- „Nu este mare lucru ce face un profesor de grădiniță"- este o afirmație pe care o fac mulți părinți, direct sau indirect
- „Nu este un lucru acceptabil să aduceți la grădiniță un copil bolnav, despre care bănuiți că are o afecțiune ce poate fi contagioasă"
- „Nimănui nu îi place să se confrunte cu părinți aflați într-o situație ofensivă"
- „Este neplăcut când un părinte nu îi furnizează informații prețioase cadrului didactic"
- „Nu este deloc agreabil să ignorați comunicatele și după aceea să spuneți că nu ați știut anumite lucruri"
- „Nu veniți să discutați cu cadrele didactice referitor la progresele înregistrate de către copii"
- „Ar fi bine să vă străduiți să nu mai veniți pentru discuții chiar la ora de ieșire a micuților"
- „Să trimiteți un copil cu jucării la grădiniță nu este un demers potrivit"
- „Nu va fi în avantajul nimănui să vă trimiteți copilul la grădiniță cu prea multă mâncare"
- „Nu este un lucru firesc să vă lăsați la grădiniță un copil îmbrăcat în haine nepotrivite, ce se pot deteriora sau murdări cu ușurință"
- „Nu este indicat ca părinții să rezolve temele copilului"
- „Nu este ceva plăcut pentru un profesor de grădiniță să veniți să puneți întrebări legate de un anumit copil"
„Nu este mare lucru ce face un profesor de grădiniță"- este o afirmație pe care o fac mulți părinți, direct sau indirect
Lipsa de apreciere a eforturilor pe care le face un cadru didactic este o problemă cu care acesta se poate confrunta oricând.
În realitate, meseria de profesor de grădiniță nu este deloc simplă, ea presupune să fii pe rând, pe lângă cadru didactic, asistent medical, sfătuitor, „magician", actor, mamă sau orice altceva trebuie, astfel încât să poți face față provocărilor la care te supun copiii.
Numai un cadru didactic știe cât este plăcut, dar totodată și dificil să poți face toate acestea, așa că poate fi într-adevăr frustrant să fii pus față în față cu părinți care au impresia că „ești într-o joacă neîncetată".
„Nu este un lucru acceptabil să aduceți la grădiniță un copil bolnav, despre care bănuiți că are o afecțiune ce poate fi contagioasă"
Cadrele didactice sunt conștiente de faptul că sunt situații în care nu aveți cu cine să vă lăsați copilul, chiar și când acesta este bolnav. Cu toate acestea, nu va fi în avantajul nimănui să trimiteți la grădiniță un copil ce are o problemă de sănătate cum ar fi:
• Febra- Nu este obligatoriu ca ea să fie dovada unei afecțiuni grave. Dacă al tău copil are o febră nu prea ridicată (mai mică de 37,5-38 de grade) și este vioi și receptiv, atunci îl poți trimite la grădiniță, dacă educatoarea este de acord. În schimb, dacă febra este mai mare de 37,5 și alături de ea intervine greața, starea de oboseală, durerile de cap, tusea etc. este cazul să-ți lași copilul acasă.
• Congestie nazală severă- De obicei, un nas care curge este inofensiv, iar copilul își poate păstra o stare generală bună. Dar dacă aceasta este severă, fiind însoțită și de simptome mai serioase, cum ar fi letargia, lipsa poftei de mâncare, strănutul foarte frecvent, dificultăți în respirație etc. este mult mai bine ca al tău copil să nu intre în colectivitate
• Prezența diareei sau vomei- Oricare dintre ele pot fi indiciul unor afecțiuni variate, de aceea este necesar să poți determina cauzele ce le-au declanșat. Nu numai că va trebui să-ți observi cu atenție copilul, dar este preferabil să iei legătura cu specialist. Numai acesta îți va recomanda sau nu să lași copilul în colectivitate, cu atât mai mult cu cât poate fi vorba despre o gastroenterită (ce este virală).
Cel mai important va fi să luați legătura cu un specialist și să solicitați ajutor pentru a reuși să vă țineți copilul acasă până când starea sa se va ameliora și nu va mai reprezenta un pericol pentru ceilalți.
