X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

6 lucruri pe care să le știi despre vitamine, ca să le alegi pe cele mai bune

de Alina Nedelcu

Întrucât suntem conștiente de faptul că dieta noastră nu este mereu sănătoasă și echilibrată, ne vom orienta și spre suplimentele alimentare. Așa cum veți vedea și din articolul de mai jos, va trebui să cunoaștem îndeaproape criteriile în funcție de care le vom alege, astfel încât acestea să ne asigure o stare de sănătate optimă, fără a ne pune față în față cu tot felul de reacții adverse.

De ce ar trebui să ții cont pentru a beneficia de vitaminele cele mai potrivite

Gândește-te la starea organismului tău
Înainte să-ți alegi vitaminele pe care să le iei, încearcă să iei în calcul:
• Stilul tău de viață
• Vârstă
• Afecțiunile pe care le ai
• În ce scop vrei să le iei

Preferabil este să te consulți cu un medic, întrucât acesta va ști exact ce să îți recomande, mai ales dacă ești deja sub un tratament. Cu atât mai mult cu cât ești însărcinată, în perioada de alăptare sau urmezi o dietă vegetariană, sfatul unui specialist este vital pentru a lua exact ceea ce ai nevoie, ferindu-te de eventuale efecte adverse. De exemplu, dacă ai unele probleme cardiace, doctorul se va orienta mai ales spre suplimentele ce conțin și Omega 3. Dacă ai deficit de calciu și acesta va considera că ești mai expusă riscului de a dezvolta osteoporoză, ți se va indica un supliment cu calciu și cu vitamina D3.

Unele vitamine pot interfera cu medicamentele
Nu te grăbi niciodată să iei suplimente alimentare doar pentru că ți se par în regulă după ce ai văzut reclame la TV sau pentru că ți le-a recomandat un prieten. Sfătuiește-te cu un medic, mai ales dacă ești sub un tratament sau urmează să faci o intervenție chirurgicală. De pildă, vitamina K nu trebuie luată dacă faci și un tratament pentru subțierea sângelui, ea putând favoriza apariția cheagurilor.
Înaintea unei operații vei ocoli suplimentele cu Omega-3 pentru că acestea pot crește riscul de hemoragii.

Vitaminele se iau sau nu alături de anumite alimente
Unul dintre cele mai cunoscute exemple în acest sens este următorul: fierul nu se ia niciodată alături de lapte întrucât fierul și calciul sunt în „competiție" în cadrul procesului de absorbție.

Fiecare vitamină are o doză zilnică recomandată
Nu alege suplimentele alimentare fără să știi de ce cantitate ai avea nevoie în fiecare zi. Pentru a afla cu exactitate, consultă un medic, întrucât dozele zilnice optime țin de vârstă, de tipul de dietă urmat, de sarcină, de alăptare, de existența unor boli etc.
Reține faptul că orice exces de vitamine sau minerale poate crea tot felul de probleme de sănătate. Spre exemplu, prea mult potasiu poate să conducă la diaree, vărsături sau tulburări de ritm cardiac. Ca să nu ajungi în situația de a face un exces de vitamine, monitorizează-ți dieta și discută cu un specialist pentru a nu ajunge să te pui în pericol.

Tanara ce se pregateste sa-si puna in pahar o pastila efervescentaVitaminele se absorb de căre organism în mod diferit
Înainte să optăm pentru anumite suplimente, medicii ne avertizează să ținem cont și de acest aspect: unele vitamine se absorb mai ușor de către organism, iar altele mai greu. Spre exemplu, vitamina C, fierul sau calciul fac parte dintre acestea.

Pe de altă parte, modul în care vitaminele se absorb în organism depinde și de forma în care se regăsesc. De pildă, vitaminele ce sunt sub forma capsulelor moi, umplute cu lichid, vor fi mult mai bine asimilate în organism. Cercetările din domeniu au arătat că putem absorbi până la 98% dintre nutrienții regăsiți în vitaminele sub formă lichidă și între 3-20% dintre aceștia dacă vom lua tablete.

În schimb, dacă ne-am dori să ne bazăm pe vitaminele masticabile (cum ar fi jeleuri, dropsuri etc.), ar trebui să știm că nici ele nu se vor absorbi foarte bine și există posibilitatea să aibă conservanți sau coloranți sintetici. Dacă le vom alege, ideal este să ne asigurăm că au în componență cât mai multe ingrediente naturale.

