X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ce se întâmplă în corpul tău când renunți să mai mănânci carne

de Irina Olteanu

Din ce în ce mai multe persoane renunță să mai mănânce carne. În urma acestei decizii apar o serie de modificări la nivelul corpului, o parte pozitive, o parte negative. Care sunt acestea vei afla în detaliu în continuare.

Renunțarea la includerea cărnii în alimentație reprezintă o practică tot mai frecventă, fie din motive etice, fie din motive ce țin de preocupări legate de starea de sănătate. Doar la nivelul Marii Britanii, o treime din populație și-a redus consumul de carne în decursul ultimului an, conform unui sondaj național. Din acest procent, 90% dintre persoane au declarat că au luat în considerare reducerea sau eliminarea completă a cărnii din alimentație, iar 3% erau vegetarieni sau vegani. Iată în continuare ce se întâmplă în mod concret în organism când renunți să mănânci carne.

1. Ai putea să te confrunți cu o deficiență în nutrimente

O alimentație vegetariană sau vegană poate oferi suficiente nutrimente fără vreo planificare prealabilă. Însă se poate dovedi dificil să obții destul fier, vitamina D și vitamina B12 dintr-o alimentație fără carne. Este în acest sens recomandat un aport sporit de leguminoase, precum fasole și linte, nuci, fructe, legume cu frunze de culoare verde închis, cereale integrale fortifiate cu fier. Vitamina B12 poate fi găsită în produse cu extract de drojdie, cereale de micul dejun fortifiate și produse din soia. Ouăle, grăsimile de tip untură, ceralele și unele tipuri de lapte pot fi surse bune de vitamina D.

2. Scad șansele de a te confrunta cu boli cardiace

Cercetătorii au descoperit recent că un consum de carne roșie este corelat cu boli cardiace. Un studiu desfășurat de Institutul de Cercetare Lerner din SUA a demonstrat faptul că carnitina, un nutriment care se află în alimente, declanșează reacțiile din flora microbiană care contribuie la dezvoltarea unei boli cardiace. Medicul Stanley Hazen, autor principal al unui raport realiat de Clinica de Sănătate Cleveland a declarat că "Acest risc se adaugă la datele care subliniază o legătură puternică între carnea roșie, ingestia de carnitină și apariția unei boli cardiace." Emily Baily, director al unui centru de nutriție, tulburări alimentare și management al greutății sublinază că o alimentație bazată pe plante s-a dovedit a avea rol antiinflamator.

ce se intampla cand renunti la carne

3. Poate scădea riscul de a dezvolta cancer

Un raport recent al Organizației Mondiale a Sănătății a încadrat carnea procesată drept cancerigenă, la fel ca și produsele precum șuncă sau salam, alături de formaldehidă, radiații gama și țigări. Carnea roșie a fost încadrată drept aliment cu potențiale proprietăți cauzatoare de cancer. Un consum de numai 50 g de carne procesată sau 2 bucăți de bacon pe zi crește riscul de cancer de colon cu 18%, conform experților. Acest risc este calculat la nivelul întregii populații și nu pentru fiecare persoană în parte.

4. Scazi în greutate/slăbești

O echipă din cadrul Școlii de Medicină din cadrul Universității George Washington a încercat recent să indice cât de mult slăbește o persoană care trece de la o alimentație de tip omnivor, la una de tip vegetarian. Cercetarea, care a reexaminat studii anterioare și a fost publicată în Revista Academiei de Nutriție și Dietetică, a demonstrat că participanții care au eliminat carnea din alimentație au pierdut în medie 5 kg fără a-și monitoriza aportul caloric sau a crește regimul de exerciții fizice.
Neal Barnard, medic, autor principal al studiului și profesor asociat adjunct de medicină la Universitatea George Washington a declarat că "Mesajul este că o alimentație bazată pe vegetale te poate ajuta să slăbești fără să numeri caloriile și să intensifici rutina de exerciții fizice." Pierderea medie în greutate relevată de studiu este de 3.5 kg, cu cât durează mai mult, cu atât este mai mare.

