Alimentatie sanatoasa | Almette | Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

10 alimente pe care le poți consuma înainte și după ce faci mișcare

de Corina Naftanaila

Cu toți ne dorim un stil de viață sănătos, dar nu reușește chiar toată lumea să-l obțină. Este foarte important să existe un echilibru între obiceiurile alimentare și activitatea fizică pentru a avea rezultatele dorite. Sigur, nimic nu vine de la sine, ci se obține prin muncă și efort constant. Astfel, a venit timpul să descoperi care sunt cele 10 alimente de aur ce pot fi consumate înainte și după ce faci mișcare. De asemenea, vei afla și ce se întâmplă cu organismul tău în timpul exercițiilor fizice și cum trebuie să te pregătești corect pentru antrenamente.

Știi deja că pentru a avea un stil de viață sănătos nu este suficient să ai o alimentație corectă. Este important să faci și sport. De cele mai multe ori cea din urmă condiție poate fi destul de greu de îndeplinit din diverse motive, însă de acum nu vei mai avea scuze. Iată cum trebuie să te pregătești pentru mișcare și care sunt cele mai bune alimente care te ajută în această etapă.

Cum pregătești corpul pentru mișcare

exercitii fizice Este foarte important de reținut că indiferent de efortul fizic depus, de durata și intensitatea lui, trebuie să-ți pregătești corpul cu atenție. Desigur, aici ne referim la încălzirea corectă pentru a evita posibile accidente, dar nu numai.

Programează-ti sesiunea de exerciții. Este esențial să-ți setezi o zi sau două pe săptămână, poate chiar mai multe, în funcție de nivelul la care ai ajuns, pentru a te dedica mișcării. Fie că mergi la sala de sport, sau ieși la alergat, fie faci un program acasă, trebuie să le respecți cu strictețe. Nimic nu trebuie să te facă să anulezi mișcarea în favoarea altei activități. Urmează programul ca la carte și rezultatele nu vor întârzia să apară.

Gândește-te înainte ce exerciții urmează să faci. Întotdeauna trebuie să economisești timp, indiferent de activitatea pe care o întreprinzi. Atunci când urmează să mergi la sală, te sfătuim să-ți faci planul de mișcare înainte de a începe propriu-zis antrenamentul.

Ai grijă să ai "bateriile" încărcate. Pentru a avea rezultatele dorite organismul tău trebuie să fie odihnit, bine hidratat și bine alimentat. Este de preferat ca înainte cu 2, 3 ore de antrenament să iei o gustare bogată carbohidrați și cantitatea de apă de care corpul tău are nevoie pentru a începe procesul de ardere al caloriilor.

Ce alimente consumăm înainte de mișcare?

Indiferent de ora la care mergi la sală, cu cel puțin 2, 3 ore înainte trebuie să iei o gustare. Acest interval de timp permite procesului de digestie să se desfășoare în voie, ceea ce însemnă că nu vei avea senzația de prea plin în timpul exercițiilor fizice. Nu uita: Ce consumi înainte de antrenament este „combustibilul" pentru a face față efortului. De reținut! Nu consumi dulciuri înainte de antrenament pentru că acestea scad nivelul glicemiei.

orez brunOrez brun. Constituie o gustare perfectă pentru a fi consumată înainte de a face mișcare. Este un produs neprocesat cu un indice glicemic destul de scăzut. Conține proteine, carbohidrați, puține grăsimi și minerale precum zinc, fosfor, calciu, fier, mangan.

cartofi dulciCartofi dulci. Este bogat în beta-caroten, fibre, vitamine și minerale. Are proprietăți antioxidante și antiiflamatoare, dar sunt și o sursă de carbohidtrați nedigerabili ce oferă senzația de sațietate.

nuci si fructe uscate Nuci. Acestea se numără printre cele mai nutritive alimente, având un conținut bogat de magneziu, fosfor, potasiu, fibre, acizi grași Omega 3 și Omega 6, acid folic și vitamina A, K. Introducerea nucilor în alimentație te ajută să ai o dietă echilibrată și să menții sub control colesterol LDL.

iaurtIaurt. Încă o idee de gustare înainte de sport o constituie un amestec de iaurt grecesc cu fructe uscate. Acestea îți vor da plusul de energie de care ai nevoie pentru a duce la bun sfârșit antrenamentele.

almetteCremă de brânză. Da, dintr-o alimentație sănătoasă trebuie să facă parte și lactatele, în special crema de brânză. Aceasta poate fi servită înainte de mișcare, cu o felie de pâine prăjită, cu feliute delicioase de morcovi, castraveti sau cu roșii zemoase, aducând astfel necesarul de energie care te va ajuta în antrenament. Almette de la Hochland este gustarea perfectă înainte de o sesiune de mișcare.