În cazul în care am vrea să luăm tablete efervescente, ar trebui să știm despre ele că sunt mai ușor de administrat și că se vor dizolva mai rapid în stomac față de cele sub formă de tablete. De asemenea, față de acestea din urmă, care ne pot cauza uneori probleme digestive pentru că nu se digeră într-un ritm alert, vitaminele efervescente ne vor expune mai puțin acestui risc.
Să alegem vitamine cu un grad bun de absorbție este foarte important, întrucât altfel vom fi în situația ca acestea să rămână blocate la nivel intestinal și să fie ulterior eliminate prin urină. Cele care sunt de calitate au de regulă și enzime digestive, ce vor facilita asimilarea corespunzătoare în intestine și apoi în fluxul sanguin.

Citește și: Alimente care influenteaza asimularea fierului la copii

Uită-te cu  atenție la ingrediente și la prospect
Suplimentele alimentare de calitate ar trebui să aibă trecute în detaliu pe ambalaj nutrienții conținuți, precum și doza zilnică recomandată. Medicii ne sfătuiesc să nu cumpărăm din cele care ne promit că ne vor asigura mai mult de 100% din doza zilnică recomandată dintr-o anumită vitamină sau dintr-un anumit mineral, astfel încât să nu ajungem să facem excese și apoi să avem reacții adverse. Este însă ideal ca suplimentele respective să ne asigure 100% din doza zilnică recomandată pentru majoritatea nutrienților.

O altă regulă de care ar trebui să ții seama când intenționezi să iei vitamine este să fii atentă să nu conțină ingrediente cum ar fi coloranți artificiali, uleiuri hidrogenate, talc sau dioxid de titan (acesta conferă culoarea albă și face parte dintre aditivii alimentari periculoși, care pot provoca probleme de sănătate serioase, precum: tulburări hepatice, boli intestinale, dereglări hormonale etc.).

Cutie cu vitamine

Unele vitamine pot crea probleme digestive
În urma unei absorbții precare, vitaminele pot să ducă la apariția unor simptome neplăcute, cum ar fi diareea. Efectele pot fi cu atât mai neplăcute dacă avem deja unele afecțiuni, cum ar fi sindromul colonului iritabil. Printre cele mai cunoscute, din acest punct de vedere, sunt calciul, vitamina C și fierul.
Suplimentele cu fier pot fi cele ce ne vor provoca disconfort digestiv, de aceea este recomandabil să alegem unele cu eliberare lentă și să le luăm însoțite de alimente.
În privința vitaminei C, specialiștii spun că numai dozele prea mari ne pot cauza asemenea probleme. Un adult poate să tolereze bine cam 2000 de mg de vitamina C pe zi, iar un surplus poate să conducă la diaree, arsuri stomacale, dureri de cap, insomnie și poate favoriza apariția calculilor renali.

Și suplimentele alimentare pe bază de calciu pot să provoace dureri de stomac, diaree, vărsături sau constipație în cazul în care se depășește doza zilnică recomandată: 1000-1300 de mg. Prima noastră grijă va fi să nu le combinăm, când le luăm, cu produse lactate (ce au și ele calciu). În același timp, va fi important să ne dozăm calciul pe parcursul unei zile. Corpul nostru poate metaboliza cam 500 de mg de calciu o dată. Mai mult de atât ne poate pune în fața simptomelor menționate și se poate elimina prin urină.
Nu în ultimul rând, pentru a fi siguri că avem la dispoziție vitaminele adecvate, menite să nu ne ducă la apariția tulburărilor digestive, ar trebui să le achiziționăm pe cele ce au în componență probiotice și enzime digestive.

Care sunt cele mai importante vitamine și minerale de care ai nevoie

Vitamina DUltra vitamina D tablete
Este esențială pentru sănătatea oaselor, dinților și ajută organismul să absoarbă așa cum trebuie calciul. Dacă nu beneficiezi de doza zilnică recomandată (cel puțin 600 de IU- Unități Internaționale) poți să sesizezi că ai oase fragile, că vei avea dureri frecvente de oase, că îți va cădea părul și că vei contacta mai des diverse infecții.
Întrucât alimentația (printre alimentele cu vitamina D se numără peștele, gălbenușul de ou, alimentele fortificate cum ar fi cerealele, laptele sau sucul de fructe) nu este întotdeauna cea mai sănătoasă și nici nu reușim tot timpul să stăm suficient pe-afară (ca să ne expunem luminii soarelui), se recomandă să ne preluăm o parte din necesarul acesteia și din suplimente alimentare. Printre acestea se află și Ultra Vitamina D tablete"  , care oferă doza optimă (1000 IU pe zi) prin intermediul unui produs ce nu include coloranți artificiali, conservanți, lactoză, gluten, sare sau grăsimi. Se va lua 1 singură tabletă pe zi, cu apă.