5. Flora intestinală/bacteriile de la nivelul intestinelor se va modifica

Vorba care spune că ești ceea ce mănânci este valabilă și pentru sistemul digestiv la fel ca și pentru oricare altă parte din corp. Un studiu din 2014 care a explorat diferența dintre bacteriile intestinale de la omnivori, vegani și vegetarieni a descoperit că există diferențe între acestea. Cea mai mare variație a fost între omnivori și vegani, care nu consumă niciun produs de tip animal. Cercetătorii de la Universitatea City din New York au descoperit că veganii dispun de mai multe specii de bacterii protectoare. În plus, carbohidrații nedigerabili din surse vegetale pot modifica profilul bacterian din intestine; pentru că poate dura o perioadă ca tractul intestinal să se adapteze, este posibil să apară la început gaze și balonare.

6. Se poate să îți pierzi gustul

Zincul este un microelement care joacă o mulțime de roluri în organism, inclusiv în sistemul imunitar. Dar acest mineral, care se găsește din abundență în scoici și carne roșie este crucial pentru gust și auz. Conform unui studiu realizat în Japonia, deficiența de zinc reprezintă un factor predominant în afectarea gustului. Deși leguminoasele, nucile, cerealele integrale și lactatele conțin zinc, acidul fitic din ele poate interfera absorbția acestora. Din acest motiv, vegetarienii pot avea nevoie cu până la 50% mai mult zinc decât carnivorii. DZR pentru femei este 8 mg, iar la vegetarieni trebuie să fie cel puțin 12 mg.

ce se intampla cand renunti la carne

7. Mușchii tăi ar putea avea nevoie de mai mult timp de recuperare

Proteinele sunt esențiale pentru consolidarea, menținerea și repararea sistemului muscular. Indiferent dacă este o sursă animală sau vegetală, ambele sunt la fel de bune, însă cea vegetală acționează mai lent. Sportivii vegetarieni ar trebui să beneficieze după antrenament de proteine sub formă lichidă, acestea fiind mai bine asimilate decât cele solide. Exemple bune sunt laptele de cocos, de migdale, de cânepă, de orez sau de soia cu carbohidrați precum fructe proaspete pentru rezervele de glicogen pe care corpul le folosește după efort fizic.

8. Se va modifica modul în care funcționează genele

Antioxidanții și alte nutrimente din alimentație pot schimba expresia genelor, în sensul optimizării modului în care celulele repară ADN-ul corpului. Modificările în stilul de viață, inclusiv o alimentație bazată pe vegetale, pot scădea exprimarea genelor canceroase. De asemenea, se pot lungi și telomerii, capsulele de la terminația cromozomilor care ajută la menținerea stabilității ADN-ului, ceea ce poate conduce la un proces lent de îmbătrânire.

Surse: www.independent.co.uk; ww.prevention.com; www.forksoverknives.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

2 suflete pereche se întâlnesc de Luna Recoltei din 24 septembrie 2 suflete pereche se întâlnesc de Luna Recoltei din 24 septembrie
Bacterie ucigașă în cocktail-urile servite într-o celebră destinație de vacanță Bacterie ucigașă în cocktail-urile servite într-o celebră destinație de vacanță
Femeia fatală a zodiacului: sucește mințile oricui! Femeia fatală a zodiacului: sucește mințile oricui!
Uităm de unghiile cu gel! Manichiura care face furori în 2018 este mai ușoară decât crezi! Uităm de unghiile cu gel! Manichiura care face furori în 2018 este mai ușoară decât crezi!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Disciplină! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliPentru că ajutând copilul să se adapteze instituțiilor școlare, să înțeleagă rostul regulilor, să își modeleze propria organizare și disciplină interioară, îl vom ajuta să devină un adult de...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

De ce nu este bine sa nasti pe spate

De ce nu este bine sa nasti pe spate

Nasterea poate fi asemanata cu participarea la un maraton pentru ca solicitarile
MAI MULT

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

Practica femeilor de a naste intinse in pat este una relativ recenta. Iata care
MAI MULT

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

Cand te afli in ipostaza de viitoare mama te gandesti neincetat la lucrurile pe
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net