X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ce alimente ar trebui să eviți dacă te confrunți cu dureri articulare

de Alina Nedelcu

Durerile articulare fac parte dintre cele mai comune tipuri de dureri și ne putem confrunta oricând cu ele. În vederea ameliorării lor, nu este suficient să apelăm la diverse medicamente sau suplimente alimentare, ci să avem grijă și la alimentația pe care o adoptăm. Din articolul de mai jos vom afla ce fel de alimente sunt periculoase nu numai pentru starea articulațiilor noastre, ci și pentru sănătatea întregului organism.

Ce reprezintă durerile articulare

Aceste dureri mai sunt cunoscute și sub denumirea de artralgie și pot afecta o gamă variată de articulații din corpul nostru. Întrucât articulațiile sunt responsabile de mobilitatea și flexibilitatea acestuia, ele sunt și foarte sensibile la traumatisme sau dacă asupra lor se va exercita o presiune intensă.
De asemenea, lezarea sau inflamarea unei articulații pot provoca un disconfort ridicat, interferând cu activitățile zilnice. Nu de puține ori este posibil ca, din cauxa unei dureri articulare, să nu putem să ne desfășurăm în mod firesc activitățile zilnice.

Citește și: Ce înseamnă dacă ai dureri articulare

Din ce cauze pot apărea durerile articulare

Ele sunt provocate de foarte multe tipuri de afecțiuni sau de traumatisme. Printre cele mai cunoscute se numără:
• Artrita reumatoidă
• Lupusul eritematos sistemic
• Spondilita anchilozantă
• Tendinita
• Bursita (Reprezintă o inflamație a bursei, un mic sac cu fluid care căptușește și poate lubrifia zona în care osul, tendonul, ligamentul, mușchiul sau pielea se freacă una de alta)
• Osteoporoza
• Fibromialgia (Este o afecțiune care constă într-o durere cronică, difuză, răspândită în tot corpul, asociată cu reducerea pragului durerii și prezența unor puncte specifice, dureroase la presiune. De asemenea, în această boală apar și simptome cum ar fi: oboseală, confuzie, anxietate etc.)
• Dureri cauzate de unele disfuncționalități la nivelul sistemului nervos
• Polimialgia reumatică
• Artrita septică (Se referă la o inflamare intensă a unei articulații, declanșată de pătrunderea unui agent patogen ajuns în articulație. De cele mai multe ori, articulația este îmbolnăvită de Stafilococul auriu)
• Osteoartrita ( În acest caz, cartilajul care protejează și învelește articulațiile se degradează odată cu trecerea timpului)
• Osteomiolita (o infecție de la nivelul oaselor)
• Artrita juvenilă idiopatică
• Febra reumatică (reumatism infecțios acut)
• Boala lui Lyme (Această boală este transmisă prin intermediul mușcăturii de căpușă, în cazul în care aceasta este infectată cu bacteria Borrelia Burgdorferi)
• Guta
• Leucemia
• Hipotiroidismul
• Entorse
• Luxații
• Prezența unor tumori etc.

Când este cazul să mergem neapărat la medic, în caz de dureri articulare

De obicei, durerile articulare nu sunt urgențe medicale și pot fi calmate fără a se recurge la soluții complicate. Cu toate acestea, este necesar să te programezi la un specialist dacă:
• Articulația se inflamează
• Zona inflamată se și înroșește
• În jurul articulației zona este caldă și foarte sensibilă la atingere
Rareori poate fi cazul să te prezinți cât mai repede la medic. Oricare dintre simptomele de mai jos trebuie să te alarmeze foarte tare:
• Articulația te doare intens și nu se calmează cu nimic
• Articulația se deformează
• Nu mai poți să te folosești de articulația respectivă
• Inflamația este puternică

Care sunt alimentele pe care trebuie să le eviți dacă te confrunți cu dureri articulare

Experții ne îndeamnă, pentru a suferi tot mai puțin de pe urma acestor dureri, să fim foarte atenți și la ceea ce mâncăm. Astfel, grație prezenței sau absenței unor nutrienți, precum și a unor substanțe chimice, unele alimente pot antrena și ele procesul inflamator sau pot determina rigiditatea articulațiilor.
Printre alimentele pe care este bine să le ocolim în caz de dureri articulare se numără:
Alimentele care au în componență Glutamatul de Monosodiu (E621)
Acest compus chimic este folosit în industria alimentară pentru potențarea aromei. Când este singur, nu are niciun gust, dar în contact cu alimente sau condimente va evidenția aroma acestora.
Glutamatul de monosodiu se regăște mai ales în produse precum chips-uri, hrană congelată, semipreparate, supe, sosuri din comerț, alimente din conserve etc.
Specialiștii ne sfătuiesc să ocolim cât mai mult astfel de alimente dacă ne confuntăm cu dureri articulare, în condițiile în care acestea cresc riscul de dezvoltare al proceselor inflamatorii din corp. Acestea vor fi cu atât mai periculoase cu cât suferim deja de anumite boli ale articulațiilor, precum artrita reumatoidă.
Pentru sănătatea articulațiilor și nu numai, bazați-vă mai ales pe hrana preparată acasă, cu produse cât mai organice.

