X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Legumele recomandate in alaptare

de Irina Olteanu

Legumele si fructele constituie o parte importanta din alimentatia sanatoasa recomandata pe durata alaptarii. Desi detine proprietati galactogoge, usturoiul este o leguma al carei consum este relativ controversat. Iata din ce motiv se intampla acest lucru alaturi de alte informatii importante privitoare la legumele recomandate in alaptare.

Informatii importante

Desi este adevarat ca unele alimente intens aromate pot modifica gustul laptelui, majoritatea bebelusilor par sa savureze aroma laptelui matern, indiferent cum ar fi aceasta. Una dintre minunile laptelui de san consta in faptul ca poate suplini nevoile nutritionale ale bebelusului chiar si daca alimentatia mamei nu este cea optima; insa, daca dieta are prea putine calorii sau sunt excluse anumite grupe alimentare, este influentata in mod negativ calitatea si cantitatea laptelui.

Sunt recomandate pentru consum in timpul alaptarii alimente bogate in fier, proteine si calciu; surse de fier includ lintea, mazarea, legumele cu frunze verde inchis. Pentru a ajuta corpul sa asimileze mai bine fierul, consumati alimente bogate in vitamina C, precum fructe. Proteinele se regasesc si in surse vegetale cum sunt produsele din soia si leguminoasele, lintea, nucile, semintele si cerealele integrale. Sursele vegetale de calciu includ in primul rand legumele cu frunze verzi.

Citeste si: Chiar este influentata alaptarea de dieta mamei? Ce spun specialistii! 

alaptare

Legume recomandate in alaptare

Avocado - desi la origine fruct, acesta este de multe persoane considerat drept leguma. Dispune de o pulpa densa caloric, nu baloneaza si ofera grasimi sanatoase esentiale pentru mama si copil. O jumatate de cana din piure de avocado asigura aproape 200 calorii. O alternativa de grasimi la fel benefice precum cele din avocado este reprezentata de masline.
Cartofi si vinete - in functie de fiecare metabolism in parte, se poate sa le consumati fara probleme sau dimpotriva sa le evitati. Deoarece cartofii sunt bogati in fibre (pot cauza sau agrava gazele si diareea), este indicat sa-i decojiti daca va confruntati cu probleme digestive. Vinetele pot fi coape, fierte sau prajite si inlocuiesc cu succes alte alimente grase precum carnea.
Fasolea si lintea - ofera cantitati semnificative de vitamine, minerale, proteine si fibre. La fel ca si in cazul cartofilor, pot fi asociate cu tulburari digestive, insa daca le lasati la inmuiat timp de cateva ore si le clatiti bine inainte de a le gati veti preveni balonarea (acest procedeu reduce cantitatea de zaharuri naturale pe care leguminoasele le contin care cauzeaza balonarea). Fasolea cu boabe inchise la culoare este in plus bogata in fier, dar si in proteine de origine non-animala (pentru vegetarieni)
Cruciferele - aceasta categorie de legume este de obicei evitata de catre proaspetele mame, insa iata ca exista o solutie pentru a nu cauza vreun disconfort. Varza, broccoli, varza de Brussels pot fi pasate, marind astfel suprafata particulelor alimentare si crescand contactul cu enzimele digestive cand acestea parcurg tractul intestinal; vor fi mai usor asimilate si nu vor cauza gaze.

crucifere
Morcovii - sunt mai putin cunoscuti prin prisma calitatilor galactogoge de care dispun, dar asemenea spanacului, contin fitoestrogeni. Sunt si ei bogati in beta-caroten si vitamina A, ambele fiind componente importante pentru mamele care alapteaza. Se considera ca pot conferi energie suplimentara si pot imbunatati rezerva de lapte si calitatea sa.
Sparanghel - bogat in fibre, acid folic, vitaminele A, C si K, este un aliment plin de beneficii pentru mamele care alapteaza. In plus, contine fitoestrogeni; efectul acestora contribuie la stimularea lactatiei, iar continutul de fibre la o rezerva de lapte sanatoasa. De asemenea, sparanghelul contine si triptofan, un aminoacid esential care poate stimula prolactina, un hormon important pentru lactatie
Nautul - este folosit in bucataria mediteraneana si din Estul Mijlociu si este cunoscut drept galactogog inca din vremea Egiptului antic. Este bogat in proteine si contine fitoestrogeni. Humusul, un produs derivat din naut, cel mai cunoscut de altfel, constituie o modalitate sanatoasa de a savura aceasta leguma.
Spanac - este o sursa buna de calciu non-lactat, fier, vitamina C, K, A si folat, acesta din urma esential pentru gravide si femei care alapteaza. Ca si sparanghelul, contine si fitoestrogeni, considerati a stimula sanatatea tesutului mamar si lactatia (substante din plante care au proprietati similare estrogenului).

