Semne prin care corpul îți spune că ai nevoie de somn | Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

9 semne prin care corpul îți spune că ai nevoie de somn

de Irina Olteanu

Somnul reprezintă un aspect extrem de important pentru buna funcționare a corpului uman. În lipsa acestuia pot apărea diverse probleme de sănătate, chiar pe termen lung. Iată semnele prin care corpul îți transmite că ai nevoie de somn, explicate in detaliu.

Informații despre somn

Cunoști simptomele specifice lipsei de somn: te simți epuizat la locul de muncă, caști toată ziua, ești lent și ți-ai dori să zăbovești cât mai mult în pat. Toate acestea constituie indicii clare că trebuie să dormi. Conform cercetărilor, persoanele adulte au nevoie de o cantitate minimă de somn de 7 ore pe noapte pentru a fi niște indivizi fericiți, sănătoși, cu mintea limpede (dacă dormi mai puțin de 7-9 ore de somn recomandate de Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor pot apărea probleme de sănătate grave, precum probleme cardiace și obezitate, însă ți se poate tulbura de asemenea și comportamentul diurn). Din păcate însă, statisticile demonstrează că aproape o treime din americani suferă de privare de somn. Chiar dacă trăim într-o perioadă extrem de aglomerată, în care toată lumea are diverse îndatoriri zilnice, printre care se includ și activități distractive sau relaxante precum vizionarea unor emisiuni/filme sau întâlnirile cu prietenii sau cititul unor cărți, iar tu nu te simți efectiv obosit, adevărul este că organismul tău poate să îți transmită deja că nu se descurcă atât de bine pe cât crezi.

semne prin care corpul iti spune ca ai nevoie de somn

Semne prin care corpul îți spune că ai nevoie de somn

1. Nu te poți opri din consumat gustări

Ai observat cu siguranță că ai zile în care te simți îngrozitor de flămând. Ca și cum ai putea mânca 3 mic-dejunuri și tot nu te-ai sătura. Dar trebuie să afli că senzația de foame reprezintă primul indiciu că este posibil să suferi de o privare de somn. Conform unui studiu din anul 2004, cu cât o persoană se odihnește mai puțin, cu atât va fi mai înfometată. Se întâmplă acest lucru deoarece lipsa somnului determină corpul să secrete grelină, un hormon asociat cu foamea, și niveluri scăzute de leptină, hormonul care contribuie la senzația de sațietate; apare în plus și o poftă de alimente bogate în carbohidrați și calorii, fiind astfel asociat și un risc crescut de obezitate. Prin urmare, dacă fiecare aliment pe care îl consumai în trecut și te ajuta la calmarea foamei nu-ți mai este în prezent de folos, sunt șanse mari să ai nevoie de o siestă.

2. Acumulezi kilograme suplimentare

Chiar dacă acest aspect este în strânsă și evidentă legătură cu punctul anterior, dacă observi o creștere ponderală, ar fi indicat să acorzi atenție obiceiurilor tale de somn. Dacă nu te odihnești suficient poți conduce la o lipsă în controlul impulsurilor. Așadar, chiar dacă plănuiai să mănânci la prânz și la cină câte o salată, starea de epuizare pe care o resimți în profunzime te poate determina să achiziționezi câteva pungi de chips-uri sau de biscuiți. În plus față de un consum crescut de alimente bogate în calorii și grăsimi, o odihnă insuficientă este asociată cu un grad scăzut de activitate fizică. Când ești obosit, voința ta este deja uzată, iar canapeaua cu siguranță îți va părea mai atrăgătoare decât sala de forță.

3. Te cerți cu partenerul de cuplu

Nu este pentru nimeni un moment plăcut acela în care conștientizează că este cel care caută motive de ceartă în viața de cuplu. Se întâmplă acest lucru deoarece corpul uman devine mai emoțional și mai irascibil, ambele reprezentând rețete pentru mici certuri și dispute. În plus, conform unui studiu desfășurat de Universitatea Berkley, cuplurile care nu s-au odihnit suficient s-au confruntat cu certuri mai frecvente și mai grave.

4. Te confrunți cu scăderea libidoului

În cazul în care tu sau partenerul tău nu mai resimțiți atracție sexuală și nu este vorba despre stres sau probleme subiacente de sănătate, se pare că poate fi incriminată lipsa somnului. Apare din acest motiv un libido scăzut și mai puțin interes în activitatea sexuală; lipsa somnului conduce și la un nivel crescut de cortizol, hormonul stresului, care este la fel de nociv.

semne prin care corpul iti spune ca ai nevoie de somn

5. Ești în dispoziție plângăcioasă

Conform unui studiu din 2007, creierele private de somn au fost cu 60% mai reactive la imagini negative și tulburătoare. Se pare că în lipsa odihnei, creierul este reversat la un tipar mai primitiv de activitate, fiind incapabil să pună în context experiențele emoționale și să producă răspunsuri controlate, corespunzătoare.

