X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Trucuri de alimentație în copilărie pentru un adult sănătos

de Alina Nedelcu

Pentru ca al tău copil să se transforme într-un adult sănătos, este esențial să-i formezi niște obiceiuri alimentare sănătoase încă de la o vârstă fragedă. Parcurge cu atenție articolul de mai jos pentru a vedea ce „trucuri" de alimentație te pot ajuta din acest punct de vedere, astfel încât micuțul tău să-și însușească niște deprinderi cât mai bune.

Transformă mâncarea într-un lucru interesant

Și acesta este un truc  care-ți poate ajuta copilul să aibă o alimentație ce-l va transforma într-un adult sănătos.
Spre exemplu, dacă al tău copil nu îndrăgește deloc mazărea, arată-i că aceasta este un aliment interesant. Poți să-i arăți că boabele sale se pot sorta după mărime, explică-i de ce crește aceasta într-o păstaie sau pur și simplu spune-i povestea „Prințesa și bobul de mazăre". Vei vedea că, treptat, copilul va deveni mai interesat de alimentul respectiv și va dori să încerce să-l mănânce.

Ține fructele și legumele cât mai la îndemâna copilului

Nutriționiștii ne îndeamnă, pentru a-l determina pe copil să adopte un obicei alimentar ce-i va fi util și în viața de adult, să ținem fructele și legumele cât mai la îndemână de copil.
De exemplu, așează fructe sau legume în locuri cât mai accesibile pentru copil și prezintă-le într-un mod cât mai atractiv (cum ar fi să le aranjezi frumos într-un coș sau pe o fructieră).
Încet-încet, copilul va începe să devină mai atras de ele și va începe să le mănânce.

Implică-ți micuțul în gătit

În momentul în care un copil este antrenat efectiv în procesul de gătire, va deveni mult mai interesat să consume ceea ce a gătit cu mânuțele sale.
Tot ce vei avea de făcut va fi să treceți pe la magazin, să ai grijă ca produsele cumpărate să fie cât mai sănătoase și să începeți să gătiți împreună. Nu numai că al tău copil va fi încântat, dar i se face poftă de ceea ce a pregătit.
Obișnuindu-ți copilul cu acest demers îl poți determina să mănânce corect și în viața de adult, ceea ce îl va ajuta să fie mai sănătos. În plus, va înțelege că și mâncarea preparată în casă este bună și se va învăța să gătească.

Mama si fetita ei se distreaza la bucatarie

Nu-ți lăsa copilul să ia gustări în fața televizorului

Studiile din domeniul nutriției au arătat de mai multe ori faptul că există o legătură directă între obezitatea/ supraponderabilitatea din copilărie și cea din viața de adult. Adesea aceasta este alimentată și de prea mult timp petrecut de către copil în fața televizorului, cu atât mai mult cu acesta va lua și diverse gustări.
De cele mai multe ori, astfel de gustări îl vor face pe micuț să mănânce tot mai mult, fără să-și dea seama și să fie atras de anumite alimente care nu sunt deloc sănătoase, dar cărora li se face reclamă la televizor.
Iată de ce este important să nu-i permitem copilului ca mâncatul în fața televizorului să devină un obicei pe care să-l preia apoi și în viața de adult. Încă de când este mic, acesta trebuie să se învețe că privitul la televizor nu trebuie să se confunde cu luarea de gustări, iar acestea ar trebui luate într-un spațiu liniștit, precum bucătăria.
În plus, gustările pe care i le vei da copilului ar trebui să fie atractive și cu valoare nutritivă. Să vedem câteva exemple de asemenea gustări:
• Kebab din fructe
• Sticks-uri din legume (morcov sau țelină Apio)
• Smoothie-uri din fructe sau legume
• Brioșe din făină integrală, cu fructe sau legume
• Popsicles din iaurt și fructe
• Tortilla cu umplutură de legume, brânză și o carne slabă sau pește
• Popsicles din banane (cu glazură homemade)
• Salate de fructe etc..

Citește și: 5 sfaturi utile pentru o alimentație sănătoasă a copilului tău

Nu săriți peste micul-dejun

Specialiștii ne asigură de faptul că unul dintre cele mai bune trucuri legate de alimentație pe care nu trebuie să le ratăm cu micuții noștri este să transformăm micul-dejun într-un moment așteptat.
Având în vedere că s-a constatat că persoanele care nu sar peste micul-dejun au mai multă energie, mai mult randament la locul de muncă și își mențin mai ușor o greutate corporală optimă, este necesar să-i obișnuim pe ai noștri copii să ia această masă. Dacă vom reuși în acest demers, copilul va păstra acest obicei și când va fi adult.
Cea mai la îndemână modalitate de a ne atinge acest obiectiv va fi să-i oferim copilului un mic-dejun cât mai atractiv. În plus, acesta ar trebui să se bazeze pe alimente sănătoase, precum:
• Fructe și cereale integrale (alături de lapte sau iaurt)
• Pâine prăjită cu brânză dulce sau cu brânză sărată și roșii
• Brioșe din făină integrală, cu fructe
• Sucuri de fructe sau smoothie-uri etc.

Citește și: 15 idei de mic dejun care îl vor ajuta pe copilul tău să se trezească

Ai grijă să organizezi cât mai multe mese în familie

Nutriționiștii ne sfătuiesc, pentru ca al nostru copil să aibă parte de o alimentație cât mai sănătoasă, pe care să dorească să o adopte și ca adult, să-i dăm ocazia să participe la multe mese în familie.
De altfel, s-a constatat că micuții care au luat parte la mesele în familie au fost mai puțin tentați să consume alimente dăunătoare și s-au obișnuit să perceapă masa respectivă și ca pe un timp pe care-l pot petrece alături de cei dragi.
Copiii care participă la mesele în familie își vor putea însuși obiceiuri alimentare mai sănătoase și vor avea răgazul să stea mai mult cu cei apropiați. Din acest motiv, sunt toate șansele ca ei să se comporte astfel și când vor fi adulți și vor avea, la rândul lor, familie.

