X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Au legătură bacteriile din intestine cu pierderea în greutate?

de Irina Olteanu

Se cunoaște faptul că bacteriile din intestine joacă un rol important în sănătatea întregului organism. Adevărul este însă că tipul și cantitatea acestora poate influența semnificativ și procesul de scădere în greutate. Iată care sunt concluziile unui studiu științific precum și sfaturi importante pentru a te bucura de o floră intestinală sănătoasă.

Studiu care demonstrează legătura dintre bacteriile intestinale și scăderea în greutate

Medicul și redactorul șef al revistei Universității Harvard, Anthony L. Komaroff, este cel care a acordat atenție deosebită acestui subiect în cadrul unui articol de specialitate.

Astfel, se cunoaște de aproape un secol faptul că bacteriile trăiesc în intestinele noastre, dar s-a pornit de la premisa că nu influențează în vreun fel starea de sănătatea, rezumându-se la căldura și la nutrimentele oferite de tractul digestiv. Însă în decursul ultimului deceniu, descoperiri remarcabile au permis oamenilor de știință să comensureze și să caracterizeze genele din bacteriile intestinale. Rezultatele au fost surprinzătoare, bacteriile intestinale având de 250-800 mai multe gene decât avem gene umane în corp. Și mai remarcabil este faptul că aceste gene creează substanțe care pătrund în fluxul sanguin uman, afectând chimia corpului (ceea ce înseamnă că bacteriile pot să influențeze starea de sănătate).

În ce mod pot influența ele greutatea? Atunci când consumăm alimente, tractul digestiv le descompune în bucăți mai mici și doar cele mai mici particule ajung absorbite în sânge. Restul este eliminat sub formă de material rezidual. Astfel, nu toate caloriile din alimente pătrund în corp și cresc greutatea corporală, iar bacteriile ajută la descompunerea alimentelor. Unele bacterii sunt mai capabile să mărunțească mâncarea în bucățele mici care ajung digerate, adaugă calorii la corp și tind să crească greutatea. Prin urmare, dacă în intestine există mai multe bacterii de acest tip, va fi și mai dificil procesul de slăbire corporală.

bacteriile din intestine

Nu există foarte multe studii științifice în acest sens. Mai multe studii pe animale și unele pe oameni susțin această teorie drept adevărată. De exemplu, cercetătorii au transferat bacteriile din intestinele a doi șoareci - unul care devine în mod natural obez și unul care rămâne slab în mod natural -într-un al treilea șoarece crescut de la naștere fără nicio bacterie intestinală. Bacteriile intestinale au fost transferate de la șoarecele obez natural și au determinat șoarecele fără bacterii să devină gras, dar bacteriile intestinale transferate de la șoarecele slab în mod natural l-au menținut slab.

Apoi cercetătorii au preluat bacterii din intestinele unor gemeni umani identici, dintre care unul era obez, iar unul era slab și au transferat acele bacterii în intestinele șoarecilor slabi, fără bacterii. Bacteriile de la geamănul obez au făcut șoarecele să devină gras, dar bacteriile de la geamănul slab nu au făcut acest lucru. Conform analizelor asupra materiilor fecale, proporții relative de Firmicutes și Bacteroidetes, ambele clase de bacterii intestinale, pot influența echilibrul energetic într-o anumită măsură. Mai exact, studiile asupra oamenilor au relevat că raportul de Bacteroidetes și Firmicutes a fost scăzut în cazul persoanelor obeze, precum și diversitatea în ansamblu a bacteriilor intestinale. Așadar mai multe Firmicutes și mai puține Bacteroidetes nu reprezintă varianta ideală. Toate studiile legate de acest subiect sunt încă incipiente și este necesar să fie mai bine înțelese tratamentele care pot ajuta efectiv la scăderea în greutate.