6. Ești mai neîndemânatic decât de obicei

Dacă dărâmi obiecte prin casă, răstorni mâncarea și te împiedici poate fi de vină tot lipsa somnului. Cercetătorii sunt de părere că oamenii privați de somn par să prezinte abilități motrice mai lente și mai puțin precise, conform medicului Clete Kushida din cadrul Centrului Universității Stanford pentru Cercetare în Somnul Uman. Reflexele sunt atenuate, echilibrul și percepția adâncimii pot fi puțin mai șubrede și poți avea probleme cu concentrarea, iar timpul de reacție al corpului poate fi încetinit.

7. Întâmpini probleme cu memoria

Fie ți-ai uitat din nou cheile de la ușă în casă, fie aveai de gând să îți suni mama sau prietena și ai uitat complet. Primești un cadou aniversar pentru aniversarea de cuplu, însă ești complet luat prin surprindere deoarece aceasta îți ieșise complet din minte. Dacă oricare din acest variante sună cunoscută, află că lipsa somnului nu determină doar uitarea lucrurilor importante din viața de zi cu zi, ci un studiu din 2014 cu privire la privarea de somn a descoperit că aceasta poate determina chiar crearea unor amintiri false. Mai apar în plus și dificultate în concentrare și atenție, confuzie, vigilență scăzută și probleme cu învățarea. ,

8. Te îmbolnăvești ușor

Dacă răcești la fiecare câteva săptămâni, nu te grăbi să tragi concluzii. Cercetările demonstrează că persoanele care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte au de 3 ori mai multe șanse să se confrunte cu răceli. Medicul Chris Winter a explicat în acest sens că "dacă nu dormi corespunzător, pot apărea probleme semnificative în ceea ce privește abilitatea corpului de a combate infecțiile". Acordă mai multă atenție sistemului imunitar, în primul rând printr-o odihnă corespunzătoare.

9. Ai o stare pronunțată de nervozitate/ agitație

Îți miști încontinuu piciorul și te joci cu părul. Poți considera că micile tale ticuri sunt complet inofensive, iar uneori chiar așa este. Însă această agitație poate ascunde faptul că nu dormi suficient. Când îți miști mușchii corpului, transmiți un mesaj către creier care spune că trebuie să stai treaz. Expertul în somn Hans P.A. Van Dongen a explicat faptul că agitația poate fi un semnal din partea creierului care încearcă să te mențină treaz. 

BIEN DORMIR VALERIANĂ FORTE, CAPSULE

Bien dormir valeriană forte  este indicat pentru tulburări ale duratei și calității somului sau insomniile cauzate de stările de neliniște, stres, tensiune nervoasă. http://fitermanpharma.ro/produse/bien-dormir-valeriana-forte-capsule/
 
Compoziție: 
Lactoză monohidrat, extract de valeriană, extract de passiflora, extract de mușețel, talc, stearat de magneziu.

- Extract hidroalcoolic uscat din rădăcină de valeriană (Valeriana officinalis) standardizat în acizi valerenici 250 mg/capsulă
- Extract hidroalcoolic uscat din partea aeriană de passiflora (Passiflora incarnata) standardizat în vitexina 80 mg/capsulă
- Extract hidroalcoolic uscat din flori de mușețel (Matricaria chamomilla) standardizat în apigenol 40 mg/capsulă

Doze și mod de administrare: 

Adolescenți peste 16 ani și adulți: 1 capsulă/ zi
Administrarea se face cu aproximativ o oră înainte de culcare după care se recomandă repaus la pat. Durata de administrare recomandată este de 2-4 săptămâni.

 

Surse:
http://elitedaily.com; www.huffingtonpost.com; www.prevention.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Horoscopul infidelitatii. 3 zodii care vor înșela în toamna 2018 Horoscopul infidelitatii. 3 zodii care vor înșela în toamna 2018
Cu ce să nu asortezi niciodată albul Cu ce să nu asortezi niciodată albul
3 femei din zodiac care merită respect, dar nu îl primesc 3 femei din zodiac care merită respect, dar nu îl primesc
Semnul de pe unghie care anunță cancerul de plămâni Semnul de pe unghie care anunță cancerul de plămâni

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net