Vitamina C tablete Vitamina C
Face parte dintre cele mai valoroase vitamine pentru sănătatea noastră deoarece:
• Ne întărește sistemul imunitar
• Combate inflamațiile
• Contribuie la sănătatea oaselor
• Menține sănătatea vaselor de sânge
• Ajută la formarea colagenului și facilitează absorbția fierului
Printe sursele naturale de vitamina C se numără alimente precum: legumele cu frunze verzi, citricele, avocado, ardeiul gras etc.
Ca să știm sigur că în organismul nostru se regăsește suficientă vitamina C, ar trebui să dispunem zilnic de aproximativ 400 micrograme și de 600 de micrograme în perioada sarcinii (pentru a preîntâmpina malformația de tub neural la făt).
Un exemplu de supliment alimentar ce o conține este „Ultra Vitamina C". Aceasta se bazează pe vitamina C cu eliberare prelungită și Bioflavonoide din citrice pentru absorbție și eficiență maximă. Se vor lua 1 tabletă sau 2 tablete/zi, cu un pahar cu apă sau cu alta bautura rece, la masa principală.

Vitamina B-12Complex de vitamina B
Despre această vitamină se poate spune că este foarte importantă pentru organism întrucât :
• Poate sintetiza optim ADN-ul de la nivelul celulelor
• Contribuie la producerea de celule roșii și asigură buna funcționare a sistemului nervos
• Ne asigură energia întrucât poate să descompună grăsimile, proteinele și carbohidrații
În special dacă urmezi o dietă vegetariană poți fi mai predispusă spre deficitul acestei vitamine, întrucât aceasta se regăsește în carne, ouă, pește, produse lactate. Poți să previi acest lucru dacă vei lua un supliment alimentar care să o conțină: „Ultra Vitamina B tablete".  Acest complex include toate tipurile de vitamina B, fundamentale pentru procesele fiziologice ale organismului. Va fi administrată după sfatul unui medic, în special dacă suntem în perioada sarcinii, dacă alăptăm, dacă urmăm și alte tratamente sau suferim de alergii alimentare. Doza zilnică este de 1-2 tablete/zi cu un pahar cu apă sau altă băutură rece, împreună cu masa principală.


Feroglobin capsule Fierul
Ar trebui să facă obligatoriu din multivitaminele pe care le iei întrucât:
• Produce noi globule roșii
• Crește nivelul de energie
• Favorizează buna funcționare a creierului
Fierul este esențial mai ales în perioadele de creștere și dezvoltare accelerată, dar și în timpul sarcinii sau dacă avem o dietă vegetariană. Nu ne va fi mereu la îndemână să-l preluăm din alimente (de exemplu, ficat de porc, spanac, cereale integrale etc.), de aceea ar trebui să recurgem la suplimente care să conțină fie gluconat de fier, fie sulfat de fier, fie citrat de fier.
Printre suplimentele de acest gen se numără și „Feroglobin capsule ". Acesta este supliment alimentar cu fier, zinc acid folic, vit. B12, vit B6 care contribuie la formarea hemoglobinei si a celulelor rosii din sange. Totodată, reprezintă o formulă unică, cu o formulă organică de fier (17 mg de fier/capsulă), care nu va ataca stomacul și va putea fi foarte bine tolerată. Se va administra 1 tabletă pe zi, în timpul mesei principale.

Calciul
Înainte să te apuci să iei suplimente alimentare, ar trebui să te străduiești să consumi cât mai multe alimente care conțin acest mineral. Printre ele se numără: produsele lactate, salata kale, broccoli, diverse boabe, cerealele fortificate etc.
Dacă nu ești sigură că în dietă ai parte de aceste alimente, apelează la un supliment care să-l conțină. Cel mai bine este ca acesta să fie pe bază de citrat de calciu, care se poate absorbi fără probleme în stomac, putând fi administrat în orice moment al zilei.  Doza zilnică recomandată de calciu este de 1000-1300 de mg pentru adulți.

