X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

10 lucruri pe care copilul tău nu trebuie sa le facă înainte de somn

de Alina Nedelcu

Printre cele mai frecvente provocări ale unei mame se numără și pregătirea copilului pentru somn. Fie că sunt mai mici, fie că sunt mai mari, în general copiii nu se lasă ușor duși la culcare. Depinde însă de noi să le stabilim o rutină solidă de dinainte de culcare și să nu le permitem să facă unele lucruri, ce le-ar putea provoca dificultăți în a adormi și în a avea parte de un somn sănătos. În articolul de mai jos vei găsi 10 exemple de activități care, dacă sunt desfășurate în preajma orei de culcare, nu îi vor lăsa pe cei mici să adoarmă cu ușurință sau le vor afecta considerabil calitatea somnului de noapte.

Joaca pe tableta nu este recomandata inainte de somnÎnainte de somn, copiii nu ar trebui să se uite pe tabletă

Studii recente au demonstrat că lumina degajată de aceasta va tulbura somnul și nu ar trebui folosită în niciun caz cu o oră înainte de culcare. Motivul principal al acestui fenomen este că lumina de la tabletă face parte din categoria luminilor albastre, care împiedică formarea de melatonină și, implicit, corpul nu va ieși din starea de veghe.
Pentru a evita ca micuțul tău să stea pe tabletă chiar înainte de culcare, poți lua anumite măsuri. De pildă, stabilește un program și anumite condiții clare, în funcție de care tableta să poată fi folosită și controlează-l înainte de culcare. În plus, dacă se va uita seara pe tabletă, ai grijă ca aceasta să fie ținută cât mai departe de față (cam la 30 de cm), în așa fel încât lumina albastră să-l afecteze cât mai puțin.

Copilul nu ar trebui să trimită mesaje pe telefon

Iată o altă activitate pe care un copil nu ar trebui să o întreprindă înainte de somnul de noapte.
Deși credem că este mai puțin dăunător să dea mesaj în loc să se joace pe telefon, în realitate lucrurile stau altfel. Experții sunt de părere că o simplă replică la un mesaj poate întrerupe sau afecta somnul copilului, agitându-l și nelăsându-l să se relaxeze pentru a adormi în cele mai bune condiții.
Una dintre măsurile pe care le putem lua noi, ca părinți, este să avem grijă ca telefonul să fie în altă cameră decât cea a copilului în preajma orei de culcare. În plus, îl putem obișnui pe copil ca, înainte de somn, să-și dea telefonul pe modul silențios sau chiar să-l închidă.

Copilul nu ar trebui să joace jocuri pe calculator înainte să se culce

În ceea ce privește efectul jocurilor pe computer asupra calității somnului copiilor, părerile sunt împărțite. Cu toate acestea, cei mai mulți specialiști insistă asupra ideii că aceste jocuri, în condițiile în care presupun multă interacțiune, pot afecta considerabil somnul.
În același timp, mișcările rapide și lumina degajată de computer vor activa și vor excita creierul, ceea ce va face mult mai dificil ca micuții noștri să poată adormi după aceea.
Tot de grija noastră, a părinților, va depinde ca ai noștri copii să aibă parte de un somn sănătos și odihnitor. Este esențial să le facem un program strict de joacă pe computer și să nu le permitem să desfășoare această activitate cu cel puțin 2 ore înainte de culcare.

Copiii nu ar trebui să urmărească la televizor programe menite să-i agite

Desigur, acest fapt nu înseamnă că nu trebuie să-i lăsăm deloc să se uite la televizor înainte de culcare. Dar dacă vor face acest lucru, ar fi bine să urmărească programe relaxante.
În schimb, dacă vor fi urmărite programe cu violență sau care transmit o atmosferă generală de tensiune, corpul copilului va tinde să rămână în stare de veghe, ba mai mult, chiar într-o stare de agitație, de alertă. Practic, spun experții, activitatea corpului va rămâne la un nivel ridicat, iar ritmul cardiac va fi intens. De aceea, corpul va secreta adrenalină, iar copilul nu se va putea relaxa pentru a putea să adoarmă. Sau, dacă va adormi, va avea somnul mai agitat, posibil cu întreruperi și deci mai neodihnitor.

Nu este indicat ca un copil să consume ciocolată înainte de somn

Ciocolata este o sursă de cafeină, mai ales dacă este una cu conținut mai ridicat de cacao. Totodată, ea conține și teobromină, o substanță care crește ritmul cardiac și împiedică relaxarea corpului.
Evitați ca micuții să consume ciocolată înainte de culcare, inclusiv produse precum înghețată de ciocolată, prăjituri cu ciocolată, ciocolată caldă etc. întrucât vor avea mari șanse să nu poată adormi, mai ales dacă sunt mai sensibili la cafeină.

