Ana Dragu este mama lui Edi, un băiețel care a terminat clasa a VIII-a și care, ca orice alt copil, a trecut prin emoțiile și pregătirile examenului de Evaluare Națională, pentru admiterea la liceu. Însă Edi nu este ca oricare alt copil, Edi are autism și este genial la pian. Iar Ana nu este oricare mamă, este psiholog clinician la Asociaţia Autism Europa Bistriţa. Prin urmare, are pregătirea și cunoștințele necesare pentru a-i permite copilului ei să aibă o viață normală. Însă, Statul Român, spune ea, nu îi permite asta, pentru că acești copii cu cerințe speciale trebuie să dea exact aceleași examene pe care le dau și copiii care nu au dificultăți de învățare.
"Nu știu câți oameni pot înțelege prin ce trecem în aceste zile ale examenelor de capacitate și ce înseamnă pentru un copil diagnosticat cu autism să primească la evaluări aceleași subiecte naționale, neadaptate din punct de vedere al conținutului ca și elevii tipici. Cu siguranță NU Ministerul Educației Naționale-România, nu reprezentanții noștri în Parlamentul Romaniei - Camera Deputaților, nu artizanii distrugerii sistematice a sistemului de învățământ românesc.
Ce înseamnă ore în șir de meditații, zi de zi, ani de zile, pe lângă ore în șir de terapie, ca să înțelegi în final DIFTONGUL, funcția matematică, sinus, cosinus și genul liric. Mai avem puțin și executăm activitatea de internare la Psihiatrie.
Elevii cu cerințe educative speciale au nevoie de SUBIECTE ADAPTATE și LOCURI SPECIALE LA LICEE așa cum au alți elevi din alte categorii defavorizate. Și când au talente speciale și, mai ales, când NU au. Promit că voi reveni și voi da în judecată Ministerul pentru traume imposibil de vindecat. Cred că avem amândoi PTSD după anii ăștia de școală. Noroc cu profesori grozavi care ne sunt alături."
Asta povestea Ana în timpul pregătirilor pentru Evaluarea Națională. După afișsarea rezultatelor mama lui Edi a postat și concluzia, dar nu finalul poveștii.
"Nota 6 română
Nota 4:95 la matematică
Media V-VIII - 8:53
Media probe abilităţi muzicale, secţia Instrumentală: 9:93
Media finală 8.
Încă nu ştim cu certitudine dacă va intra sau nu la liceul de muzică, Pian principal, unde îi e locul, vom afla în 3 iulie, dar după toate aparenţele are toate şansele. Ce ştim este că:
1. O armată de oameni a muncit ani de zile pentru ca Edi să susţină examenele naţionale la limba şi literatura română şi matematică NEADAPTATE, după ce a învăţat după programă adaptată din cl I. La pian şi teorie muzicală nu a avut niciodată nevoie de nici o adaptare, dimpotrivă, a excelat.
2. Pe parcursul ultimului an efortul colegilor, familiei, prietenilor, profesorilor, conducerii şcolii, a fost triplu pentru a-l sprijini, a fost o perioadă deosebit de traumatizantă şi de solicitantă pentru noi toţi, inclusiv pentru colegii mei de la Centrul de Resurse şi Referinţă în Autism Micul Prinţ Bistriţa care au fost nevoiți să preia în ultimele luni toți copiii cu care eu lucram în terapie pentru că da, n-am mai fost în stare de nimic altceva în afară de a-l asista pe Edy în activitățile zilnice, nici asta suficient de bine.
Dacă pentru noi a fost oribil de greu, pentru el presiunea a fost uriașă. Peste autism s-au grefat și alte tulburări și am fost cu toții la un pas de colaps. Resursele financiare de care am avut nevoie au depășit enorm bugetul unei familii cu trei membrii și un singur angajat (eu). Și acela incapacitat temporar.
3. Da, testările naționale sunt dificile pentru toți elevii și pentru toți părinții, sunt o probă de maturitate, un moment care reflectă nivelul individual și callitatea actului educațional, sunt perfect conștientă, însă pentru elevii atipici nu e nevoie, în mod normal, de mobilizarea unor resurse extraordinare.
4. Voi da în judecată MECT așa cum am promis, deja am făcut azi adresă către Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii Romania cu privire la discriminarea continuă a copiilor cu dizabilități în învățămntul de masă pentru ca nimeni niciodată să nu mai treacă prin ce am trecut noi și alți părinți, doar pentru a avea șansa de a urma un liceu vocațional potrivit cu abilitățile copilului. Dacă romii au tratament preferențial și îl merită, deoarece provin din medii defavorizate, și elevii cu cerițe educative speciale trebuie să aibă aceleași drepturi. Împreună cu colegele din FEDRA vom continua demersurile atât în plan educațional cât și în plan social și medical astfel încât persoanelor cu TSA să li se respecte drepturile.
5. Vreau să vă mulțumesc tuturor pentru că ne-ați fost alături, cunoscuți și necunoscuți ... Sigur am uitat pe cineva pentru că, așa cum am spus de la începutul postării a fost cel mai greu an din viața mea, încă nu s-a terminat și nu știu cât timp ne va lua să ne revenim. "
Dacă ai și tu o astfel de poveste, împărtășește-o cu noi. Dacă simți că poți ajuta, fă un pas în plus și donează pentru ca acești copii frumoși cu autism să aibă dreptul la o viață frumoasă >>> http://bit.ly/2XdzdqE