X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Este sanatos sa tii diete in timpul sarcinii?

de Roxana Cristea

Este sanatos sa tii diete in timpul sarcinii? Da, o dieta sanatoasa, bogata in vitamine, minerale dar si proteine. In niciun caz nu vei tine in sarcina o dieta pentru slabit sau sa te infometezi pentru a-ti mentine silueta. Iata ce dieta este recomandata in sarcina pentru ca mamica si bebelusul sa fie frumosi si sanatosi.


Importanta dietei in timpul sarcinii

O dieta sanatoasa este partea cea mai importanta a unui stil de viata sanatos, in orice moment, cu atat mai mult in sarcina, sau daca intentionezi sa ramai gravida. Mancarea sanatoasa in timpul sarcinii va ajuta copilasul sa se dezvolte si sa creasca, iar pe tine te va tine in forma si sanatoasa. Dieta trebuie luata in serios, daca te gandesti cati copii se nasc anemici sau cu carente de vitamine si minerale, dar si cate mamici au probleme cu dantura, cu parul, cu stresul imediat dupa nastere. Si toate problemele au un punct comun de plecare...dieta in timpul sarcinii.
Nu trebuie sa mergi pe o dieta speciala, dar este important sa mananci o varietate de alimente in fiecare zi pentru a obtine toate nutrimentele de care tu si copilul tau aveti nevoie. Nu trebuie sa mananci cat pentru doi, dar trebuie sa ai grija ce mananci.
De asemenea, chiar daca cel mai bine este sa-ti iei nutrimentele din alimentele pe care le consumi, de cele mai multe ori aceste surse de vitamine si minerale nu sunt suficiente pentru a sustine si o sarcina, asa ca ar trebui sa iei si niste suplimente.
Sunt si alimente care ar trebui evitate, doar vorbim de dieta in timpul sarcinii. Asa ca, mai putin zahar, mai putine grasimi si fara alcool sau tutun.

Fructele si legumele in timpul sarcinii

Chiar daca inainte se stricau fructele in casa, iar pe la piata de legume treceai foarte rar, acum ca ai un bebe in burtica mananca multe fructe si legume. Acestea ofera vitamine si minerale, dar si fibre, care ajuta la digestie, previne constipatie si ajuta la buna functionare a organismului, in general.
Mananca cel putin 5 portii de fructe in fiecare zi (de preferat proaspete). Nu uita sa le speli foarte bine.
Legumele pot fi gatite usor (fierte sau la cuptor), dar daca se poate este bine sa le consumi crude, dar bine spalate, pentru a beneficia de toate substantele nutritive pe care le contin.
Nu exista fructe sau legume interzise in sarcina, dar asta nu inseamna ca vei manca doar fructe si legume.

gravida gateste

Proteinele in timpul sarcinii

Alimentele bogate in amidon sunt o sursa importanta de vitamine si fibre si nu contin prea multe calorii. Vorbim de paine, cartofi, cereale pentru micul dejun, orez, paste, taitei, porumb, mei, ovaz, cartofi dulci.
Mananca paine din cereale integrale in locul celei din faina alba.

Produsele bogate in acid folic in timpul sarcinii:

Sursele de proteine sunt: carnea de pasare, de curte daca se poate(evita ficatul), pestele, ouale, fasolea, nucile. Alimentele bogate in proteine trebuie consumate zilnic.
Asigura-te ca aceste alimente, in special carnea sunt bine fierte, gatite si ca nu exista urme de sange in ele sau in mancarurile pe care le mananci. Prospetimea lor conteza foarte mult. Manaca oua de tara dar verifica-le sa fie proaspete (le pui intr-un ibric cu apa si daca oul se lasa la fund este proaspat, daca se ridica nu-l manca). De asemenea, verifica termenul de garantie al produselor din comert.

