X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ce inseamna o dieta sanatoasa in timpul sarcinii

de Andreea Catrina
Trimite articolul pe facebook Trimite articolul pe email

Afla ce inseamna o dieta sanatoasa in sarcina. Multe femei cred ca pe parcursul sarcinii este necesar sa consume cu pana la 1000 de calorii in plus, pentru ca bebelusul lor sa se dezvolte armonios. Lucrul acesta este doar un mit insa si tocmai de aceea unele mamici ajung sa ia in greutate foarte mult in timpul celor noua luni de sarcina.

In realitate, un plus de 300-400 de calorii zilnic este suficient sarcinii si asigura bebelusului un mediu optim de dezvoltare. Ceea ce este cel mai important insa este de unde anume vin acele calorii.

Ce inseamna o dieta sanatoasa in sarcina?

Dieta in sarcina ar trebui sa fie bogata in substante nutritive si sa asigure un aport mare de fier, calciu, acid folic, dar si vitamine precum vitamina A, vitamina D ori complexul de vitamine B. De asemenea, viitoarea mamica ar trebui sa evite consumul de sare in exces, de cafea si sa se fereasca de bauturile alcoolice.

Este important de stiut ca alimentele pe care femeia le consuma in timpul sarcinii trebuie preparate cat mai sanatos cu putinta, fara prea mult ulei ori grasime de origine animala. Preferabil este sa se consume ulei de masline sau unt, dar si acestea in cantitati moderate. Sunt recomandate mancarurile preparate pe gratar, la cuptor ori la aburi, in locul celor prajite. In orice caz, gravida trebuie sa fie foarte atenta la ingredientele crude ori la alimentele ce contin ingrediente crude.

Fructele

Consuma macar doua-trei fructe pe zi, oricare ar fi acestea. Portocalele si kiwiul va asigura foarte multa vitamina C, asa ca ele nu ar trebui sa lipseasca din dieta ta in timpul sarcinii. La fel si banana care iti aduce magneziu, ori strugurii bogati in vitamina B.

Legumele

Nicio zi fara legume! Daca vreti sa nu va ingrasati foarte mult in sarcina, sa aveti un bebe sanatos si sa scapati rapid de kilogramele in plus in perioada postnatala, atunci consumati cat mai multe legume cu putinta. Spanacul, salata si in general majoritatea legumelor verzi sunt bogate in fier si vitamina K. Fasolea si mazarea sunt surse excelente de vitamina E, iar morcovii si sparanghelul contin vitamina A. Consumati multe rosii, ardei, dovlecei, obisnuiti-va sa mancati multe salate si cu siguranta veti avea parte numai de beneficii.

Lactatele

Produsele lactate sunt si ele necesare pe parcursul sarcinii. Beti numai lapte pasteurizat, consumati iaurturi naturale, dar evitati specialitatile de branza cu mucegai nobil ori pe cele care nu sunt indeajuns de bine preparate termic, cum ar fi branza feta. Optati pentru branza proaspata de vaci si din cand in cand cate putin cascaval (neafumat insa).

Carnea

Daca ati reusi sa va obisnuiti si sa nu mai mancati mezeluri ori pateuri ar fi foarte bine. Consumati carne de pui ori de curcan, vita sau muschi slab de porc si incercati sa evitati produsele prea procesate, carnea afumata ori carnatii.

Painea

Trebuie sa mancati paine. Nu faceti greseala sa renuntati la paine pe parcursul sarcinii de frica kilogramelor in plus, pentru ca veti avea de pierdut. Alegeti insa painea integrala, painea cu seminte ori painea neagra, in locul celei albe, pentru ca beneficiile acestor tipuri sunt numeroase. Painea neagra este bogata in fibre, are multe vitamine (B1, B2, B6, E) si minerale (calciu si magneziu ori potasiu). Consumati macar doua felii de paine zilnic.

Semintele

Semintele sunt surse extraordinare de minerale si vitamine si nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia gravidei - consumati nuci, arahide, alune, fistic, migdale, seminte de dovleac sau orice alte tipuri de seminte care va plac. 30-50 de grame de seminte pe zi sunt ideale pentru o sanatate de fier.

 

 

Tu ce dieta alimentara ai adoptat in timpul sarcinii? 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Trimite articolul pe facebook
  • LISTA INTRABARI FRECVENTE DESPRE SARCINA
Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Dacă am un singur copil nu înseamnă că sunt mai puțin mamăProbabil că mamele care au doi sau mai mulți copii citind rândurile de mai sus își spun deja că nu fac asta, că nu judecă așa. Dar, poate că fără intenție, de fiecare dată când discută cu mamele cu...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere naturala

Primele saptamani dupa orice tip de nastere sunt anevoioase pentru orice femeie,
MAI MULT

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Nastere miraculoasa: cum si-a salvat o mama toti tripletii

Sarcinile cu tripleti rareori ajung la termen, asa ca bebelusii vin pe lume cu o
MAI MULT

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

10 sfaturi sa iti revii mai repede dupa o nastere prin cezariana

O nastere prin cezariana presupune o recuperare indelungata si uneori
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net