Cercetările s-au desfăşurat la Universitatea Illinois, pe un grup de 400 de tineri necăsătoriţi. Brian Ogolsky şi echipa sa au analizat cuplurile timp de 9 luni. I-au chestionat în legătură cu sentimentele pentru partenerii lor şi pentru ideea de căsătorie. La terminarea celor 9 luni de studiu, bazându-se pe răspunsurile subiecţilor, cercetătorii au ajuns la concluzia că există 4 tipuri de cupluri.
Cuplul conflictual. Cercetătorii au descoperit că 12% dintre subiecţi fac parte din această categorie. Aparent, aceştia sunt destul de pasionaţi şi dedicaţi. Se folosesc de conflicte pentru a rezolva problemele din relaţia lor, dar asta nu îi face mai predispuşi despărţirii, decât alte grupuri.
Cuplul concentrat pe partener. Un procent de 30% dintre îndrăgostiţi îşi apreciază partenerul mai mult decât orice altceva. Aceştia sunt foarte atenţi la nevoile celuilalt şi petrec aproape tot timpul împreună. Iau decizii în funcţie de impactul pe care acestea l-ar avea asupra cuplului.
Cuplul social. Oamenii de ştiinţă au decoperit că există îndrăgostiţi care petrec foarte mult timp înconjuraţi de prieteni. Se pare că 19% dintre participanţii la studiu acordă foarte multă importantă relaţiilor cu prietenii şi îşi desfăşoară relaţia amoroasă în jurul grupului.
Cuplul dramatic. Pentru cuplurile (34%) care fac parte din această categorie, s-a descoperit că lucrurile nu sunt foarte uşoare. Au multe certuri şi tind să stea mai mult timp despărţiţi. De altfel, partenerii care se regăsesc în acest tipar au mai multe șanse să se despartă.
"Cuplurile sunt diferite şi funcţionează diferit. Sunt moduri distincte prin care se demonstrează dragostea, deci ar fi incorect să spunem că există un anumit fel de a iubi pe cineva. Chiar dacă au senzaţia că sunt închişi într-un gen de relaţie, acestea nu sunt modele definite pentru toată viaţa. Oamenii sunt fiinţe speciale care au nevoie de dragoste şi atenţie. Pentru a putea înţelege relaţia lor, trebuie mai întâi să se înţeleagă pe sine", a declarat Brian Ogolsky, coordonatorul studiului.
Surse: upworthy.com, dailymail.co.uk.