Tablete de magneziu Magneziul
Acest mineral are un rol fundamental în buna funcționare a organismului, cele mai importante funcții ale sale fiind:
• Reglarea funcțiilor musculare și a transmiterii impulsurilor nervoase
• Echilibrarea nivelului de zahăr din sânge
• Calmarea nervilor și inducerea unei stări de relaxare
Nu este dificil să avem de suferit din cauza lipsei de magneziu pentru că o mare parte dintre noi nu consumă în mod constant alimente de tipul: nuci, boabe, anghinare, dovleac, tofu, orez brun etc. De aceea, va fi binevenit și un supliment alimentar, așa cum este și „Ultra Magneziu tablete" . Acestea ne vor oferi cel puți 375 de mg de magneziu pe zi, fără a conține coloranti artificiali, conservanți, lactoza, gluten, sare sau grăsimi. Doza zilnică pe care ar trebui să o luăm este de 2 tablete, după masa principală, preferabil cu apă.

ZinculOsteocare, supliment alimentar
Face parte dintre cele mai importante minerale pentru organismul uman, întrucât: susține sistemului imunitar, ajută corpul să utilizeze carbohidrații și proteinele pentru a le converti în energie, favorizând totodată vindecarea țesuturilor.
Alimentele care sunt cele mai bune surse de zinc (cum ar fi stridiile, sardinele, orezul brun, cerealele integrale, semințele de dovleac, spanacul etc.) nu sunt mereu prezente în meniul nostru, așa că este preferabil să-l obținem și prin suplimentele alimentare (avem nevoie, în general de 8-11 mg pe zi).
Unul dintre suplimentele alimentare ce ne oferă calciu, zinc, dar și magneziu și vitamina D3 este „Osteocare Original Plus" . Acesta a fost creat pentru a se facilita absorbția calciului în organism, fără a ne expune pericolului de a dezvolta calculi renali.  „Osteocare" are în compoziție calciu din surse naturale și este indicat să se ia 1-2 tablete zilnic sau după sfatul unui medic.

Voi știați până acum de ce ar trebui să ținem seama ca să ne alegem vitaminele cele mai adecvate?

Citește și: Vitaminele la copii- tabelul  dezvoltarii copilului de la 0 la 18 ani

Surse:
www.healthline.com, www.livestrong.com, www.rainbowlight.com, www.takecareof.com, www.webmd.com, www.wikihow.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși
Totul despre otita seroasa Totul despre otita seroasa
Bronșita la copii: cauze și tratament Bronșita la copii: cauze și tratament
Cum sa elimini dopurile de ceara Cum sa elimini dopurile de ceara

Articole Lifestyle

Ce boală ai dacă rămân pete galbene de transpirație pe haine Ce boală ai dacă rămân pete galbene de transpirație pe haine
Planeta Marte intră în zodia Pești. Ce înseamnă asta pentru zodia ta Planeta Marte intră în zodia Pești. Ce înseamnă asta pentru zodia ta
Zânele zodiacului: patru femei cu puteri miraculoase Zânele zodiacului: patru femei cu puteri miraculoase
15 obiceiuri care l-ar face pe cardiologul tău să se îngrozească 15 obiceiuri care l-ar face pe cardiologul tău să se îngrozească

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Qbebe
Au început înscrierile la Ora de Dezvoltare! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliAstfel, Marți, pe 30 octombrie, de la ora 17.00, la Teatrul Elisabeta , la Ora de Dezvoltare, fiecare părinte este invitat să devină un maestru al dezvoltării copilului, cu informații utile, importante și necesare obținute...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ratele nasterilor prin cezariana au crescut alarmant, conform unui studiu la nivel global. Ce recomanda Organizatia Mondiala a Sanatatii

Ratele nasterilor prin cezariana au crescut alarmant, conform unui studiu la nivel global. Ce recomanda Organizatia Mondiala a Sanatatii

Nasterile prin cezariana au atins un
MAI MULT

10 lucruri interzise de catre medici in timpul sarcinii

10 lucruri interzise de catre medici in timpul sarcinii

Pentru multe dintre viitoarele mamici, perioada sarcinii poate fi una foarte
MAI MULT

Dupa 6 avorturi spontane, o femeie devine mama primind un ajutor nesperat

Dupa 6 avorturi spontane, o femeie devine mama primind un ajutor nesperat

Exista speranta chiar si atunci cand crezi ca nimic nu mai este posibil. Iata
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net