Alimente care încurajează vindecarea | Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

6 alimente care încurajează vindecarea corpului

de Irina Olteanu

Fie în tratarea diverselor afecțiuni, fie pur și simplu a unor răni minore, există o serie de alimente care încurajează vindecarea corpului nu prin ele însele, ci prin nutrimentele pe care le conțin. În ce mod se întâmplă acest lucru și ce trebuie să consumi pentru o vindecare accelerată vei afla chiar aici.

Informații despre vindecarea corpului și alimente

Corpul uman este clădit în așa fel încât să se vindece din interior, iar dacă tu consumi alimente benefice ai șanse să grăbești acest proces. În plus, conform cercetărilor din domeniu, malnutriția poate întârzia vindecarea rănilor. Malnutriția este definită drept stadiul de deficiență sau exces în nutrimente. De obicei, când ne gândim la conceptul de malnutriție, vizualizăm copii înfometați într-o țară din lumea a treia. Există însă și atleți care sunt malnutriți, precum și persoane care prezintă un surplus ponderal, fără a fi conștienți de acest lucru.

În cazul unor sportivi de performanță, poate fi dificil de aprovizionat corpul cu nutrimentele folosite sau pierdute în timul unui antrenament chiar înainte de următorul antrenament, epuizând corpul de și mai multe nutrimente vitale. În acest mod poți ajunge într-un stadiu de malnutriție. Calitatea alimentelor pe care majoritatea sportivilor le consumă scade dramatic, iar consumul de alimente procesate crește extrem de rapid. Chiar dacă poți consuma o cantitate suficientă de calorii (sau chiar prea multe și poți acumula kilograme suplimentare), sunt șanse mari ca acele calorii să nu atât de fie dense în nutrimente pe cât are corpul nevoie și acesta va ajunge într-un stadiu de malnutriție. Iar când ești rănit și te afli deja într-un stadiu deficitar din punct de vedere nutritiv, timpul necesar rănii să se vindece va fi în mod evident prelungit.

Chiar dacă nu te confrunți în prezent cu dureri corporale sau leziuni, dacă adaugi aceste alimente în meniul tău, poți ajuta corpul să se pregătească pentru vindecare în cazul în care vei suferi vreo accidentare.

1. Alimente bogate în vitamina C

Exemplele includ: citrice (portocale, lămâi, grapefruit), kiwi, ardei grași și broccoli, kale, papaya
Vitamina C este o vitamină hidrosolubilă pe care corpul nu are abilitatea de a o crea singur, ceea ce înseamnă că trebuie să o consumi cu rigurozitate zilnică. Vitamina C joacă un rol important în procesul de vindecare prin construirea de proteine noi pentru piele, țesut cicatricial, tendoane, ligamente și vase de sânge. Vitamina C ajută de asemenea corpul să își mențină țesuturile de cartilaj și os. În plus față de proprietățile curative, vitamina C oferă o protecție internă împotriva radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt molecule din corp care pot cauza leziuni semnificative și provin din mediul extern, precum alimentele pe care le consumăm, antrenamentele de intensitate ridicată și substanțele chimice la care suntem expuși.

alimente care incurajeaza vindecarea

2. Alimente bogate în vitamina A

Exemplele includ: semințe de floarea soarelui, morcovi, cartofi dulci, dovleac, sfecla elvețiană, ouă, lapte și brânză și spanacul.
Vitamina A stimulează producția de globule albe (leucocite) în corp, fiind necesare pentru repararea și menținerea integrității țesutului moale, a membranelor mucoase și a pielii. Leucocitele sunt principalele celule care protejează împotriva leziunilor; vor combate infecția și virusurile. Chiar dacă nu ai o leziune vizibilă precum o rană deschisă, corpul se va baza în continuare pe producția de leucocite pentru a se proteja de răni și a crește rata de vindecare.

3. Alimente bogate în acizi grași omega 3

Exemplele includ: somon și pește gras, semințe de in și nuci
Multe studii de cercetare au descoperit faptul că acizii grași omega 3 au abilitatea de a reduce inflamația, astfel încât pot să nu fie necesare alte analgezice sau medicamente. Majoritatea studiilor au fost desfășurate asupra unor persoane cu artrită reumatoidă sau alte cazuri de inflamație extremă. Rezultatele lor indică faptul că acizii grași omega 3 de calitate ridicată vor reduce inflamația în urma unei leziuni. Reducerea inflamației din jurul rănii va contribui la reducerea durerii pe care o poți resimți și de asemenea va stimula procesul de vindecare.

4. Alimente bogate în zinc

Exemplele includ: stridiile, creveții, lintea, nucile, semințele (de dovleac și de susan), carnea de curcan, pui și miel, quinoa.
Fiecare țesut din corpul tău conține zinc, prin urmare devine extrem de important acest micronutriment în procesul de vindecare al oricărei leziuni. Zincul va ajuta corpul să folosească grăsimile și proteinele pe care le consumi pentru a stimula dezvoltarea și vindecare țesutului lezat. De asemneea, zincul va ajuta la întărirea sistemului imunitar, la fel ca vitamina A, ceea ce te va proteja de alte infecții sau virusuri.

5. Alimente bogate în antioxidanți

Exemplele includ: afine, cireșele amare, rodii, prunele, turmericul, ghimbirul, cafeaua
Radicalii liberi sunt niște toxine care circulă constant prin corp, în special când ne confruntăm cu o problemă de sănătate. Ne slăbesc prin acțiunea lor asupra celulelor sănătoase. Alimente precum afinele, căpșunile și cireșele amare ajută la controlul acestor radicali liberi pentru ca copul să se poată concentra pe procesul de vindecare. În plus, aceste fructe conțin antocianidine, compuși care sporesc acțiunea vitaminei C și îmbunătățesc integritatea capilară și stabilizează matricea de colagen. Ghimbirul și turmericul au de asemenea proprietăți antiinflamatorii, accelerând procesul de recuperare. Iar cafeaua s-a dovedit nu doar a micșora perioada de convalescență, ci de a restabili funcționarea sistemului nervos central, pentru a te ajuta să te refaci mai rapid.

6. Alimente bogate în proteine

Exemplele includ: carne de vită hrănită cu iarnă, pui, curcan, pește, ouă, iaurt grecesc, leguminoase, lactate, semințe și nuci.
O leziune în corp va crește în mod automat necesarul de proteine din corp. Proteinele sunt necesare în procese multiple care au loc imediat ce apare o accidentare și în perioada de recuperare. Cât de rapid și cât de bine se vindecă rana poate depinde în proporție mare de consumul de cantități adecvate de proteine de calitate ridicată. Colagenul, cea mai abundentă proteină din corp, joacă un rol important în repararea țesutului. În general, un aport recomandat de proteine este de aproximativ 0,8 g pe kilogram corp, dar în condiții speciale urmărește un aport de 1,5-2 grame de proteine pe kilogram corp.

alimente care incurajeaza vindecarea

Nu în ultimul rând, nu uita de hidratare. Apa constituie principala modalitate prin care oxigenul și nutrimentele sunt transmise în zona cu leziune. O circulație sanguină precară care apare în urma deshidratării s-a demonstrat a crește durata de timp necesară vindecării unei răni.

Citește și5 diete tratament pentru sanatatea intregii famili 

Surse: 

https://runnersconnect.net; www.eatright.org; https://vitamedica.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile
De ce să nu mănânci pepene seara De ce să nu mănânci pepene seara
Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat
6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani 6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Bebee

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net