„Nimănui nu îi place să se confrunte cu părinți aflați într-o situație ofensivă"
Mai ales când este vorba despre probleme serioase, cum ar fi o întârziere în dezvoltare sau probleme de comportament, unui cadru didactic nu îi va plăcea să primească „lecții" de la părintele copilului respectiv sau să fie blamat pentru că nu a acționat cum și-ar fi dorit acesta la un anumit moment.
Sfatul pentru părinți este următorul: chiar dacă vă e greu, încercați să vă mențineți calmul și disponibilitatea de a-i asculta pe educatorii copilului. Ei nu vor decât să vă ajute și poate împreună veți găsi niște soluții care să fie în beneficiul tututor părților implicate.
„Este neplăcut când un părinte nu îi furnizează informații prețioase cadrului didactic"
Ca să nu îi pui în dificultate nici pe copilul tău, dar nici pe cadrele didactice de la grădiniță, nu uita să le furnizezi acestora informații ori de câte ori intervin schimbări legate de copil. De exemplu, dacă al tău copil nu mai are aceeași poftă de mâncare, dacă nu mai vrea să doarmă la prânz, dacă ați fost recent plecați într-o călătorie mai lungă, dacă a suferit recent vreo traumă emoțională etc. este neapărat nevoie să discuți.
Procedând așa, educatoarea sau restul profesorilor vor putea să-ți ajute copilul să facă față mai ușor programului obișnuit.
„Nu este deloc agreabil să ignorați comunicatele și după aceea să spuneți că nu ați știut anumite lucruri"
Se știe că mamele sunt extrem de ocupate și adesea contra cronometru, dar acest lucru nu înseamnă că nu își verifică periodic email-ul, contul de Facebook sau chiar mesajele de pe telefon.
Cadrele didactice de la grădiniță trimit diferite informații prin aceste mijloace de comunicare și se așteaptă ca noi, părinții, să fim la curent cu ele. Prin urmare, poate fi foarte frustrant pentru ele să vadă că mesajele lor sunt ignorate, în condițiile în care vor să ne țină la curent cu cele mai importante informații.
Este de datoria noastră, a părinților, să fim mai atenți la mesajele pe care le primim și să ne străduim să ținem cât mai mult cont de ele.
„Nu veniți să discutați cu cadrele didactice referitor la progresele înregistrate de către copii"
În fiecare an școlar, profesorii de grădiniță și educatoarele stabilesc un program prin care fiecare părinte să poată fi informat în legătură cu progresele înregistrate de copil.
Deși poți avea zile când îți va fi foarte dificil să ajungi la asemenea discuții, experții în domeniu spun că este necesar să te străduiești să nu le ratezi. Cu atât mai mult cu acestea au fost anunțate din timp, de tine depinde să-ți aranjezi programul astfel încât să poți ajunge, măcar pentru câteva minute, la discuțiile cu cadrele didactice.
Dacă nu vei reuși, nu numai că profesorii se vor simți neapreciați pentru efortul pe care l-au depus și pentru copilul tău, dar nici tu nu vei avea cum să știi exact la ce nivel se află acesta. Numai știind cu adevărat ce se întâmplă cu copilul tău poți să iei măsurile care se impun.
Citește și: 13 semne că al tău copil este pregătit de grădiniță
„Ar fi bine să vă străduiți să nu mai veniți pentru discuții chiar la ora de ieșire a micuților"
Deși un cadru didactic își dă seama că pentru noi, părinții, este cel mai la îndemână să venim să discutăm chiar la finalul programului, trebuie să știm că nu va fi o „plăcere" să vă întâlniți în momentele în care este o agitație permanentă, în care toată lumea pare că vrea ceva. Plus că este la sfârșitul unei zile de muncă și poate că nici profesorul/educatoarea nu mai are energia necesară pentru a discuta. Nu în ultimul rând, copiii vă pot auzi și cine știe ce vor înțelege din discuție și vor transmite poate mai departe lucruri care ar trebui să rămână secrete.
Mai bine va fi să stabiliți de comun acord un interval în care să puteți discuta în liniște.
„Să trimiteți un copil cu jucării la grădiniță nu este un demers potrivit"
Un cadru didactic de grădiniță este perfect conștient de faptul că pot fi momente în care poate fi dificil să te înțelegi cu copilul când este vorba de plecarea de acasă.
