Obiceiuri dăunătoare pentru imunitate|Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

9 obiceiuri zilnice dăunătoare pentru sistemul tău imunitar

de Alina Nedelcu

Pentru a avea grijă de imunitatea noastră și astfel să ne bucurăm de o stare de sănătate optimă, este necesar să renunțăm la unele obiceiuri pe care, din păcate, le-am adoptat și care fac parte din viața de zi cu zi. Din articolul de mai jos vom afla ce este nociv pentu sistemul imunitar și ce am putea face pentru ca acesta să fie mai puternic și să nu mai fim expuși la diverse probleme de sănătate.

Exemple de obiceiuri care pot fi dăunătoare pentru imunitate

Fumatul
Specialiștii atrag atenția asupra următorului aspect: nicotina va crește nivelul de cortisol din organism, ceea ce va diminua capacitatea acestuia de a forma anticorpii necesari pentru a ne apăra de boli.
Mai mult, un studiu recent arată că inclusiv fumul degajat de țigările electronice pot afecta plămânii și că îi fac mai vulnerabili în fața infecțiilor.
În special dacă se fumează în perioadele din an în care este o frecvență mai mare a virozelor respiratorii, imunitatea noastră va avea de suferit și vom fi mai predispuși îmbolnăvirilor.

Excesul de alcool
Prea mult alcool va fi dăunător pentru imunitatea noastră din următoarele motive:
• Scade capacitatea organismului de a absorbi acei nutrienți care contribuie la întărirea sistemului imunitar (de exemplu, anumite vitamine)
• Reduce din funcțiile globulelor albe, astfel încât acestora le va fi mai greu să anihileze agenții patogeni
Medicii spun că nivelul de scădere al imunității va fi cu atât mai mare cu cât se va consuma mai mult alcool. Mai ales dacă organismul va ajunge să fie intoxicat din cauza acestei substanțe, putem avea mai mult de suferit.

Citește și: 11 lucruri care se întâmplă în corpul tău când bei prea mult alcool

Adoptăm o dietă nesănătoasă
Acesta este unul dintre cele mai nocive obiceiuri pentru funcționarea corectă a sistemului nostru imunitar.
Cel mai mare inamic  este zahărul, ce se regăsește din abundență în alimentele tip fast-food. De pildă, cercetările din domeniu au ajuns la concluzia că dacă vom mânca sau vom bea echivalentul a 100 de g de zahăr, capacitatea globulelor albe de a inhiba agenții patogeni se poate diminua cu aproape 40%.
În plus, efectul negativ al zahărului asupra imunității se va instala în mai puțin de 30 de minute după ce s-a consumat zahăr și va persista pentru cel puțin 5 ore.

Nu dormim suficient
Deși nu ne dăm seama, lipsa somnului ne va slăbi inclusiv imunitatea. Când nu avem parte de suficientă odihnă, practic i se refuză corpului răgazul de a ne vindeca, de a lucra pentru refacerea și întărirea sistemului nostru de apărare.
Cu alte cuvinte, dacă nu dormim destul vom fi mai supuși pericolului de a ne îmbolnăvi, nu numai de afecțiuni ce vizează direct sistemul imunitar, ci și de diabet sau de maladii cardiace.

Excesul de cafeină poate fi dăunător imunității
Întrucât cafeina stimulează activarea hormonului cortisol, acesta va putea să reducă din capacitatea corpului de a lupta contra infecțiilor și de a îndepărta celulele anormale din corp.
Dacă vom asocia excesul de cafeină cu acela de zahăr, vom crește considerabil pericolul de a contacta tot felul de infecții și de a ne confrunta cu afecțiuni precum diabetul sau bolile de inimă.
O modalitate bună de a nu ajunge la excesul de cofeină va fi să ne impunem să nu bem cafea încă de la prima oră a dimineții.

Ținem mult prea mult cont de regulile de igienă
Este adevărat că respectarea normelor esențiale de igienă este foarte importantă pentru păstrarea sănătății, dar să exagerăm cu așa ceva poate avea efectul contrar. Acest fenomen este cu atât mai vizibil în cazul copiilor.
De pildă, un studiu din anul 2006 a arătat că lipsa expunerii la bacterii și viruși de la o vârstă fragedă poate crește predispoziția spre a dezvolta infecții, alergii și boli autoimune. Acest fapt a fost mai vizibil pentru țările dezvoltate, unde antibioticele și substanțele dezinfectante se folosesc pe scară largă.
În acest context, experții ne îndeamnă ca, uneori, să ne mai lăsăm micuții să vină mai mult în contact du diverși agenți patogeni. Spre exemplu, îi putem lăsa să se mai joace și în spații ce le va permite să stea mai mult în apropierea solului și vegetației.