Produsele lactate in timpul sarcinii

Este sanatos sa tii dieta pe timpul sarcinii pentru ca din alimentele sanatoase extragem si acidul folic necesar dezvoltarii si mentinerii sanatatii copilului tau. Acidul folic este o forma de vitamina B care previne aparitia unor probleme la nivelul creierului. Cerealele fortifiate, produsele bogate in cereale, fasolea, legumele cu frunze verzi, sucul de portocale sunt alimente bogate in acid folic. Unii cercetatori afirma ca un consum adecvat de produse ce contin acid folic mai poate prevenii si aparitia altor boli precum crapaturi ale buzelor sau ale cerului gurii, precum si anumite tipuri de afectiuni ale inimii. Corpul tau are nevoie de acidul folic asa cum se gaseste el in natura, adica asa cum exista in compozitia unor legume sau fructe pentru a produce sange in conditii normale astfel incat sa nu suferi de anemie. De asemenea, acesta este esential si pentru producerea, refacerea si functionarea AND-ului sau a unor celule de baza din sange. Astfel consumul unor fructe sau legume bogate in acid folic este important pentru dezvolatarea celulelor stem si implicit pentru dezvoltarea fetusului.

Gustari sanatoase in timpul sarcinii

Produsele lactate, precum laptele, branza sau iaurtul sunt foarte importante in timpul sarcinii, deoarece acestea contin calciu, proteine si multe alte elemente nutritive de care are nevoie bebelusul tau (vitamina B2 si vitamina B12). Ar trebui sa consumi cam 2-3 portii pe zi.
Alege produse sarace in grasimi, daca este posibil.
Produsele lactate sunt importante in timpul sarcinii, deoarece calciul ajuta la dezvoltarea oaselor copilului din burtica (pentru a se forma corespunzator)
Femeile insarcinate ar trebui sa bea mult lapte pasteurizat. Laptele crud, din gospodariile bunicilor este bun, dar ai grija sa-l fierbi foarte bine.
Gravidutele ar trebui sa evite branzeturile moi, cu mucegai (cum ar fi Brie si Camembert) din cauza ca acestea contin niveluri ridicate de Listeria, o bacterie care poate provoca pierderea sarcinii sau unele afectiuni la bebelusi.
Branza de vaci, branza topita, feta, mozzarella sau branzeturile tari sunt considerate a fi sigure in timpul sarcinii si nu trebuie evitate.

Consumul alimentelor in conditii de siguranta in timpul sarcinii

Daca ti se face foame intre mese incearca sa nu mananci snacks-uri, care sunt bogate in grasimi sau zahar (cum ar fi dulciurile, biscuitii, chipsurile sau ciocolata). In schimb, poti alege urmatoarele gustari:
- Sandwich-uri cu cascaval, sunca slaba, ton, somon, sardine sau salata.
- Salata de legume cu morcov, telina, castravete
- Un iaurt sau o felie de branza proaspata
- Supa de fasole
- Cereale neindulcite sau terci de ovaz cu lapte
- Bauturi lactate sau sucuri de fructe neindulcite
- Fructe proaspete
- Fasole cu paine prajita sau un cartof fiert sau copt

#8#

- Spala bine fructele, legumele si salata pentru a elimina orice urma de pamant, care poate contine toxoplasma, un parazit care poate provoca toxoplasmoza - o boala care poate afecta bebelusul din burtica.
- Spala toate suprafetele, ustensilele si mainile, dupa manevrarea carnii crude. Astfel, eviti toxoplasmoza.
- Asigura-te ca alimentele crude sunt depozitate separat de carne sau de mancarea gata preparata, pentru a evita contaminarea. Eviti astfel intoxicatiile alimentare provocate de Salmonella, Campylobacter si E. Coli.
- Gateste carnea foarte bine termic, pentru a distruge toate toxinele. Interzis consumul de carne cruda sau „in sange" in sarcina.
Evita in timpul sarcinii alimentele bogate in zahar si grasimi
Untul, uleiurile, sosurile pentru salate, creme, ciocolata, chipsurile, biscutii, produsele de patiserie, inghetata, torturile, budincile, bauturile acidulate, ar trebui consumate cu moderatie in timpul sarcinii. Acestea contin multe calorii fara a furniza alte elemente nutritive si pot contribui la cresterea in greutate. De asemenea, aceste alimente pot fi responsabile pentru obezitate si carii dentare.
Daca mananci foarte multe alimente grase, poate creste nivelul colesterolului rau din sange. Daca ti-e pofta de ceva dulce, alege o prajitura facuta in casa cu foarte putin zahar.