Familie la masa

Controlează alegerile alimentare ale copilului tău

Chiar dacă știi, de pildă, că al tău copil nu agreează anumite feluri de mâncare, despre care știi că sunt sănătoase, dă-i posibilitatea totuși să aleagă între ele și alte feluri de mâncare. De tine depinde modul în care îi vei prezenta opțiunile, străduindu-te să fii creativă și să inserezi, printre ceea ce dorește să mănânce micuțul și ceea ce i-ar fi de folos într-adevăr.
Ca părinți, este misiunea noastră să aducem în fața copiilor cele mai sănătoase tipuri de alimente, astfel încât aceștia să se familiarizeze cu ele și, cu timpul, să fie curioși să le testeze. Numai așa vor înțelege că și acestea sunt bune și, treptat, le vor include în alimentația lor. Cel mai probabil se vor obișnui atât de mult cu ele încât le vor menține și în alimentația pe care o vor avea ca adulți.

Distrați-vă și când vine vorba de mâncare

Se știe că activitățile ludice îl pot face pe copil să învețe mai ușor. În cadrul lucrurilor pe care acesta trebuie să le învețe se numără, desigur, și cum să mănânce sănătos.
Nu mai sta pe gânduri și găsește diverse metode prin care să-l determini pe copil să consume alimente pe care, dacă le va consuma și ca adult, îi vor asigura o sănătate mai bună. De pildă, dacă vrei să-l faci să mănânce broccoli, spune-i că „buchețelele" sunt „mâncare pentru dinozauri". Iar dacă vrei să-l faci să mănânce mai multe fructe, alege unele care se pot tăia în forme atractive.

Permite-i copilului, din când în când, să guste din alimentele preferate, chiar dacă acestea nu fac parte dintre cele mai sănătoase

Pentru a nu-l face pe micuț să tânjească prea mult după acestea și apoi, când va deveni adult, să se orienteze preponderent către ele, încearcă să-l lași, din când în când, să guste mici porții din acestea.
Cea mai bună soluție este să le inserezi printre alte alimente, mai sănătoase, pe care să ai grijă să i le prezinți într-un mod mai atractiv decât pe acelea nesănătoase.

Fii tu însăți un model pentru copilul tău

Dacă vrei ca al tău copil să se familiarizeze de la o vârstă fragedă cu o alimentație care să-i permită să devină un adult sănătos, încearcă să fii tu însăți un model pentru el și din acest punct de vedere.
Mai exact, ai grijă să mănânci alimente cât mai sănătoase, explicându-i totodată copilului de ce este bine să le consume. Evită, pe cât posibil, să apelezi la hrana nesănătoasă și străduiește-te să nu etichetezi mâncarea în „mâncare pentru oameni mari" și „mâncare pentru copii".
Procedând așa îi vei demonstra copilului că și tu ești preocupată de ceea ce mănânci și că ții la sănătatea familiei. Datorită ție, micuțul poate adopta niște obiceiuri alimentare bune, pe care le va menține și ca adult.

Voi mai știți și alte „trucuri" de alimentație, pe care dacă le vom pune în aplicare pentru copiii noștri, îi vor ajuta pe aceștia să devină adulți sănătoși?

Surse:
www.betterhealth.vic.gov.au; www.bupa.com.au; www.edition.cnn.com; www.heart.org; www.health.harvard.edu; www.parents.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Cele mai bune 20 de alimente pentru copilul tau Cele mai bune 20 de alimente pentru copilul tau
Cum iti convingi copilul sa manance fara negocieri Cum iti convingi copilul sa manance fara negocieri
7 alimente pe care trebuie sa le eviti pana cand copilul are 7 ani 7 alimente pe care trebuie sa le eviti pana cand copilul are 7 ani
Scapa din timp de mofturile la mancare ale copilului tau Scapa din timp de mofturile la mancare ale copilului tau

Articole Lifestyle

Semnul din păr care anunță cancerul de sân Semnul din păr care anunță cancerul de sân
10 poziţii de sărut care te duc în al nouălea cer 10 poziţii de sărut care te duc în al nouălea cer
Sacrificiul pe care îl face Prințul Harry în timpul sarcinii lui Meghan Markle Sacrificiul pe care îl face Prințul Harry în timpul sarcinii lui Meghan Markle
Machiajul HOT pe care să îl porți în octombrie 2018 Machiajul HOT pe care să îl porți în octombrie 2018

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Qbebe
Au început înscrierile la Ora de Dezvoltare! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliAstfel, Marți, pe 30 octombrie, de la ora 17.00, la Teatrul Elisabeta , la Ora de Dezvoltare, fiecare părinte este invitat să devină un maestru al dezvoltării copilului, cu informații utile, importante și necesare obținute...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Prima sala de fitness dedicata numai femeilor gravide

Prima sala de fitness dedicata numai femeilor gravide

Doua antreprenoare din New York au reusit  sa puna bazele primei sali de
MAI MULT

De ce o femeie insarcinata nu trebuie sa manance niciodata resturile alimentare de la masa unui copil

De ce o femeie insarcinata nu trebuie sa manance niciodata resturile alimentare de la masa unui copil

Pentru orice mama consumul resturilor
MAI MULT

10 lucruri pe care medicii vor sa le stii inainte sa ramai insarcinata

10 lucruri pe care medicii vor sa le stii inainte sa ramai insarcinata

O mare parte din medici si-ar dori ca femeile sa afle o serie de informatii
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net