mai puternice, de incredere si de calitate produse precum Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®.Compania P&G isi desfasoara activitatea in aproximativ 70 de tari din intreaga lume. Pentru mai multe informatii despre P&G si brandurile din portofoliul acestora puteti vizita http://www.pg.com.
Despre UNICEF:
UNICEF promoveaza drepturile si bunastarea tuturor copiilor in toate actunile sale. Impreuna cu partenerii nostri, lucram in 190 de tari si teritorii pentru a pune in practica acest angajament, concentrandu-ne eforturile in mod special pentru a ajunge la copiii cei mai vulnerabili, in beneficiul copiilor de pretutindeni. Pentru mai multe informatii, puteti vizita: www.unicef.org.
