X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Ce să mănânci zilnic ca să reduci riscul de boli de inimă

de Alina Nedelcu

Alături de mișcare și de gestionarea cât mai eficientă a stresului, o dietă sănătoasă ne poate ajuta și ea să prevenim apariția bolilor de inimă. Din articolul de mai jos vei afla care sunt cele mai recomandate alimente în acest scop. Vei fi uimită să vezi că printre ele se numără și unele la care nici nu te-ai fi gândit!

Conform experților, oul este unul dintre alimentele cu rol foarte important în prevenirea bolilor de inimă

În ultimii ani, specialiștii au reușit să realizeze studii menite să demonstreze că oul este un aliment foarte important pentru sănătatea inimii, demontând astfel „miturile" vechi legate de acesta: oul crește colesterolul și poate provoca afecțiuni cardiace.
Cel mai recent studiu în acest sens a apărut anul trecut în publicația „Heart". El a fost lansat în China în anul 2004, sub îndrumarea profesorului Canqing Yu, colaborator cu departamentul de Sănătate Publică a „Universității Peking" (din Beijin). Acesta a cercetat, timp de 9 ani, 416.213 de chinezi, cu vârsta cuprinsă între 30 și 79 de ani. Dintre aceștia, aproape 13% au afirmat că mănâncă 1 ou în fiecare zi, iar 9% au spus că nu consumă acest aliment.
După analizarea răspunsurilor participanților la studiu, s-a ajuns la concluzia că aceia care au avut parte de 1 ou pe zi erau cu 26% mai puțin expuși accidentelor vasculare, un risc cu 28% mai mic de a deceda din cauza acestora și erau și cu aproape 12% mai puțin în pericol de a se confrunta cu un infarct miocardic, spre deosebire de cei care se fereau de ouă.
Deși acest studiu nu a fost considerat foarte elocvent, în condițiile în care nu a luat în seamă și alți factori ce ar fi putut să influențeze sănătatea cardiovasculară a participanților, el a stimulat continuarea cercetărilor în domeniu.
De asemenea, studiul din China i-a încurajat și pe specialiștii americani să recomande mai insistent  să se consume zilnic 1 ou pentru a fi mai bine protejați în fața bolilor de inimă.
Un alt studiu mai vechi, din anul 2015, a arătat că de multe ori oamenii asociază grăsimile din ou cu bolile de inimă și cu diabetul. În realitate însă, ouăle naturale nu le vor dăuna nici celor care au deja astfel de afecțiuni.
Motivul pentru care oul este văzut ca atât de bun în prevenirea maladiilor cardiace este că el conține acizi grași Omega 3. De pildă, s-a constatat inclusiv că ouăle provenite din găini crescute la sol, ce au fost hrănite cât mai natural, au de 2 ori mai multă Omega 3 decât acelea de la găinile hrănite artificial. Acest compus va contribui la scăderea trigliceridelor din sânge și va reduce nivelul colesterolului „rău". Din acest motiv, predispoziția spre bolile de inimă va scădea semnificativ.
În același timp, s-a sesizat că ouăle au capacitatea de a reduce inflamațiile din mediul sanguin, realizând un bun echilbru între lipoproteinele cu densitate mare (HDLs) și cele cu densitate mică.

