Se pare că sentimentele elevilor au ajuns în vizorul directorilor de şcoli. Aceştia îşi doresc să facă evaluările mai puţin agresive pentru că micuţii să nu se simtă complet descurajaţi de rezultatele mai slabe. Astfel, în unele şcoli, profesorii folosesc culoarea roz pentru note şi comentarii negative. În altele, se foloseşte culoarea verde pentru încurajări.
Noile sisteme de evaluare, inspirate din programul "Marking Matters", lansat de Ofsted (Oficiul pentru Standarde în Educaţie, Servicii şi Talente pentru copii) nu au fost primite cu braţele deschise de toate cadrele didactice. Mulţi dintre ei le-au considerat ridicole şi o pierdere de timp.
"Se foloseşte un sistem de notare cu verde şi roz. Am folosit verde pentru creştere şi roz pentru progres. Ca să fiu sincer, nu m-a impresionat foarte tare şi cred că nici pe copii", a declarat Michael Parsons, profesor la Școala Primară Roath Park, din Cardiff.
Într-o conferinţă organizată de Asociaţia Naţională a Uniunii Femeilor Profesori, în Birmingham cadrele didactice au discutat despre presiunile în vederea adoptării noilor sisteme de notare.
"Prea multe şcoli încearcă să impună noile modalităţi de evaluare pe care profesorii şi copiii le consideră slabe. Profesorilor li se impun cum să acorde notele, când şi mai ales ce culori trebuie să folosească", a spus Chris Keates, secretar general al asociaţiei.
Cadrele didactice şi-au aratat nemulţumirea faţă de noul sistem. Conform spuselor lor, acesta presupune o muncă în plus şi abaterea de la predarea propriu-zisă.
Surse: engineeringevil.com, dailymail.co.uk.
