Pornind de la datele statistice conform carora in Romania mor anual, in medie, 1900 de copii cu varsta mai mica de un an, organizatia Salvati Copiii a amplasat in trei locuri cunoscute din Bucuresti - Bucuresti Mall, Plaza Romania si parcul Herastrau-la Roata Mare - cate 1900 de body-uri de copii, fiecare dintre acestea simbolizand un copil care nu a mai apucat sa-l foloseasca.
In fiecare dintre cele trei spatii au fost facute donatii incepand din 6 octombrie, ora 11:00. Pentru fiecare 50 de lei donati, un body va ajunge la copiii din maternitati. In fiecare dintre cele trei locatii au existat si doua ateliere sustinute de voluntarii Salvati Copiii - unul de personalizare a body-urilor donate si unul creativ pentru copii. Astfel, toti cei care au participat la actiune, au avut ocazia sa lase un mesaj personalizat pe body.
„‘Bun venit pe lume!' este o campanie emotionanta, care te face sa te gandesti ca moartea unui bebelus nu este o statistica. Ne dorim foarte mult ca, prin mecanismul creativ al campaniei, sa atragem atentia societatii din Romania asupra acestor tragedii si sa demonstram ca donatiile pot avea un rezultat direct, dar si un efect pe termen lung, in numarul de vieti de copii salvate. Ii incurajam pe toti romanii sa contribuie cu donatii prin sms, pe site-ul nostru sau direct la locatiile in care sunt expuse body-urile pentru ca, intr-adevar, prin incubatoarele cumparate, sporim sansa la viata a copiilor nostri", a declarat Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv al Organizatiei Salvati Copiii Romania.
Contributii in bani se mai pot face trimitand sms la numarul 8864 sau pe site-ul www.salvaticopiii.ro/bunvenitpelume pana la incheierea campaniei, in 31 decembrie.
Fondurile obtinute prin aceasta campanie vor fi folosite de catre Salvati Copiii pentru dotarea cu incubatoare a 15 maternitati din urmatoarele orase: Pitesti, Constanta, Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Bacau, Craiova, Targu Mures, Timisoara, Suceava, Piatra Neamt, Vaslui, Hunedoara, Resita si Brasov.
Campania, dezvoltata impreuna cu McCann Erickson, in parteneriat cu Anchor Grup si Primaria Bucuresti, va avea sustinerea Amaliei Nastase ca Ambasador al programului "Fiecare Copil Conteaza' si a lui Andi Moisescu.
Despre „Fiecare Copil Conteaza"
Pana in acest moment, prin programul „Fiecare Copil Conteaza", Organizatia Salvati Copiii a donat echipamente medicale maternitatii Cantacuzino din Bucuresti si maternitatii din Adjud (judetul Vrancea) in valoare de 172.500 de lei, iar in comunitatile in care s-a desfasurat programul in 2011 nu s-au mai inregistrat decese in randul copiilor cu varsta mai mica de un an.
Desi rata mortalitatii infantile din Romania a scazut semnificativ in perioada 1990-2010, atat ca procent, cat si ca cifre absolute, 8471 decese in 1990, 2250 in 2009 si, respectiv, 1850 in 2011, Romania se mentine pe primul loc in Uniunea Europeana, cu o rata a mortalitatii infantile de 9,4 la 1000 de copii nascuti vii in 2011 (conform Institutului National de Statistica). La nivel mondial, un copil moare la fiecare patru secunde. La noi in tara un copil mai mic de un an moare la fiecare 5 ore, iar cauza principala a mortalitatii infantile o reprezinta nasterile premature. Mortalitatea, precum si speranta de viata reflecta nivelul de trai si de educatie al unei populatii, accesul la servicii medicale, progresul medicinei si al sanatatii publice.
O treime dintre aceste decese pot fi prevenite prin dezvoltarea de programe suport pentru mame si copii si prin dotarea cu echipamente medicale performante a maternitatilor si sectiilor de nou-nascuti.
Parte a campaniei mondiale Every One, care urmareste reducerea mortalitatii infantile si a copiilor pana la cinci ani, proiectul initiat de Salvati Copiii Romania si sustinut de GSK (GlaxoSmithKline Romania) si de Dettol - Reckitt Benckiser Romania - „Fiecare copil conteaza" - isi propune diminuarea cu 15% a mortalitatii infantile si a mortalitatii copiilor sub cinci ani, in perioada 2010 - 2015.
Despre Organizatia Salvati Copiii
Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala, de utilitate publica, non-profit, care militeaza activ pentru drepturile si protectia copilului in Romania, din 1990, in acord cu prevederile Conventiei Natiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului.
Programele organizatiei sunt adresate tuturor copiilor, cu o atentie deosebita catre cei aflati in situatii dificile - copiii din comunitatile dezavantajate, copiii victime ale violentei, exploatarii prin munca, traficului sau neglijarii, copiii refugiati etc. In cei 22 de ani de activitate, peste 600.000 de copii au fost implicati in campaniile si programele desfasurate de organizatie.
Salvati Copiii Romania este membru al Save the Children International, cea mai mare organizatie independenta din lume care promoveaza drepturile copilului si care cuprinde 30 de membri si desfasoara programe in peste 120 de tari.