Citește și: Cum combini sănătos ouăle în alimentație

Dacă vom consuma zilnic câte 1ou, nu ne vom proteja doar contra bolilor de inimă, ci și de „sindromul metabolic"
„Sindromul metabolic" se referă la probleme de sănătate precum: creștere a nivelului de zahăr din sânge, exces de grăsime în zona abdominală și niveluri ridicate ale colesterolului „rău". Oricare dintre acestea pot duce, în final, la declanșarea unei afecțiuni cardiace.
Un studiu ce dovedește faptul că ouăle pot reduce rata de apariție a „sindromului metabolic" datează din anul 2016. Acesta a urmărit să arate că recomandarea potrivit căreia nu ar trebui să se consume mai mult de 3 ouă pe săptămână ca să nu ne îmbolnăvim nu stă în picioare.
În studiu au fost implicați adulți de peste 40 de ani, care, timp de aproape 3,5 ani au fost monitorizați pentru a se vedea câte ouă au obiceiul să consume zilnic.Când s-au formulat concluziile finale ale studiului, specialiștii au spus că aceia care au consumat nu doar 1 ou pe zi au fost cu 40% mai puțin supuși riscului de a dezvolta „sindrom metabolic", afecțiuni cardiace, diabet sau de a face un accident vascular.
Nu în ultimul rând, oul ne poate feri de bolile de inimă grație prezenței carotenoizilor. Astfel, acești compuși sunt la fel de valoroși precum aceia care se află în legume și pot facilita absorbția celor prezenți în produsele vegetale.

Femeie ce mananca ou cu spanac si avocado

Ce alte alimente ar trebui să mănânci zilnic pentru te feri de maladiile cardiace

Avocado
Unul dintre cele mai nutritive alimente nu ar trebui să lipsească nici el din alimentația noastră zilnică, în scopul de a preveni îmbolnăvirea de maladii cardiace.
Grăsimile monosaturate, acizii grași Omega 3, antioxidanții și potasiul ne pot ajuta să ne reglăm nivelul de colesterol și să avem o tensiune arterială normală.

Migdale
Cine vrea să-și reducă în mod natural nivelul de colesterol „rău" nu va greși dacă va alege să mănânce zilnic migdale.
De pildă, un studiu recent a arătat că 22 de migdale pe zi pot reduce nivelul de colesterol la fel de mult precum administrarea unui medicament frecvent recomandat acestui scop (Mevacor).

Sardine
Fiind pline de grăsimi sănătoase, având deci un nivel ridicat de Omega 3, ele ne pot proteja contra aritmiilor și inflamațiilor.
Un studiu apărut în Danemarca a arătat că femeile care au consumat zilnic sardine sunt cu 38% mai puțin expuse pericolului de a face un atac de cord.

Linte
Ea ne poate fi de folos contra maladiilor cardiace în condițiile în care poate să regleze nivelul tensiunii arteriale.
Studii efectuate timp de 25 de ani în SUA, Japonia și Europa au arptat că persoanele ce au consumat aproape zilnic linte au fost cu 82% mai puțin expuse riscului de a deceda din cauza bolilor de inimă.
Lintea este un aliment valoros pentru inimă datorită conținutului de magneziu, potasiu, dar și de fibre și folați.

Usturoi
Deși adesea nici nu vrem să auzim de gustul și de mirosul său, medicii spun că este unul dintre cele mai recomandate alimente contra bolilor de inimă.
Motivul principale pentru care se afirmă așa ceva este pentru că usturoiul conține substanțe ce pot împiedica degradarea arterelor și acumularea de colesterol pe ele. De altfel, studiile au demonstrat că persoanele ce consumă periodic usturoi sunt cu 50% mai puțin expuși riscului de a avea probleme de sănătate cauzate de depozitele de colesterol.

Afinele, căpșunele, zmeura
Potrivit unui studiu din anul 2013, pe un grup de femei cu vârsta cuprinsă între 25 și 42 de ani, cele care au mâncat zilnic câte o porție cu aceste fructe, au fost cu 32% mai puțin expuse riscului de a suferi un infarct, spre deosebire de cele ce nu aveau acest obicei.
Proprietățile deosebite ale acestor fructe provin de la antocianini, niște antioxidanți care se regăsesc în fructele albastre și roșii, care pot regla tensiunea arterială și împiedică îngustarea arterelor.

Ciocolata neagră, cu conținut ridicat de cacao
Și acesta este unul dintre cele mai utile alimente pentru prevenirea bolilor de inimă.  Datorită polifenolilor este atât de bună, aceștia regăsindu-se în cantități mari în ciocolata cu conținut de cacao de cel puțin 60%.
De pildă, un studiu realizat în anul 2012 a demonstrat că persoanele care consumă zilnic ciocolată neagră sunt mai puțin expuse riscului de a face un atac de cord sau un accident vascular grav.