Nu-i oferi copilului mâncăruri grase sau picante înainte de somnul de noapte

Întrucât mâncărurile mai grase sau picante sunt asociate adesea riscului de reflux gastroesofagian (care poate deveni mai intens în poziția întins), nu este deloc bine să i le oferi copilului în apropiere de ora de culcare. Ar putea fi un motiv serios pentru care nu va putea adormi sau va avea un somn neodihnitor.
Ideal este să nu-i dai copilului să mănânce așa ceva, dar dacă totuși se întâmplă să o faci, încearcă să fie cu cel puțin două ore înainte de ora de somn pentru ca alimentele respective să aibă răgazul să se digere.
Dacă îi dai copilul să mănânce înainte de culcare, limitează-te la o cantitate mică de lapte sau la cantități foarte mici de carbohidrați simpli.

Nu este indicat ca un copil să bea multă apă înainte de culcare

Desigur, este foarte important să ai grijă să-i oferi copilului hidratarea necesară. Dar va trebui să faci acest demers pe întreg parcursul zilei, nu tocmai la culcare.
Când copilul va bea multă apă înainte de somn, odihna sa va fi perturbată de mersul la toaletă.
Obișnuiește-l să bea apă treptat și să se ducă la baie înainte de culcare, chiar dacă i se pare, pe moment, că nu ar avea nevoie.

Copilul nu ar trebui să fie implicat într-o activitate intensă în preajma orei de somn

Studiile din domeniu au arătat faptul că activitatea intensă ne poate ajuta să adormim mai ușor. Dar dacă aceasta va fi prea intensă, cel mai probabil somnul nostru va fi afectat.
Pentru a te asigura că al tău copil nu va avea de suferit de pe urma unei activități prea intense (precum mersul într-un parc de distracții), este bine să-i faci un program menit să-i lase suficient răgaz pentru a se putea relaxa și pentru a intra în starea care îl va ajuta să adoarmă. Încearcă să faci tot posibilul ca activitățile intense să fie derulate înainte de ora șapte seara!

Activitatile prea intense nu ar trebui facute inainte de ora de somn a copilului

Nu-l lăsa pe copil să-și ia în pat animalul de companie

Și acesta este unul dintre lucrurile pe care un copil nu ar trebui în niciun caz să-l facă înainte de culcare.
Studiile din ultimii ani au arătat în mod clar că persoanele care au dormit în pat cu un animal de companie au avut un somn cu cel puțin 60% mai prost decât acela al celor care au dormit fără un asemenea animal.
Din acest punct de vedere, experții atrag atenția asupra faptului că nu este vorba doar despre mișcările animalului respectiv, care pot afecta somnul copilului, ci și de părul și de puful aceluia, ce pot declanșa alergii și dificultăți în respirație.

Nu este recomandat ca animalul de casa sa stea in pat la copil

Citește și: 8 lucruri care interfereaza cu somnul copilului tau

Nu-i permite copilului să-și schimbe rutina de dinainte de culcare

Odată ce micuțul tău apucă să se familiarizeze cu o rutină zilnică de dinainte de somn , este esențial ca aceasta să se mențină. De pildă, mersul la spălat, spălatul pe dinți, răsfoirea paginilor din cartea preferată etc. toate acestea îi vor arăta corpului că a venit timpul pentru somn și astfel copilul se va relaxa.
În schimb, dacă această rutină nu se mai respectă, creierul nu va primi semnalul corect că a venit ora de culcare și astfel corpul va tinde să se mențină în starea de veghe. Din acest motiv, copilul poate avea dificultăți serioase în a putea adormi.

Citește și: Probleme in somnul copilului: cauze si rezolvari

Voi mai știți și alte lucruri pe care copiii nu ar trebui să le facă înainte de somnul de noapte?

Surse:
www.facebook.com; www.dailymail.co.uk; www.empoweringparents.com;www.health.com; www.realsimple.com

Surse poze:
www.morguefile.com;www.pexels.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Cum sa scapi de pampersi Cum sa scapi de pampersi
Cum sa treci de la patul de nou-nascut la cel de om mare Cum sa treci de la patul de nou-nascut la cel de om mare
Afla cum sa il inveti pe copilul tau se se imbrace singur! Afla cum sa il inveti pe copilul tau se se imbrace singur!
5 idei de cadouri pentru ziua copilului tau 5 idei de cadouri pentru ziua copilului tau

Articole Lifestyle

7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă 7 lucruri pe care să le faci în 2019 pentru piele perfectă
3 femei din zodiac care nu au clasă 3 femei din zodiac care nu au clasă
Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii Cea mai hoață zodie: îți fură și inima, și banii
6 haine care îţi distrug reputaţia 6 haine care îţi distrug reputaţia

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Înscrie-te la Ora de Alimentație! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliResponsabilitățile părinților sunt nesfârșite. Însă cea mai importantă dintre toate, mai ales în primii ani de viață, este alimentația. De acolo pornește sănătatea copilului, din combustibilul...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Cat de mult sport ai voie sa faci in sarcina

Sportul este o modalitate de a-ti fortifia corpul, dar si de a-l mentine
MAI MULT

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Semne ca vei avea nevoie de analgezie la nastere

Analgezia la nastere reprezinta in cele mai multe situatii o alegere personala
MAI MULT

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

Tot ce trebuie sa stii despre sarcina molara

O sarcina molara constituie o anomalie a placentei, cauzata de o problema in
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net