X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Cum restabilești echilibrul hormonal după naștere

de Alina Nedelcu

Deși putem fi tentate să credem că după sarcină echlibrul nostru hormonal se va normaliza, în realitate lucrurile nu stau așa. Parcurge articolul de mai jos pentru a vedea cum se pot manifesta dezechilibrele hormonale din perioada postpartum. Din fericire, există mai multe soluții pentru reechilibrarea noastră hormonală, soluții care pot fi puse în aplicare și acasă și care ne pot ajuta cu adevărat să ne simțim din nou în largul nostru.

Ce fel de schimbări hormonale apar după naștere

După ce ai născut, trebuie să știi că în corpul tău continuă transformările hormonale.
Dezechilibrele hormonale care vor apărea pot fi explicate în mai multe feluri:
În timpul sarcinii, placenta va stimula producerea unor cantități mai mari de progesteron. În schimb, după naștere, dispariția placentei va determina o scădere bruscă a nivelului acestui hormon. Cel mai adesea, acest fenomen va duce la apariția așa-numitelor „baby blues" (schimbări bruște de dispoziție, însoțite și de manifestări similare depresiei).
În plus, scăderea nivelurilor de estrogen și progesteron, ce are loc din primele 24 de ore de după naștere, pot duce și la depresie ușoară sau medie. Totodată, dacă se va produce și un dezechilibru al hormonilor tiroidieni, se poate ajunge la forme mai severe ale depresiei postpartum.
Întrucât nivelul de progesteron se diminuează considerabil, responsabilul principal de funcționarea hormonilor va fi estrogenul. Acesta va fi la un nivel ridicat și va duce la apariția oricăror dintre următoarele manifestări:
• Creșterea în greutate sau dificultatea de a scăpa de surplusul de kilograme acumulate în timpul sarcinii
• Stări emoționale schimbătoare
• Depresie
• Un sindrom premenstrual mai greu de suportat
etc.
Nu în ultimul rând, estrogenul poate afecta considerabil nivelul de cortisol din organism, crescând riscul de a dezvolta hipotiroidism.

Citește și: Schimbarile corpului dupa nastere

Cum putem să ne restabilim echilibrul hormonal după sarcină

În condițiile în care dezechilibrele hormonale vor provoca o serie de afecțiuni neplăcute, este necesar să știm ce avem de făcut pentru a evita, pe cât posibil, astfel de probleme.
Următoarele măsuri te vor ajuta să-ți reechilibrezi hormonii după sarcină și să fii din nou într-o formă foarte bună:

Evită cât poți toxinele

După naștere, este esențial să te uiți cu mare atenție la ambalajele alimentelor și altor produse pe care le folosești frecvent (de pildă, produsele de make-up sau cele destinate curățeniei), întrucât multitudinea de compuși chimici din aceștia poate interfera cu funcționarea hormonilor tăi, și așa perturbată.
Încearcă deci să apelezi cât mai mult la produse organice!

Evită cât mai mult stresul

Este bineștiut faptul că după ce naști ai o mulțime de motive să fii stresată, dar gândește-te că acest lucru îți poate afecta considerabil sănătatea.
Pentru a-ți echilibra nivelul de cortisol din organism, odihnește-te cât poți de mult și caută să te relaxezi în diverse moduri (de exemplu, apelează la niște ședințe de masaj, la yoga, învață cum să respiri, înconjoară-te de oameni și lucruri care îți sunt dragi etc).
În același timp, nu uita să fii cât mai activă din punct de vedere fizic. Vei vedea că nu vei mai fi așa stresată și vei avea  mai multe șanse să-ți recapeți silueta de dinainte de sarcină.

Fă multă mișcare

De îndată ce medicul îți permite,încearcă să-ți reiei cât mai mult din activitatea fizică de dinainte de a deveni mamă.
Nu uita că este foarte important să faci zilnic mișcare în aer liber (ideale sunt plimbările în pas vioi), dar nu respinge nici ideea de a face mișcare acasă sau la o sală de sport.
Reține însă că nu este recomandat să exgerezi cu exercițiile fizice și nu te suprasolicita sub nicio formă. Lasă-ți corpul să-și revină treptat, astfel încât să poată să reechilibreze inclusiv hormonii, ce au suferit atâtea modificări în urma sarcinii și nașterii.

Ocolește cofeina și alcoolul

O altă modalitate prin care poți să-ți restabilești echilibrul hormonal după sarcină este să consumi cât mai puțină cofeină și să eviți total alcool. În ceea ce-l privește pe acesta din urmă, studiile din domeniu au demonstrat că poate afecta și mai mult balanța hormonală de după naștere.
În legătură cu cofeina, specialiștii ne atrag atenția că aceasta poate modifica semnificativ nivelul de cortisol din organism, ceea ce va duce și la apariția de tot felul de afecțiuni tiroidiene. Totodată, energia eliberată datorită cofeinei va dăuna bunei funcționări a estrogenului și progesteronului.

Fii atentă la nivelul de leptină

Leptina este hormonul care reglează apetitul nostru, dar și metabolismul. Iată de ce este necesar să ai grijă ca nivelul său să rămână cât mai stabil. De exemplu, încearcă să beneficiezi de cât mai multă odihnă și evită consumul de zahăr.

