X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Tabel cu kilogramele la copii

de Irina Olteanu

Greutatea în kilograme pe care trebuie să o aibă un copil variază în funcție de vâstă, sex, dar și gradul de activitate fizică efectuat. Vei afla aici câte kilograme trebuie să aibă copilul tău și ce informații importante trebuie să cunoști cu privire la greutatea sa.

Informații despre kilogramele la copii

În cazul în care copilul tău are o greutate sănătoasă, există o mulțime de lucruri pe care le poți face ca părinte pentru a-l ajuta să rămână sănătos odată ce crește. Conform cercetărilor din domeniu, copiii care își păstrează o greutate corporală sănătoasă au tendința să aibă un tonus corporal mai bun, să fie mai sănătoși și capabili să învețe și mai încrezători. De asemenea, sunt expuși unui risc mai mic să aibă probleme de sănătate ulterior în viață. Copiii au căror părinți îi încurajează să fie activi și să mănânce sănătos au șanse mai mari să își mențină o greutate sănătoasă și la maturitate.

tabel cu greutatea la copii

Sfaturi pentru o greutate sănătoasă

- Fii un exemplu bun. Unul dintre cele mai bune moduri de a inspira obiceiuri benefice la copilul tău este să reprezinți un bun exemplu. Copiii învață prin imitație, iar una dintre cele mai puternice modalități prin care îți poți încuraja copilul să fie activ și să mănânce bine este să faci chiar tu acest lucru. Poți reprezenta un bun exemplu dacă mergi la o plimbare pe jos sau cu bicicleta în parc, în loc să te uiți la TV sau să navighezi pe internet. Dacă te joci în mod activ alături de copilul tău îi vei arăta că exercițiul fizic poate fi distractiv; în plus, reprezintă o modalitate excelentă de a petrece împreună timp de calitate.

- Fii activ. Copiii au nevoie de aproximativ 60 minute de activitate fizică pe zi pentru o sănătate bună, dar nu trebuie să aibă loc într-o singură repriză. Mai multe seturi de exerciții de câte 5 sau 10 minute pe durata zilei sunt la fel de benefice precum o oră neîntreruptă de activitate fizică. În cazul copiilor de vârstă mică, poate fi vorba despre o joacă activă, precum jocuri cu mingea, de tip urmărire, mers cu trotineta, dat în leagăn sau chiar cățărat în parc. În cazul copiilor mai mari, poate fi vorba despre mers cu bicicleta, skateboarding, sărit, înot, dans sau arte marțiale. Mersul pe jos sau cu bicicleta pe distanțe scurte în locul folosirii mașinii sau a autobuzului reprezintă o modalitate excelentă de a fi activi împreună ca familie și de economisi în plus bani.

 - Porții pentru copil. Încearcă să eviți să îți hrănești copilul cu porții supradimensionate. Nu există îndrumări oficiale cu privire la câtă hrană necesită un copil, așadar va trebui să apelezi la propria judecată. O regulă utilă este să începi masa cu o porție mică de mâncare și să aștepți ca al tău copil să îți ceară dacă mai doresște. Nu îți obliga copilul să termine toată mâncarea din farfurie și nici să mănânce mai mult decât își dorește. De asemenea, nu folosi farfurii de adulți pentru a hrăni copilul deoarece îl încurajezi să mănânce porții supradimensionate. Poate fi de ajutor să îi recomanzi să mănânce încet și să stabilești un program de mese. Când vă adunați cu toții la masă reprezintă și o oportunitate de a povesti despre întâmplările din cursul zilei.

- Consumă alimente sănătoase. Copiii, ca și adulții, trebuie să consume cinci sau mai multe porții de fructe și legume în fiecare zi. Acestea reprezintă surse excelente de fibre, vitamine și minerale. Toate variantele de fructe și legume sunt incluse în această porție zilnică recomandată, inclusiv cele proaspete, conservate, congelate sau uscate; sunt incluse și sucuri, smoothie-uri, leguminoase. Nu uita de faptul că sucul 100% din fructe sau legume neîndulcit poate reprezenta doar o porție din cele 5 recomandate (de exemplu, 2 pahare de suc și un smoothie reprezintă tot o porție) și că nu trebuie să depășească mai mult de 150 ml pe zi. Când fructele sunt pasate sau stoarse eliberează zaharuri care cresc riscul de carii dentare, prin urmare este bine să le consumi în timpul meselor. Descurajează-ți copilul să consume alimente cu mult zahăr sau grăsimi precum dulciuri, prăjituri, biscuiți și cereale dulci sau băuturi îndulcite și carbogazoase (au tendința să aibă multe calorii și puține nutrimente). Urmărește ca al tău copil să primească cele mai multe calorii din alimente sănătoase, precum fructe și legume și alimente cu amidon (pâine, cartofi, paste și orez - de preferat integral) și înlocuiește băuturile dulci cu apa.