Sfaturi pentru a crește numărul de bacterii bune din intestine

- Consumă alimente integrale, neprocesate, nerafinate. Una dintre cele mai bune modalități de a menține sănătatea tractului digestiv implică eliminarea zahărului și a carbohidraților rafinați și suplimentarea cantității de fibre

bacteriile din intestine

- Un procent de 75% din farfurie să fie compusă din legume și alimente bazate pe legume. Bacteriile intestinale benefice adoră acest alimente bogate în fibre
- Consumă grăsimi bune și schimbă uleiul pe care îl folosești la gătit. Grăsimile bune, respectiv grăsimile omega 3 și grăsimile mononesaturate, precum uleiul de măslin extra-virgin, vor ajuta la scăderea inflamației, oferind bacteriilor intestinale sănătoase oportunitatea să se dezvolte.
- Apelează la suplimente în mod inteligent. Pe lângă beneficiile numeroase (inclusiv reducerea inflamației), studiile descoperă faptul că acizii grași omega 3 pot susține o flora intestinală sănătoasă. Dacă medicul consideră necesar, suplimentează alimentația cu formule de acizi grași esențiali (în cazul în care nu consumi în mod regula pește gras). Ajută și suplimentele cu probiotice, care reduc inflamația intestinală, în timp ce promovează sănătatea și proliferarea bacteriilor benefice
- Adaugă nuca de cocos. Studiile demonstrează beneficii antiinflamatorii și de scădere în greutate atunci când alimentația presupune uleiuri cu trigliceride de lanț mediu, respectiv ulei de cocos și unt de cocos care conțin ingrediente benefice în arderea grăsimii
- Renunță la grăsimile inflamatorii. Elimină grăsimile nocive, bogate în grăsimi cu efect inflamator omega 6, precum uleiuri vegetale. Înlocuiește-le cu uleiuri sănătoase precum ulei de măsline extravirgin și ulei de cocos
- Adaugă alimente bogate în fibre. Nucile, semințele și o fibră specială denumită glucomanan oferă prebiotice și hrănesc bacteriile sănătoase. Urmărește un consum de minim 2-3 porții de alimente și cereale integrale și 20-30 grame de fibre pe zi; acestea oferă și probiotice. Anghinarea, usturoiul și prazul sunt pline de prebiotice, ca și bananele și cerealele pentru micul dejun integrale.
- Optează pentru alimente fermentate. Iaurtul, kefirul, varza acră, tempeh, miso, conțin cantități semnificative de probiotice astfel încât bacteriile intestinale să se dezvolte sănătos. Conform unui studiu de referință publicat în Revista de Medicină din New England, printre alimentele studiate iaurtul a fost cel mai semnificativ corelat cu scăderea în greutate corporală.

Surse: www.health.harvard.edu; www.fitnessmagazine.com; www.dietvsdisease.org; http://drhyman.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

Oja care își schimbă culoarea este descoperirea HOT a anului 2018 Oja care își schimbă culoarea este descoperirea HOT a anului 2018
6 zodii care fug de angajament 6 zodii care fug de angajament
Părul asimetric, tendința HOT din această vară Părul asimetric, tendința HOT din această vară
Ms. Bean a murit! Știrea falsă, care îți poate virusa calculatorul Ms. Bean a murit! Știrea falsă, care îți poate virusa calculatorul

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
De ce să îți lași copilul să nu facă nimic în vacanța de varăNu sunt încântată de ideea de lene. Absolut deloc. Îmi displace maxim să îmi văd copilul cum stă degeaba, cum taie frunză la câini, cum freacă menta. Oricum i-ați zice. Implică o activitate...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Nu lasa bebelusul sa devina un mofturos. Diversificarea nu doare!

Nu lasa bebelusul sa devina un mofturos. Diversificarea nu doare!

Crina Coliban, Femeia care ii face pe copii sa manance, specialist in
MAI MULT

De ce nu ai voie sa ai oja pe unghii daca faci cezariana

De ce nu ai voie sa ai oja pe unghii daca faci cezariana

Oja nu este permisa pe unghii nu doar pentru operatia de cezariana, ci pentru
MAI MULT

Secretele unei nasteri cu blandete, fara dureri si fara temeri – VIDEO

Secretele unei nasteri cu blandete, fara dureri si fara temeri – VIDEO

Doamna Oana Sofron, Educator prenatal Renasterea, a vorbit la Scoala Parintilor
MAI MULT

Bebee

nastere prin cezariana

Iată ce spun cercetătorii că „le lipsește” copiilor născuți prin cezariană

Cercetătorii de la Universitatea din
MAI MULT

Câte ore pe noapte doarme bebeluşul până la 3 luni

Tinerele mămici se sperie la început de faptul că micuţii lor dorm atât de
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Ce-trebuie-să-facem-pentru-a-avea-un-copil-model

Ce trebuie să facem pentru a avea un copil model

Poate ți-ai dorit de multe ori ca cel mic să fi venit însoțit de niște
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net