Ce se întâmplă când faci mișcare

Când începi să faci sport vei simți o schimbare radicală asupra întregului organism, care se datorează cantității mai mari de oxigen ingerat. Asta nu face altceva decât să crească capacitatea pulmonară. Mai mult oxigen aduce și o mai bună funcționare a creierului. Probabil te-ai simțit epuizată înainte de a începe exercițiile fizice, iar la terminarea lor erai plină de energie. Asta se datorează tot oxigenării ridicate ce influențează modificări la nivelul celulelor, reducând astfel riscul apariției unui accident vascular cerebral sau a Alzheimerului.

Ai observat probabil că în timpul antrenamentelor pulsul crește simțitor în intensitate. Și aici putem spune că „vinovat" este oxigenul. Cantitatea acestuia și efortul fizic contribuie la reglarea tensiunii arteriale. De asemenea, activitatea fizică te ajută să te bucuri de un somn mai odihnitor și de un tonus al pielii mult mai bun.

Ce se întâmplă după ce faci mișcare

În primul rând, după ce faci mișcare fibrele musculare trebuie să se recupereze, chiar dacă antrenamentul nu a fost unul intens. Aceasta este momentul în care mușhii își revin după efort și se întăresc, devenind mult mai puternici.

rehidratareOrganismul își completează resursele de fluide. În timpul efortului fizic vei vedea că elimini inevitabil o cantitate destul de mare de apă, ceea ce face necesară o rehidratare corespunzătoare. Nu uita că lichidele sunt esențiale pentru o bună funcționare a fluxului sanguin.

Reconstrucția proteinelor. Acest proces apare după terminarea antrenamentului, mai exact la 4 ore după ce corpul revine la starea sa inițială. Din câte se pare, nivelul proteinelor musculare crește cu aproape 50% după efort, lucru ce influențează pozitiv rezistența la efort.

Ce alimente consumăm după mișcare?

Ai fi tentată să crezi că îți permiți luxul de a consuma orice după mișcare, dat fiind efortul depus. Ei bine, lucrurile stau complet diferit, fiind nevoie de o alimentație la fel de echilibrată și după sport pentru ca progresele făcute să nu fie pierdute într-o clipită. Nu uita: După sport trebuie să refaci țesutul muscular ceea ce însemnă că trebuie să consumi alimente bogate în proteine.

fructe Fructe. Poți face un smoothie delicios din fructe, banane de preferat, lapte de migdale sau de cocos și ceva semințe de in și cânepă. Aceste ingrediente îți vor aduce aportul de proteine necesar pentru recuperare.

somonSomon. Masa de după mișcare poate fi ceva mai consistentă, însă să aibă la bază alimente sănătoase, cum este somonul. Pregătit la grătar alături de legume reprezintă o porție de acizi Omega 3 ce aduc multe beneficii asupra întregii funcționări a organismului.

humusHumus. Pentru a prepara humusul vei avea nevoie de naut, semințe de tahini, usturoi și ulei de măsline, ingrediente numai bune pentru o masă echilibrată. Acest amestec oriental îți aduce fier, cupru, mangan, acizi Omega 3, acid folic și aminoacizi.

piept de pui la gratarPiept de pui la grătar. Din alimentația ta nu trebuie să lipsească proteinele de origine animală, pe care te sfătuim să le iei din carnea de pui, mai exact pieptul. Acesta poate fi servit după antrenamentele intense, când fibrele tale musculare au nevoie de ajutor pentru a se recupera.

legumeLegume. Pot fi o garnitură excelentă pentru carnea de pui sau somon, dar la fel de bine pot fi consumate și după ce le-ai tras la tigaie în puțin unt, sau sub formă de salată. Ardeiul, roșiile, vinetele, castraveții, dovlecelul și salata verde trebuie să facă parte din alimentația ta sănătoasă. 

almette

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile
De ce să nu mănânci pepene seara De ce să nu mănânci pepene seara
Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat
6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani 6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net