Mesajul campaniei:
Ii ajutam pe copiii nostri sa devina Oameni Mari daca ii crestem fara etichetele educationale traditionale: bataie, umilinta, jigniri, stigma pe criterii sociale sau etnice.
Abordarea strategica a acestei campanii a pornit de la doua premise sustinute prin studii de specialitate:
1. Evaluarile psihologilor si ale specialistilor referitoare la impactul suferintelor si al violen?ei fizice, verbale si emotionale asupra copiilor si asupra viitorilor adulti.
2. Practicile educationale traditionale din societatea româneasca, atât din familie, cât si din scoala, care folosesc inca violenta sub diverse forme, plecând de la stereotipul negativ potrivit caruia "copiii sunt rai si pot fi educa?i doar cu forta".
Campania sintetizeaza toate formele de violenta impotriva copilului intr-un singur concept: "eticheta", din doua motive:
a. Stereotipurile care ii fac pe adulti sa-i vada pe copii ca fiind rai sunt de fapt aplicate acestora, fara sa aiba o legatura cu structura lor psiho-emotionala. Copiii au nevoi emotionale pe care nu stiu sa le exprime, au comportamente adecvate vârstei si etapelor de dezvoltare care pot sa nu corespunda asteptarilor adultilor, au un mod de a se exprima, care poate sa nu fie intotdeauna pe intelesul adultilor. Unii adulti pot eticheta in mod negativ aceste comportamente si stari, iar de aici sa apara diverse forme de violenta.
b. Violenta educationala - bataie, jigniri, abuz emotional - lasa urme asupra copiilor si ii marcheaza pe viitorii adulti, putând activa comportamente si stari psiho-emotionale de-a lungul intregii vieti, asemenea unei etichete care incorseteaza si incadreaza, printr-o generalizare limitativa. Cu alte cuvinte, bataia, umilinta, jignirile programeaza la esec, iar efortul depus de un copil sau de un adult ca sa scape din aceasta programare a suferintei este urias.
Campania invita adultii sa lase la o parte stereotipurile din societate si sa se raporteze la ceea ce sunt copiii prin natura lor: copiii sunt buni; ei trebuie doar ajutati sa se dezvolte prin educatie pozitiva, pentru a creste echilibrati si pentru a deveni "Oameni Mari". De asemenea, campania vizeaza toate formele de stereotipuri si de stigmatizare a copiilor, inclusiv pe cele etnice.
Slogane
Campania va promova urmatoarele slogane, in functie de etapa de comunicare: "Etichetele din copilarie prind viata in adulti. Dezlipeste eticheta! Copiii crescuti fara etichete se fac Oameni Mari".
Ce urmarim?
1. Sa constientizam etichetele despre copii si comportamentele violente pe care le genereaza!
2. Sa dam solutii pozitive pentru educarea copiilor!
3. Sa schimbam politicile publice in interesul copiilor!Mobilizarea Bloggerilor
Cristian China-Birta, blogger la chinezu.eu, va fi Ambasadorul Campaniei "Copiii fara etichete". El a asumat, impreuna cu Blogal Initiative, mobilizarea bloggerilor pentru ca acestia sa combata pe blogurile lor violenta impotriva copiilor.
Mobilizarea blogosferei va avea loc intre 19 martie, odata cu inceperea campaniei, si 18 aprilie 2013 si va contribui la efortul de constientizare a violentei impotriva copiilor. Fiecare blogger va putea scrie in stilul lui, folosind propriile lui exemple si povesti. Bloggerii participanti vor fi inclusi intr-un e-book care va fi realizat in cadrul campaniei, impreuna cu cel putin un articol. Echipa SCR pune la dispozitia bloggerilor interesati de proiect un banner care sa marcheze intrarea lor in Campanie, pentru aceasta cauza.
Bloggerii participanti vor primi o diploma simbolica pentru recunoasterea efortului si a implicarii lor, alaturi de Salvati Copiii.
Mai multe detalii aici: