X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

16 alimente care au un efect incredibil asupra psihicului tău

de Irina Olteanu

Mens sana in corpora sano este un dicton după care au început să se ghideze tot mai multe persoane. Pentru a te bucura nu doar de un corp sănătos, ci și de un psihic pe măsură, este bine să consumi o serie de alimente pe care ți le prezentăm în continuare, precum ciocolată, ton sau ouă. Te invităm să descoperi că vor avea un efect incredibil asupra psihicului tău, deopotrivă pozitiv sau negativ.

Alimente cu efect incredibil asupra psihicului tău

1. Popcorn - deși ai putea crede că nu este tocmai sănătos, trebuie să afli că în compoziția popcornului se află proteine, aur, fosfor, fier, siliciu și magneziu, toate benefice pentru funcționarea corespunzătoare a sistemului nervos. Grație conținutului de vitamina B, acest aliment ajută la combaterea stresului și a depresiei. De asemenea, reprezintă o variantă de gustare excelentă dacă îți dorești să slăbești rapid. 

2. Brânza maturată - conține tiramină, un compus produs atunci când se descompun proteinele. Tiramina poate să crească în mod semnificativ tensiunea arterială și să conducă la apariția migrenelor. 

3. Pește gras - peștele gras (somon, păstrăv și sardine) se regăsește printre principalele alimente benefice creierului, grație acizilor grași omega 3. Aproximativ 60% din creier este compus din grăsime, jumătate reprezentând grăsime omega 3 - este folosită pentru a construi celule nervoase și cerebrale, esențiale în învățare și memorare. Atunci când nu consumi suficienți acizi grași omega 3 apar probleme în învățare, precum și depresie.

4. Cafea - cofeina și anxioxidanții din compoziție au efect benefic asupra psihicului tău. Astfel, cofeina crește starea de vigilență prin blocarea adenozinei (o substanță care determină starea de somnolență), îți îmbunătățește dispoziția prin intermediul unor neurotransmițători importanți precum serotonina și sporește concentrarea. Consumul pe termen lung scade riscul de boli precum Parkinson și Alzheimer, datorită compoziției bogate în antioxidanți.

alimente care au efect incredibil asupra psihicului

 

5. Tonul - conține o cantitate mare de mercur, care a fost asociată cu probleme de memorie. De asemenea, are în compoziție bifenil policlorurat, o substanță sintetică care afectează hormonii și tulbură funcționarea sistemului nervos.

6. Orezul - orezul alb, decorticat, conține carbohidrați cu acțiune rapidă care determină moleculele de glucoză să pătrundă rapid în fluxul sanguin (crește circulația sanguină). Prin urmare, nivelul glicemiei poate să oscileze dramatic, proces care are uneori un impact negativ asupra sănătății creierului și a sistemului nervos. 

7. Leguminoase - conțin acid tanic. În cazul în care există prea mult acid tanic în corp, va apărea o dificultate în descompunerea mineralelor, precum fierul. Pe termen lung poate apărea o problemă cu fluxul sanguin către creier și se poate instala anemia.

8. Ouă - reprezintă o sursă de nutrimente benefice sănătății cerebrale, inclusiv vitaminele B6 și B12, folat și colină (un micronutriment important pentru crearea acetilcolinei - neurotransmițător ce ajută la reglarea stării de dispoziție și a memoriei). Gălbenușul de ou reprezintă cea mai concentrată sursă pentru colină.

9. Untura - nu pare deloc un aliment sănătos, însă află că are în compoziție un acid arahidonic rar, care se găsește în țesuturile corpului și este de neînlocuit când vine vorba despre susținerea funcționării normale a creierului. Ajută, de asemenea, la combaterea bolii Alzheimer prin îmbunătățirea circulației sanguine și transmiterea de sânge către creier. Consumul de untură ajută de asemenea la îmbunătățirea funcției renale și la un grad crescut de activitate a corpului. 

10. Cerealele cu gluten - anticorpii (proteinele care împiedică reproducerea microorganismelor și distrug produsele toxice pe care le creează) din gluten pot de asemenea să atace substanțele chimice care sunt extrem de importante pentru organismul uman. În lipsa acestora putem suferi de atacuri de panică și depresie. Cerealele cu gluten mai sunt recunoscute pentru efectul benefic în cazul problemelor digestive - consumul lor stimulează metabolismul. 