Pentru ca la grădiniță să nu intervină vreo situație dificil de gestionat (cum ar fi lipsa de disponibilitate a copilului de a-și împărți jucăria, distragerea celorlalți copii de la activitățile didactice, jucăria respectivă s-ar putea strica sau pierde etc.), se recomandă să nu le permitem copiilor să vină la grădiniță cu jucării de acasă.
Excepții se pot face în situația în care s-a solicitat aducerea de acasă de jucării în scopul desfășurării anumitor activități sau dacă al tău copil trece prin dificultăți deosebite legate de adaptarea la grădiniță.
„Nu va fi în avantajul nimănui să vă trimiteți copilul la grădiniță cu prea multă mâncare"
Deși poți fi tentată să-i dai copilului o grămadă de gustări, care de care mai atractive, mai bine rezumă-te la unele cât mai simple și mai sănătoase.
Pe de o parte, copilul tău va ajunge să fie dezorientat în fața prea multor opțiuni, știind clar ce are de mâncat. Pe de altă parte, restul copiilor nu vor ajunge să tânjească la unele alimente mai deosebite, pe care tu le-ai strecurat în pachețel.
Într-o grădiniță este mereu multă treabă de făcut, așa că unui cadru didactic de aici nu îi va fi deloc simplu să se ocupe doar de copilul tău, încercând să-i dea din ceea ce i-ai pus de mâncare, respectând „instrucțiunile" de servire date (de exemplu, mâncarea să fie ținută la microunde sau porționată într-un anumit fel).
„Nu este un lucru firesc să vă lăsați la grădiniță un copil îmbrăcat în haine nepotrivite, ce se pot deteriora sau murdări cu ușurință"
Bineînțeles că poate fi greu să cedezi insistențelor copilului și să-l îmbraci într-o ținută total nepotrivită mediului de la grădiniță, pe care el și-o dorește în mod special, dar pentru a nu pune cadrele didactice într-o situație dezagreabilă, este cazul să fii foarte atentă la ce va purta acesta.
În niciun caz nu-ți lăsa copilul în haine confecționate din materiale care nu se pot curăța în condiții normale, ci îmbracă-l astfel încât să le poți spăla oricând. Pentru starea de bine a copilului, este esențial să se simtă liber, să știe că poate face orice, fără teama că se va murdări și că îl vei certa!
„Nu este indicat ca părinții să rezolve temele copilului"
Un educator își poate da seama cu ușurință dacă un copil a participat sau nu la efectuarea unor teme sau un adult a fost cel ce le-a rezolvat în locul său.
Când copilul nu se implică la teme, el nu va avea cum să aibă aceeași satisfacție precum unul ce s-a străduit să le facă singur, chiar dacă a făcut și greșeli. De pildă, nu va fi greu să se observe că un copil are un obiect de crafting realizat perfect, în timp ce la un altul se pot observa urme nepotrivite de lipici.
Pentru ca al vostru copil să devină tot mai independent, mai responsabil, mai încrezător în propriile forțe și să-și dezvolte diverse abilități, încercați să nu îi mai faceți temele. Mult mai bine va fi să procedați astfel încât să-l lăsați să-și exprime cât mai mult punctul de vedere, să fie un fel de „asistent" al vostru, nu să vă ocupați voi de toată treaba.
„Nu este ceva plăcut pentru un profesor de grădiniță să veniți să puneți întrebări legate de un anumit copil"
Desigur că este normal să ne facem griji pentru modul în care comportamentul altui copil poate influența comportamentul copilului nostru, dar nu este cazul să insistați pe lângă cadrele didactice să vă dea detalii despre un alt copil. Doar ele știu adevărata situație și își dau seama când ar trebui și când nu să vă atenționeze cu privire la acest aspect.
Venind la discuții ca și cum un cadru didactic nu ar ști cum să acționeze și are nevoie de sfatul tău, nu vei face altceva decât să-l faci pe acesta să nu se simtă în largul său. În plus, tu nu ai cum să rezolvi anumite situații, fiind din afară.
Citește și: Dezvoltarea copilului: Cât de importantă este comunicarea eficientă dintre părinți și grădiniță
Voi ați auzit până acum de lucrurile pe care un profesor de grădiniță ar vrea ca părinții să nu le mai facă?
Surse:
www.purewow.com, www.todaysparent.com