Carnea roșie și carnea procesată
Ambele tipuri de carne conțin purine sau nitriți, ce vor stimula durerea și inflamația. De asemenea, ele sunt bogate în toxine, ce au și ele rol în îmbolnăvirea articulațiilor.
Două studii apărute în anul 2014 au arătat că o substanță prezentă adesea în produsele din carne procesată, numită glycan, poate încuraja procesele inflamatorii din corp și ne poate predispune la apariția cancerului.
Totodată, s-a observat o creștere semnificativă a markerilor ce arată nivelul de inflamații din corp în caz de consum constant de carne roșie sau de produse din carne procesată.
Cel mai bine este să evitați aceste produse și să vă orientați cu precădere spre fructe și legume.

Tot felul de mezeluri, muraturi, branzeturi

Sarea rafinată
Întrucât nu conține minerale naturale precum fosforum ea nu ne va ajuta organismul să funcționeze corespunzător și va scădea capacitatea de absorbție a calciului. Acest tip de sare va stimula și procesele inflamatorii din corp.
Ca să te ferești de ea, apelează la sare de mare sau la sare de Himalaya. Cel mai bine este însă încearcă să eviți, pe cât posibil, să adaugi sare preparatelor tale.

Alimentele ce conțin zahăr rafinat sau îndulcitori artificiali
În condițiile în care vom consuma des aceste alimente, în corp vor fi eliberate substanțe ce determină inflamațiile.
Printre cele mai periculoase alimente cu zahăr se află băuturile carbogazoase. Un studiu din anul 2014, din SUA, a arătat că femeile care consumă în mod regulat astfel de băuturi vor fi mai predispuse spre artrită reumatoidă (o boală autoimună), spre deosebire de cele care le evită total sau le consumă ocazional.
Pentru a ne bucura de articulații cât mai sănătoase, medicii ne recomandă să evităm cerealele dulci, sucurile de fructe cu conținut de zahăr, produsele de patiserie, bomboanele etc..
Mai bine va fi să optăm pentru îndulcitor naturali, cum ar fi stevia sau mierea. Cei artificiali ne pot îmbolnăvi grav, nu numai la nivelul articulațiilor, ci vor dăuna întregului organism. Printre cei mai periculoși îndulcitori artificiali se află aspartamul.

Produsele ce conțin făină albă și cereale care nu sunt integrale
Oricare dintre acestea sunt agenți ce determină inflamația și pot crește durerile articulare.
Un studiu din anul 2013 a arătat că persoanele care consumă mereu produse pe bază de făină albă sau din cereale ce nu sunt integrale sunt mai predispuse riscului de a dezvolta inflamații cronice și boli autoimune.
Încearcă, pe cât posibil, să eviți alimente precum pâinea albă, pastele din făină obișnuită, orezul alb. Mult mai sănătos va fi să te bazezi pe făinea integrală, făina de cocos, de migdale, pe pastele integrale, pe orezul brun sau integral.

Produsele pe baza de faina alba sunt daunatoare

Citește și: 10 alimente pe care nu  este indicat să le mai mănânci  după 30 de ani

Produsele lactate
Din cauza prezenței cazeinei, o proteină caracteristică lactatelor, acestea pot cauza inflamație și dureri de articulație. În plus, cazeina poate leza țesuturile din preajma articulației. Inclusiv produsele din lapte natural ne pot fi dăunătoare dacă avem dureri articulare.
Este preferabil să evităm lactatele pasteurizate când suferim de dureri cronice ale articulațiilor. Le vom putea înlocui și cu lapte de soia, de cocos, de migdale, de tofu etc.
Dacă vei considera că așa îți va fi cel mai bine, poți să adopți și o dietă vegetariană.

Berea
La fel ca și pentru alte tipuri de băuturi alcoolice, recomandarea medicilor este să limităm cât mai mult consumul de bere. Dacă nu vom asculta acest sfat, vom fi mai predispuși de a dezvolta artrită reumatoidă.
De asemenea, berea este bogată în purine, substanțe pe care corpul le va converti în acid uric. Acesta din urmă se va depune pe articulații și va determina inflamațiile.
Nu în ultimul rând, glutenul din bere ne poate predispune și el spre inflamații puternice la nivelul articulațiilor.