11. Ciocolata neagră - are în compoziție flavonoide responsabile pentru activarea celulelor cerebrale. Acest aliment ajută la mărirea vaselor de sânge, stimulează funcționarea creierului și îi furnizează oxigenul necesar. În plus, ciocolata neagră este utilă în procesul de scădere în greutate și crește rata metabolică (numărul de calorii consumate de corp atunci când este în repaus - dormi, mănânci, respiri). 

12. Ceai verde - la fel ca și în cazul cafelei, cofeina stimulează funcția cerebrală, crescând vigilența, performanța, memoria și concentrarea. Un ingredient important pentru psihicul tău este L-teanina, un aminoacid care crește activitatea neurotransmițătorului GABA - ajută la reducerea anxietății și crește relaxarea. Această substanță este responsabilă și de creșterea frecvenței undelor alfa - ajută la relaxare fără senzație de oboseală asociată.

13. Cartofii copți - sunt bogați în potasiu, un microelement care ajută la transmiterea de oxigen către creier. Conțin de asemenea glucoză, vitamina B și aminoacizi, toate având ca efect creșterea fluxului sanguin către creier pentru a-l asigura că primește energia necesară să funcționeze. Nu în ultimul rând, cartofii copți contribuie la reducerea inflamației și pot fi consumați în siguranță și de către persoanele care suferă de diabet.

alimente care au un efect incredibil asupra psihicului

14. Curcumina - ingredientul principal din curry, conține o mulțime de antioxidanți și combate îmbătrânirea creierului. Acești compuși susțin funcțiile cognitive care în general se deteriorează odată cu înaintarea în vârstă (ajută memoria în cazul persoanelor cu Alzheimer prin eliminarea plăcilor amiloide, amelioreaza depresia prin stimularea producției de serotonină și dopamină și ajută la creșterea noilor celule - stimulează factorul neurotrofic derivat din creier - un hormon de creștere util în creșterea celulelor cerebrale). Curcumina trece bariera sânge-creier, ceea ce înseamnă că pătrunde direct în creier și este de ajutor celulelor din el. 

15. Șofranul - are în compoziție o mulțime de minerale, vitamina B și vitamina C. Ajută la îmbunătățirea funcției cerebrale și poate chiar să trateze unele tulburări

16. Scorțișoara - crește activitatea creierului deoarece conține o serie de ingrediente importante: alcool cinamic și cinamaldehidă (aldehida cinamică). Mirosul scorțișoarei ne ajută să rezolvăm sarcini care necesită atenție, memorie vizuală și reacții rapide.

Citește șiTop 10 alimente care ajută psihicul copilului 

Surse: https://brightside.me; http://onenewsbox.com; www.expertflix.com; https://5funfacts.com; www.healthline.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Dragostea la prima vedere este, de fapt, desfrâu, spun studiile Dragostea la prima vedere este, de fapt, desfrâu, spun studiile
Secretul vieții lungi și împlinite, dezvăluit de femeia care a ajuns la 109 ani: „Staţi departe de bărbați”! Secretul vieții lungi și împlinite, dezvăluit de femeia care a ajuns la 109 ani: „Staţi departe de bărbați”!
Cea mai încercată zodie din vara 2019. I se rupe inima în bucăţi Cea mai încercată zodie din vara 2019. I se rupe inima în bucăţi
A doua parte a verii, plină de amărăciune pentru 3 zodii A doua parte a verii, plină de amărăciune pentru 3 zodii

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Dacă am un singur copil nu înseamnă că sunt mai puțin mamăProbabil că mamele care au doi sau mai mulți copii citind rândurile de mai sus își spun deja că nu fac asta, că nu judecă așa. Dar, poate că fără intenție, de fiecare dată când discută cu mamele cu...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

O nastere prin cezariana presupune o recuperare indelungata si uneori
MAI MULT

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Sarcinile cu tripleti rareori ajung la termen, asa ca bebelusii vin pe lume cu o
MAI MULT

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

Primele saptamani dupa orice tip de nastere sunt anevoioase pentru orice femeie,
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net