Ciocolata neagra

Vinul roșu
Un vin roșu, natural, ne poate păzi și el de creșterea nivelului colesterolului „rău" datorită conținutului de polifenoli, care mențin vasele de sânge flexibile, împiedicând eventualele blocaje și acumularea de colesterol.
Important este să te limitezi la 1 pahar de vin roșu pe zi, întrucât excesele pot duce la creșterea riscului de boli de inimă și chiar de cancer.

Portocale
Datorită prezenței pectinei (ce acționează ca un adevărat „burete"), colesterolul dăunător din alimente nu va mai fi absorbit cu ușurință în corp. Mai mult chiar, pectina are capacitatea de a neutraliza proteina numită galectin-3, responsabilă pentru apariția leziunilor țesuturilor din zona inimii.
Totodată, portocalele conțin potasiu, cu rol important în reglarea tensiunii arteriale și ritmului cardiac.
Medicii spun că pectina se găsește în pulpa și în sâmburii de portocală. Așa că este ideal să consumăm acest fruct proaspăt, ca atare.

Rodiile
Nu numai că sunt o sursă excelentă de vitamina C, dar au și compuși ce au capacitatea de a împiedica depunerile de colesterol „rău". Această calitate a lor provine de la faptul că pot să activeze o enzimă ce va bloca încărcarea arterelor cu el.
Poți să consumi rodia ca atare sau poți să-ți prepari suc din ea. Îți va fi la fel de folositor contra bolilor de inimă!

Roșiile
Sunt bogate în potasiu, dar și în licopen, ambii compuși ajutându-ne să scăpăm de nivelurile ridicate de colesterol și ne vor regla ritmul cardiac și tensiunea arterială.

Rosii, usturoi, portocale, pe un tocator

Citește și: Dieta cu roșii

Semințele de in
Pot fi de mare ajutor în prevenirea bolilor de inimă datorită conținutului de Omega 3, dar și de fibre.
Ideal va fi să le consumăm zilnic, în smoothie-uri, salate, sosuri, supe sau chiar în sucuri de fructe sau lapte de soia.

Voi știați până acum faptul că oul și alte alimente ne pot fi de mare ajutor în prevenirea bolilor de inimă?

Surse:
www.bestlifeonline.com, www.draxe.com, www.health.com, www.prevention.com

Surse poze:
www.pexels.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

2 suflete pereche se întâlnesc de Luna Recoltei din 24 septembrie 2 suflete pereche se întâlnesc de Luna Recoltei din 24 septembrie
Bacterie ucigașă în cocktail-urile servite într-o celebră destinație de vacanță Bacterie ucigașă în cocktail-urile servite într-o celebră destinație de vacanță
Femeia fatală a zodiacului: sucește mințile oricui! Femeia fatală a zodiacului: sucește mințile oricui!
Uităm de unghiile cu gel! Manichiura care face furori în 2018 este mai ușoară decât crezi! Uităm de unghiile cu gel! Manichiura care face furori în 2018 este mai ușoară decât crezi!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Au început înscrierile la Ora de Disciplină! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliPentru că ajutând copilul să se adapteze instituțiilor școlare, să înțeleagă rostul regulilor, să își modeleze propria organizare și disciplină interioară, îl vom ajuta să devină un adult de...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

De ce femeile din toata lumea nasc intinse in pat?

Practica femeilor de a naste intinse in pat este una relativ recenta. Iata care
MAI MULT

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

8 lucruri pe care le faci zilnic si care iti pun sarcina in pericol

Cand te afli in ipostaza de viitoare mama te gandesti neincetat la lucrurile pe
MAI MULT

De ce nu este bine sa nasti pe spate

De ce nu este bine sa nasti pe spate

Nasterea poate fi asemanata cu participarea la un maraton pentru ca solicitarile
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net