Uleiul de porumb
Fiind plin de acizi grași Omega-6, acest ulei poate să stimuleze procesul inflamator din corp.
Un studiu apărut în anul 2012 a arătat că o creștere a consumului de acizi Omega-6 va accelera inflamațiile și va agrava bolile ce presupun existența acestora, inclusiv pe cele articulare.
Acizii grași Omega-6 nu trebuie însă evitați complet, ci este necesar să aveți un consum moderat. În schimb, puteți să consumați mai multă Omega-3, regăsită în alimente precum  nucile, semințele de in, semințele de dovleac etc..Ca uleiuri, orientează-te spre cel de semințe de struguri, de susan, de floarea-soarelui.
Nu în ultimul rând, evită să adaugi ulei de porumb în sosurile pe care le prepari acasă, inclusiv în maioneză.

Osteocare Original Plus Cum să ai grijă de sănătatea articulațiilor tale cu ajutorul suplimentelor alimentare

Alături de o dietă sănătoasă, să apelezi și la suplimente alimentare te poate ajuta să-ți mai ameliorezi durerile articulare.
Cele mai indicate suplimente sunt cele pe bază de condroitină, glucozamină (condroitina și glucozamina sunt componente naturale ale cartilajului normal), colagen, dar și cu vitamine și minerale precum vitamina D3, calciu, magnziu, zinc, seleniu.
În ceea ce privește suplimente bogate în vitaminele și mineralele menționate, nu uita de gama „Osteocare" , de la „Vitabiotics" . Acestea sunt disponibile în 3 variante:
Osteocare Original Plus
Calciul va ajuta la întărirea oaselor, dar nu se va absorbi corespunzător fără vitamina D3. Zincul contribuie la formarea celulei osoase și stimulează imunitatea. Manganul previne osteoporoza, iar borul facilitează absorbtia optimă a calciului și magneziului în organism.
Pentru sănătatea articulațiilor tale, va trebui să iei 1-2 tablete de „Osteocare Original Plus" pe zi, înainte sau în timpul meselor principale sau în funcție de prescriptia medicului.

Osteocare tablete efervescente Osteocare Fizz
Sub formă de tablete efervescente, „Osteocare Fizz" conține și el calciu din sursă naturală, vitamina D3 și zinc. Produsul nu conține coloranți, conservanți, zahăr, gluten sau lactoză.
Se vor administra 1-2 de tablete efervescente pe zi, înainte sau după masa principală.

Osteocare sOsteocare siropirop (200 ml)
Este ideal pentru copii peste 3 ani sau pentru persoane care au dificultăți de înghițire a comprimatelor, având un gust delicios de portocală.
La fel ca și produsele prezentate anterior, „Osteocare lichid" se bazează pe calciu, zinc și vitamina D3, neavând coloranți sau conservanți. Se va administra astffel:
• Pentru copiii între 3 și 10 ani: 2 lingurițe o dată sau de 2 ori pe zi
• Pentru adulți: 2 lingurițe de 2 ori pe zi
• În timpul sarcinii și alăptării: 2 lingurițe de 2 ori pe zi.

Osteocare comprimate masticabile Osteocare masticabil

Osteocare masticabil este și el potrivit pentru copiii de la 4 ani în sus sau pentru adulții care au dificultăți în înghițirea comprimatelor. Tabletele masticabile au arome naturale de mentă și portocală. Se recomandă, pentru copiii între 4 și 12 ani să se ia 1 comprimat pe zi, în timp ce adulții ar trebui să ia 1 tabletă de 2 ore pe zi.

 

Voi știați până acum ce alimente ar trebui să evităm dacă suferim din cauza durerilor articulare?

Surse:
www.ba-bamail.com, www.csdi.ro, www.draxe.com, www.jointhealthmagazine.com, www.mayoclinic.org, www.sfatulmedicului.ro, www.top10homeremedies.com

Surse poze:
www.pexels.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși
Totul despre otita seroasa Totul despre otita seroasa
Bronșita la copii: cauze și tratament Bronșita la copii: cauze și tratament
Cum sa elimini dopurile de ceara Cum sa elimini dopurile de ceara

Articole Lifestyle

Marte intră în zodia Vărsător. Începe o perioadă de aur pentru 3 zodii Marte intră în zodia Vărsător. Începe o perioadă de aur pentru 3 zodii
Totul despre tumorile glandei pituitare Totul despre tumorile glandei pituitare
Cel mai iubit actor din "Friends", la un pas de moarte! Cel mai iubit actor din "Friends", la un pas de moarte!
2 zodii sunt predestinate să se îndrăgostească până la finalul anului 2 zodii sunt predestinate să se îndrăgostească până la finalul anului

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Disciplină! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliPentru că ajutând copilul să se adapteze instituțiilor școlare, să înțeleagă rostul regulilor, să își modeleze propria organizare și disciplină interioară, îl vom ajuta să devină un adult de...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

Cand te afli in ipostaza de viitoare mama te gandesti neincetat la lucrurile pe
MAI MULT

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

Practica femeilor de a naste intinse in pat este una relativ recenta. Iata care
MAI MULT

De ce nu este bine sa nasti pe spate

De ce nu este bine sa nasti pe spate

Nasterea poate fi asemanata cu participarea la un maraton pentru ca solicitarile
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net