Lipsa activității fizice poate fi și ea periculoasă pentru sistemul imunitar
Studiile efectuate în ultimul an ajuns la concluzia că persoanele care practică o activitate fizică moderată, în mod regulat, vor fi mai puțin susceptibile de a dezvolta infecții respiratorii, spre deosebire de cele sedentare.
Unul dintre aceste studii a fost realizat în SUA, în anul 2014, și a arătat că în timpul exercițiilor fizice are loc o îmbunătățire a tuturor celulelor capabile de a inhiba bacteriile și virușii. Acest efect benefic va persista pentru aproximativ 3 ore de la finalizarea unei activități fizice.
În cadrul aceluiași studiu s-a arătat că orice activitate fizică menită să dureze cam 2 ore va scădea cu 29% riscul de a contacta o infecție respiratorie.

Femeie care are dureri in zona gatului

Excesul de exerciții fizice poate fi nociv pentru imunitate
La fel cum lipsa de mișcare ne poate slăbi imunitatea, același efect îl poate avea și excesul de exerciții fizice.
Un studiu ce datează din 2012 a arătat că prea multe exerciții fizice, efectuate în mod constant, mai ales pe timp de iarnă, pot să afecteze sistemul imunitar, făcându-ne mai vulnerabili în fața infecțiilor.
În schimb, dacă reușim să ne facem un program prin care să facem exerciții fizice în mod echilibrat, sistemul nostru imunitar se va consolida.

Interacțiunea socială insuficientă îi poate dăuna sistemului imunitar
Mai multe studii din domeniu au evidențiat faptul că lipsa interacțiunii sociale nu va fi deloc benefică imunității noastre.
De exemplu, un studiu din 2010 a arătat că singurătatea este asociată cu scăderea capacității globulelor albe de a ne apăra organismul de îmbolnăvire.
Un lucru similar a demonstrat și un studiu din anul 2015, care a evidențiat inclusiv influența nefastă a cortisolului (care poate avea niveluri mai ridicate la persoanele care nu socializează suficient) asupra globulelor albe. De asemenea, acest studiu a insistat asupra ideii confirm căreia cortisolul va reduce producerea proteinelor antivirale (ce apără corpul de infecții).
Având în vedere asemenea concluzii, specialiștii ne sfătuiesc, pe cât posibil, să avem parte de interacțiune socială. Ne vom putea astfel bucura de o stare de sănătate mult mai bună!

Femeie trista

Ce am putea face pentru a avea mai multă grijă de imunitatea noastră

Ca să ne bucurăm de o imunitate mai bună, este necesar să ne creăm o rutină zilnică, menită să îndepărteze cât mai mult din obiceiurile dăunătoare. Iată ce am putea face în acest sens:
Încearcă să te odihnești suficient și să-ți gestionezi cu mai multă atenție stresul
Dacă vei reuși să dormi mai mult și să te relaxezi, nivelul de cortisol va scădea, iar globulele albe vor putea să lupte mai bine cu agenții patogeni și vom fi mai puțin supuși riscului de a ne îmbolnăvi.

Evită fumul de țigară
Nu numai fumatul propriu-zis, ci și expunerea la fumul de țigară pot slăbi imunitatea. Evitând nicotina, sistemul de apărare al organismului va funcționa mult mai bine.

Consumă mai puțin alcool
Renunțând la alcool vom fi mai bine apărați de diverse infecții de la nivelul aparatului respirator, cu precădere de bronșite și pneumonii.

Adoptă o dietă echilibrată
Specialiștii ne asigură că o dietă echilibrată, din care să nu lipsească fructele și legume, ne va ajuta să ne întărim imunitatea. Datorită nutrienților valoroși, nu ne vom mai îmbolnăvi cu ușurință.

Citește și: Imunitatea copilului meu, sau cum am reușit performanța să ia pentru prima dată antibiotic la 6 ani

Nu te feri de probiotice
Studiile efectuate de-a lungul timpului a arătat că probioticele pot reduce incidența infecțiilor respiratorii și gastrointestinale.
O modalitate prin care vei putea să ai parte de ele va fi să consumi cât mai des iaurt, dar și kefir, varză murată sau brânză maturată.

Expune-te cât mai des la lumina soarelui
Razele soarelui vor facilita absorbția optimă a vitaminei D, de aceea este important să ne expunem cât mai des la lumina naturală în perioadele noiembrie- februarie, când incidența infecțiilor respiratorii este mai mare.
Studiile din ultimii au evidențiat de mai multe ori faptul că un aport potrivit de vitamina D ne poate ajuta să ne întărim imunitatea, să fim mai puțin expuși riscului de a contacta viroze de tot felul.