Un alt motiv pentru care ar trebui sa fii foarte atenta cu dieta in timpul sarcinii este acela ca poti dezvolta diabetul gestational. Diabetul gestational afecteaza femeile insarcinate. Unele femei au un nivel foarte ridicat de glucoza in sange si organismul lor este in imposibilitate de a produce suficienta insulina pentru a transporta toata glucoza la celule, rezultand cresterea progresiva a nivelului de glucoza. In general, gravidutele pot controla diabetul gestational cu exercitii fizice simple dar regulate si dieta adecvata. Doar 10% pana la 20% dintre viitoarele mamici cu diabet gestational iau medicamente. Atentie! Diabetul gestational nediagnosticat sau necontrolat poate creste riscul de complicatii la nastere. Oamenii de stiinta de la National Institutes of Health de la Universitatea Harvard au descoperit ca femeile a caror dieta, inainte de sarcina, a fost bogata in zahar, grasimi animale si colesterol, prezinta un risc mai mare de diabet gestational, comparativ cu femeile care au avut o dieta bazata pe fructe, legume si carne slaba.
Atunci cand esti insarcina trebuie sa te gandesti ca aproape tot ce-i natural, creste in gradina sau in livada poate fi o sursa de vitamine si minerale bune pentru organismul tau si pentru cresterea armonioasa a bebelusului din pantec. Apoi trebuie sa fii constienta ca ai nevoie de proteine din carne, de nutrimentele pe care ti le ofera consumul de peste si de multe fibre.
Da...mai mult ca niciodata, in sarcina ai nevoie de o dieta echilibrata, variata si sanatoasa.


Surse: nhs.uk; babycentre.co.uk; womenshealth.gov

 
 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

A manca peste: cum sa eviti mercurul dar sa iei necesarul de Omega 3 A manca peste: cum sa eviti mercurul dar sa iei necesarul de Omega 3
Silueta mult visata cu dieta Atkins Silueta mult visata cu dieta Atkins
Slabeste eficient cu Metoda Montignac Slabeste eficient cu Metoda Montignac
Slabeste eficient si sigur cu Dieta Daneza! Slabeste eficient si sigur cu Dieta Daneza!

Articole Lifestyle

22 de sfaturi de la femeile de 60 de ani pe care trebuie să le asculţi la 30 22 de sfaturi de la femeile de 60 de ani pe care trebuie să le asculţi la 30
Cea mai bună zodie în iubire. Oferă tot și nu cere nimic! Cea mai bună zodie în iubire. Oferă tot și nu cere nimic!
Cele mai enervante cupluri din zodiac Cele mai enervante cupluri din zodiac
O tânără a slăbit 32 de kilograme în cursul unui an și jumătate: iată ce regim a urmat! O tânără a slăbit 32 de kilograme în cursul unui an și jumătate: iată ce regim a urmat!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Andrada Popa
Înscrie-te! Conferința gratuită despre alimentația copilului de vârstă micăÎn calitate de părinți, încercăm să facem, la fiecare pas, ce este cel mai bine pentru micuțul nostru. Odată cu trecerea timpului, când vine vorba de alimentația sa, lucrurile devin din ce în ce mai...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

De ce mameloanele se inchid la culoare in timpul sarcinii?

De ce mameloanele se inchid la culoare in timpul sarcinii?

Alaturi de multe schimbari la nivelul corpului, sarcina aduce cu sine si o
MAI MULT

Ce doare mai tare la nastere: contractiile sau expulzia?

Ce doare mai tare la nastere: contractiile sau expulzia?

O intrebare care framanta pe toate viitoarele mamici priveste gradul de durere
MAI MULT

Exercitii Kegel in sarcina: importanta lor pentru o nastere naturala usoara

Exercitii Kegel in sarcina: importanta lor pentru o nastere naturala usoara

Este important sa efectuezi exercitii Kegel nu doar pentru o perioada a sarcinii
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net