Doamna Luisa Florea, Nutritionist Dietetician si Vicepresedintele Clubului Sportiv specialistSanoSport www.nutritionistdietetician.ro www.facebook.com/nutritionistdietetician, telefon: 0751143348 ne ofera urmatoarele informatii: 

"Legumele recomandate in timpul alaptarii sunt legumele de sezon si legumele bogate in folati. Acestea din urma sunt legumele frunze (rucola, spanac, ceapa verde, praz), broccoli si avocado. Totodata, se recomanda legumele bogate in beta-caroten, cum sunt cartofii dulci, ardeiul rosu sau dovleacul. Legumele pot fi consumate crude, in salate, preparate la abur sau fierte in supe/ciorbe." 

De retinut

Deoarece nu contin zaharuri sau calorii, pe langa beneficiile aduse sanatatii, consumul de legume in timpul alaptarii combate obezitatea, problemele inimii, dar si diverse tipuri de cancer.
In general, materialele de specialitate recomanda evitarea unor anumite legume in timpul alaptarii, dupa cum urmeaza: ceapa, varza, usturoi, conopida, broccoli, varza de Brussels, castraveti si ardei verzi. Acestea in stare cruda pot trece bariera laptelui si deranja sistemul digestiv al bebelusilor (cauzeaza balonare si gaze), insa cand sunt preparate termic nu mai prezinta acelasi pericol. Usturoiului i se acorda de obicei cea mai mare atentie deoarece aroma sa se poate impregna in lapte pana la 2 ore dupa o masa. De asemenea, mai putin cunoscut este patrunjelul care poate reduce lactatia cand este consumat in cantitati considerabile.

usturoi 

Nu trebuie sa uitam de anumite cereale (incluse de multe persoane in categoria legumelor) ce pot cauza probleme grave de sanatate bebelusului cum sunt: plans inconsolabil, eczema, durere, scaune cu sange care pot indica o alergie la grau sau la porumb, dar si o intoleranta (inclusiv la soia).

In cazul in care considerati ca un aliment consumat este responsabil de probleme de sanatate ale bebelusului, verificati ce ati mancat cu 2-6 ore in prealabil. Discutati cu medicul inainte de a exclude din alimentatie orice aliment, mai ales daca este vorba de o intrega grupa de alimente deoarece pot aparea dezechilibre la nivel metabolic.

Urmartiti ca legumele achizitionate sa contina cat mai putine pesticide, conform unui raport din anul 2011, printre acestea numarandu-se: ceapa, avocado, sparanghel, mazare, vinete, varza, cartofi dulci si ciuperci. Optati pentru legume de sezon si producatori locali, daca aveti posibilitatea; produsele care parcurg distante lungi presupun si un nivel mai mare de pesticide.

Doamna Luisa Florea, Nutritionist Dietetician si Vicepresedintele Clubului Sportiv SanoSport www.nutritionistdietetician.ro, www.facebook.com/nutritionistdietetician, telefon: 0751143348
ne completeaza:

"Femeile care sufera de afectiuni tiroidiene, hipotiroirdism in special, ar fi recomandat sa evite consumul excesiv de crucifere nepreparate termic (broccoli, conopida, varza), deoarece contin substante gusogene.

Incercati sa mancati alimente proaspete in sezonul lor de aparitie. Cumparati de la producatorii locali sau produse cu cat mai putine ingrediente. De asemenea, ascultati-va corpul, de cele mai multe ori va transmite exact ceea ce are nevoie. "  

Citeste si: Alimentele permise si alimentele interzise in timpul alaptarii 

Surse: 

www.babycenter.com; http://breastfeeding.about.com; www.babble.com; www.babycenter.com;www.webmd.com;

www.mayoclinic.org; www.askdrsears.com; www.livestrong.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii Alimentatia corecta a mamei in timpul alaptarii
Cinci probleme la alaptare Cinci probleme la alaptare
Pozitiile de alaptare ideale Pozitiile de alaptare ideale
Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza Dieta potrivita pentru o mama ce alapteaza

Articole Lifestyle

Dragostea la prima vedere este, de fapt, desfrâu, spun studiile Dragostea la prima vedere este, de fapt, desfrâu, spun studiile
Secretul vieții lungi și împlinite, dezvăluit de femeia care a ajuns la 109 ani: „Staţi departe de bărbați”! Secretul vieții lungi și împlinite, dezvăluit de femeia care a ajuns la 109 ani: „Staţi departe de bărbați”!
Cea mai încercată zodie din vara 2019. I se rupe inima în bucăţi Cea mai încercată zodie din vara 2019. I se rupe inima în bucăţi
A doua parte a verii, plină de amărăciune pentru 3 zodii A doua parte a verii, plină de amărăciune pentru 3 zodii

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Dacă am un singur copil nu înseamnă că sunt mai puțin mamăProbabil că mamele care au doi sau mai mulți copii citind rândurile de mai sus își spun deja că nu fac asta, că nu judecă așa. Dar, poate că fără intenție, de fiecare dată când discută cu mamele cu...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

O nastere prin cezariana presupune o recuperare indelungata si uneori
MAI MULT

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Sarcinile cu tripleti rareori ajung la termen, asa ca bebelusii vin pe lume cu o
MAI MULT

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

Primele saptamani dupa orice tip de nastere sunt anevoioase pentru orice femeie,
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net