Nu uita de plante ce pot întări sistemul imunitar
Ca să te asiguri că te vei bucura de o imunitate optimă, poți apela cu încredere și la diverse remedii naturale. Preferabil este să consulți un specialist înainte!
Printre cele mai indicate remedii naturale pentru imunitate putem include: echinaceea, astragalus, ciuperci precum shiitake sau maitake, dar și ginsengul, usturoiul etc..

Ultra Vitamina C Apelează periodic și la suplimente alimentare
În vederea construirii unui sistem imunitar puternic, poți recurge și la suplimente alimentare. Printre cele mai indicate asemenea suplimente se numără: vitamina C, vitamina D sau fierul.
De exemplu, încearcă să iei „Ultra Vitamina C" , din gama Vitabiotics . Această vitamină este indicată mai ales pentru prevenția răcelii și a infecțiilor respiratorii.
Printre persoanele care ar trebui să ia în mod regulat suplimente de vitamina C se numără:
• Persoanele care au peste 50 de ani
• Cei ce au un stil de viață dezordonat
• Fumătorii (inclusiv cei pasivi)
• Vegetarienii și veganii
• Persoanele care practică un sport de performanță
În ceea ce privește femeile însărcinate sau care alăptează, este necesar consultul unui medic înainte de a începe să se ia vitamina C.
De asemenea, trebuie să fim atenți și să nu facem exces de vitamina C, în condițiile în care poate avea efect laxativ.

Ultra Vitamina D tablete Ca să-ți asiguri doza zilnică de vitamina D, încearcă „Ultravitamina D tablete" . Datorită lor, putem avea parte de doza optimă ale acestei vitamine: 1000 UI de vitamina D3 per tableta.
În lipsa vitaminei D, ne putem confrunta cu tot felul de probleme serioase, cum ar fi:
• Rezistență scăzută la infecții
• Hipocalcemie refractară
• Fragilitatea părului
• Dureri osoase
• Afecțiuni tiroidiene
• Obezitate sau diabet zaharat tip 2, rezistente la tratament și dietă

Feroglobin capsule Pentru a-i oferi organismului necesar de fier, orientează-te către „Feroglobin" Capsule . Acestea vor fi numai bune în special pentru:
• Femeile în timpul ciclului menstrual
• Persoane cu dieta dezechilibrată ce nu își asigură necesarul de fier din alimentație
În timpul sarcinii și alăptării, pentru a menține normal nivelul hemoglobinei și al hematiilor, atat la mamă, cât și la bebeluș
• Persoanele cu anemie instalată sau cu lipsă de fier
• Persoanele cu hemoragii intestinale și digestive
• Donatorii de sânge
• Persoanele cu enteropatie glutenică
• Vegetarienii și sportivii de performanță
• Copiii și adolescenții ce se află în creștere
„Feroglobin" reprezintă o formulă unică, bazată nu numai pe o formă organică de fier (17 mg fier/cp), ci și pe zinc, cupru, acid folic, vitamina B6 și B12. Toate acestea pot asigura un sistem imunitar mai puternic.
Acest supliment alimentar nu dă reacții adverse (precum unele tulburări gastrointestinale), este bine tolerat și poate fi folosit de întreaga familie.

Wellwoman Nu în ultimul rând, în vederea îmbunătățirii imunității poți să iei și „Wellwoman". Cu numai 1 capsulă pe zi, acesta ne poate oferi o stare de bine pe parcursul întregii luni.
„Wellwoman" se remarcă prin:
• Vitamine și minerale esențiale ce oferă energie
• Prezența antioxidanților,vitaminei C și extractelor de citrice
• Extractul de borago („limba-mielului") și primulă, menit să regleze menstruația și să reducă sindromul premenstrual.

Voi știați până acum care obiceiuri zilnice pot fi dăunătoare pentru sistemul nostru imunitar?

Surse:
www.care2.com, www.everydayhealth.com, www.speedyremedies.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Horoscopul infidelitatii. 3 zodii care vor înșela în toamna 2018 Horoscopul infidelitatii. 3 zodii care vor înșela în toamna 2018
Cu ce să nu asortezi niciodată albul Cu ce să nu asortezi niciodată albul
3 femei din zodiac care merită respect, dar nu îl primesc 3 femei din zodiac care merită respect, dar nu îl primesc
Semnul de pe unghie care anunță cancerul de plămâni Semnul de pe unghie care anunță cancerul de plămâni

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net