- Mai puțin timp la televizor/computer și mai multă odihnă. Ajută-ți copilul să evite o perioadă sedentarăprelungită, deoarece crește riscul de supraponderabilitate. Limitează durata de timp pe care cel mic o petrece privind la televizor, jucându-se jocuri video sau pe dispozitive electronice. Nu există o limită clară cu privire la durata de timp care este maximă, dar experții sunt de părere că un copil nu ar trebui să privească mai mult de 2 ore la televizor în fiecare noapte și să îi fie îndepărtate toate ecranele (inclusiv telefoanele mobile) din cameră noaptea. Este de asemenea importantă calitatea odihnei, copiii care nu se odihnesc corespunzător fiind predispuși obezității. Cu cât doarme mai puțin un copil, cu atât este mai mare riscul de obezitate (în plus, este afectat comportamentul și dispoziția).

Creșterea și pubertatea

Nu toți copiii cresc și se dezvoltă în același ritm. În timpul pubertății, corpul începe să creeze hormoni care declanșează schimbări pe plan fizic, precum dezvoltarea sânilor la fete, mărirea testiculelor la băieți și pusee în înălțime și greutate. Odată ce aceste modificări sunt inițiate, continuă mai mulți ani, din adolescență și până la maturitate. Din acest motiv și creșterea în greutate este mai rapidă, deoarece au loc schimbări în mușchi, grăsime și oasele din corp; atâta timp cât sunt în proporția potrivită nu este nicio problemă. Pentru unii copii perioada începe la 8 ani, iar pentru alții la 14 ani, așadar nu este anormal să fie diferiți de semenii lor.

În final, reține că nu trebuie să îți cântărești copilul prea des și să folosești mereu același cântar, de preferat cel din cabinetul medical; în acest mod medicul va monitoriza evoluția copilului tău.

Citește și: Greutatea si inaltimea copilului: tabel de dezvoltare, 3-18 ani  

Surse:
www.nhs.uk; http://kidshealth.org; www.cdc.gov

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Oreionul: simptome si tratament Oreionul: simptome si tratament
Pojarul sau rujeola: simptome si tratament Pojarul sau rujeola: simptome si tratament
Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani Ghidul vaccinurilor pentru 2-7 ani
Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav Trucuri practice pentru o zi cand copilul tau este bolnav

Articole Lifestyle

Mercur retrograd în Leu aduce haos și dramă în viața zodiilor Mercur retrograd în Leu aduce haos și dramă în viața zodiilor
10 semne că ai o garderobă ieftină și fără gust 10 semne că ai o garderobă ieftină și fără gust
4 zodii care vor avea parte de cele mai frumoase povești de dragoste în luna august 4 zodii care vor avea parte de cele mai frumoase povești de dragoste în luna august
Uită de crenvurştii din magazine. Învaţă să îi faci acasă! Uită de crenvurştii din magazine. Învaţă să îi faci acasă!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Cum devii cea mai bună versiune a ta? Faci un copilNu am fost pregătită să devin mamă. Nu mă simt pregătită nici acum, după mai bine de 11 ani. Ne certăm și acum pe dulciurile pitite prin cotloanele din cămară și ne ciondănim parte în parte din te miri ce. Ne...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

De ce nu ai voie sa ai oja pe unghii daca faci cezariana

De ce nu ai voie sa ai oja pe unghii daca faci cezariana

Oja nu este permisa pe unghii nu doar pentru operatia de cezariana, ci pentru
MAI MULT

Nu lasa bebelusul sa devina un mofturos. Diversificarea nu doare!

Nu lasa bebelusul sa devina un mofturos. Diversificarea nu doare!

Crina Coliban, Femeia care ii face pe copii sa manance, specialist in
MAI MULT

Secretele unei nasteri cu blandete, fara dureri si fara temeri – VIDEO

Secretele unei nasteri cu blandete, fara dureri si fara temeri – VIDEO

Doamna Oana Sofron, Educator prenatal Renasterea, a vorbit la Scoala Parintilor
MAI MULT

Bebee

nastere prin cezariana

Iată ce spun cercetătorii că „le lipsește” copiilor născuți prin cezariană

Cercetătorii de la Universitatea din
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Câte ore pe noapte doarme bebeluşul până la 3 luni

Tinerele mămici se sperie la început de faptul că micuţii lor dorm atât de
MAI MULT

Ce-trebuie-să-facem-pentru-a-avea-un-copil-model

Ce trebuie să facem pentru a avea un copil model

Poate ți-ai dorit de multe ori ca cel mic să fi venit însoțit de niște
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net