Ai mare grijă la ceea ce mănânci

Încearcă să ocolești produsele pe bază de făină albă.
Medicii ginecologi susțin că astfel de produse nu vor face altceva decât să „întrețină" dezechilibrul hormonal din corpul tău.

Tinere femei la masa, alaturi de bebelusii lor

Evită grăsimile polisaturate

După ce naști este important să te ții departe de alimentele ce conțin acest tip de grăsimi, întrucât acestea îți pot da și mai mult peste cap sistemul endocrin.
Încearcă să nu consumi margarină, ulei de arahide și alte tipuri de uleiuri vegetale. Mult mai sănătos va fi să optezi pentru uleiul de cocos, bogat în grăsimi monosaturate. Acesta te va ajuta și el să-ți restabilești echilibrul hormonal.

Crește aportul de fibre

Fibrele te vor ajuta să revii la nivelurile normale de estrogen, astfel încât organismul tău să aibă suficient timp pentru a asigura și transmiterea altor hormonilor în sânge.
De asemenea, fibrele vor facilita eliminarea toxinelor și te vor ajuta să ai mai multă energie.

Spune „Nu" produselor pe bază de soia

Laptele de soia, cerealele pe bază de soia și chiar soia fermentată nu sunt recomandate dacă vrei să-ți refaci echilibrul hormonal de după naștere. În condițiile în care toate acestea conțin substanțe ce „imită" estrogenul din corpul nostru și suprimă din funcționarea corectă a tiroidei, atunci este mult mai bine să le eviți pentru a nu-ți agrava și mai mult dezechilibrul hormonal existent.

Apelează și la suplimente alimentare

Înainte de a te apuca să iei suplimente alimentare, nu uita faptul că trebuie neapărat să te consulți cu un specialist. Numai acesta te va sfătui ce ți se potrivește cel mai bine, astfel încât, treptat, echilibrul tău hormonal să se restabilească.
Printre suplimentele alimentare ce sunt benefice reechilibrării hormonale de după naștere se numără:
Vitamina D
Prezența ei va ajuta organismul să-și regleze activitatea hormonală, contribuind la stabilitatea acesteia.

Magneziul
Ca supliment alimentar, poți să-l folosești sub formă de pudră, ca ulei sau ca tabletă.
Nu numai că te va ajuta să dormi mai bine (ceea ce va contribui la reechilibrarea ta hormonală), dar va stimula formarea unei balanțe minerale menite să contribuie la o funcționare optimă a organismului din punct de vedere hormonal.

Alte suplimente utile în reechilibrarea hormonală
Dacă specialistul îți indică, pot fi numai bune în acest scop și suplimente pe bază de Omega 3, de Maca sau de primulă (în special uleiul de primulă).

Citește și: Recuperarea dupa nastere

Ia în calcul și acupunctura

Experții sunt de părere că și apunctura poate juca un rol important în reechilibrarea hormonală de după sarcină. De asemenea, poate fi eficientă și pentru relaxarea ta, diminuând eventualele simptome ale depresiei postpartum.

Tanara femeie la o sedinta de acupunctura

Voi ați mai auzit și de alte modalități prin care poate fi restabilit echilibrul hormonal după sarcină?

Surse:
www.beingtheparent.com; www.mamiverse.com; www.momjunction.com

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine in perioada lauziei Ai grija de tine in perioada lauziei
Vizita la ginecolog, dupa nastere Vizita la ginecolog, dupa nastere
Contraceptia dupa nastere Contraceptia dupa nastere
Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii! Scapa rapid de kilogramele in plus acumulate pe parcursul sarcinii!

Articole Lifestyle

10 poziţii de sărut care te duc în al nouălea cer 10 poziţii de sărut care te duc în al nouălea cer
Sacrificiul pe care îl face Prințul Harry în timpul sarcinii lui Meghan Markle Sacrificiul pe care îl face Prințul Harry în timpul sarcinii lui Meghan Markle
Machiajul HOT pe care să îl porți în octombrie 2018 Machiajul HOT pe care să îl porți în octombrie 2018
Semnul din păr care anunță cancerul de sân Semnul din păr care anunță cancerul de sân

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Qbebe
Au început înscrierile la Ora de Dezvoltare! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliAstfel, Marți, pe 30 octombrie, de la ora 17.00, la Teatrul Elisabeta , la Ora de Dezvoltare, fiecare părinte este invitat să devină un maestru al dezvoltării copilului, cu informații utile, importante și necesare obținute...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Prima sala de fitness dedicata numai femeilor gravide

Prima sala de fitness dedicata numai femeilor gravide

Doua antreprenoare din New York au reusit  sa puna bazele primei sali de
MAI MULT

10 lucruri pe care medicii vor sa le stii inainte sa ramai insarcinata

10 lucruri pe care medicii vor sa le stii inainte sa ramai insarcinata

O mare parte din medici si-ar dori ca femeile sa afle o serie de informatii
MAI MULT

De ce o femeie insarcinata nu trebuie sa manance niciodata resturile alimentare de la masa unui copil

De ce o femeie insarcinata nu trebuie sa manance niciodata resturile alimentare de la masa unui copil

Pentru orice mama consumul resturilor
MAI MULT

Bebee

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net