X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

De ce nu slăbești deși mergi regulat la sală și ții regim

de Irina Olteanu

O greșeală extrem de comună atunci când încerci să slăbești constă într-un regim alimentar nepotrivit și o rutină de exerciții fizice inadecvată. Îți prezentăm în continuare și alte dintre motivele care te pot împiedica să slăbești, alăpturi de informații importante din partea specialistului în fitness.

Procesul de scădere în greutate se bazează pe conceptul de calorii - cantitatea de energie conținută se alimente și băuturi. Corpul necesită un anumit număr de calorii pentru a putea funcționa. Astfel, acesta va putea transforma caloriile în exces în grăsime, crescând greutatea corpului. Prin acest proces corpul poate pierde greutate doar când arde mai multe calorii decât primește. Cele două componente de bază pentru a slăbi implică un regim alimentar cu mai puține calorii și activitate fizică regulată. Există însă o serie de factori care pot împiedica apariția rezultatelor dorite:

De ce nu ai rezultate deși mergi regulat la sală și ții regim 

- te bazezi doar pe exercițiu fizic fără a acorda prea mare atenție dietei. După cum am menționat, este esențial ca în corp să intre mai puține calorii decât în mod normal. Chiar dacă prin exercițiu fizic se ard calorii, nu este suficient pentru a conduce la o scădere semnificativă în greutate (nici măcar în cazul unei activități fizice intense). Conform cercetărilor, multe persoane au tendința de a consuma mai multe alimente când fac mișcare, îngreunând alimentația restrictivă caloric.

- urmezi o dietă populară. Trebuie să știi că multe diete nu se bazează pe dovezi științifice clare și pot fi contraproductive în procesul de slăbire (conduc mai degrabă la pierdere de apă și masă musculară, și nu grăsime). Cele mai eficiente metode presupun varietate și echilibru. Este important să consumi mai puține calorii, fără a evita vreo grupă alimentară majoră. Ajută să renunți la zahăr și la grăsimi trans.

mergi regulat la sala si tii regim

- exercițiu fizic insuficient. Specialiștii recomandă o durată de 225-420 minute pe săptămână pentru o scădere eficientă în greutate, însă trebuie menținută o durată extinsă de timp. Exercițiul fizic de tip aerob s-a demonstrat a fi util în slăbire, în vreme ce exercițiul fizic de tip anaerob nu ajută de unul singur (este util însă la transformarea grăsimii în mușchi care au o greutate mai mare). Cea mai bună variantă constă într-o combinație a celor două

Florin Lixandru, instructor fitness și personal trainer la Flixi, completează:

"Exercițiile în funcție de tipul de biotip

Fiecare persoană este unică în ceea ce privește biotipul, însă se disting în general trei categorii majore: endomorfi, ectomorfi și mesomorfi. Deși această clasificare este una aproximativă și nu descrie perfect corpul cuiva, ea reprezintă totuși un bun punct de plecare în personalizarea și adaptarea timpului petrecut în sala de forță.

Ectomorfii sunt slabi în mod natural, aceștia având în general dificultăți în a dezvolta musculatură sau în a adăuga greutate. Aceștia au încheieturi subțiri și un aspect firav, dar pot prezenta o anduranță crescută.

Endomorfii sunt la polul opus, fiind în general mai voluminoși și având încheieturi groase. Spre deosebire de ectomorfi, aceștia au dificultăți cu excesul de greutate sau în situațiile de modelare a musculaturii, acumulând foarte ușor kilograme și prezintă o structură robustă.
Mesomorfii se află, după cum sugerează și numele, undeva la mijloc, aceștia având un aspect natural atletic și fiind capabili atât de acumulare cât si de eliminare a kilogramelor într-un interval relativ scurt.
Acestea nu sunt însă decât niște generalizări, ce poate nu descriu cu precizie organismul tău. Unele persoane au în mod natural o masă musculară crescută, în timp ce altele acumulează grăsime în anumite zone sau sunt foarte slabe fără să facă vreun efort pentru asta. Dacă cineva tinde să acumuleze repede masă musculară, însă are ca obiectiv obținerea unui corp zvelt și atletic, ar trebui să includă mai multe exerciții cardio în programul său de sală, dar și yoga. Pe de altă parte, cei ce vor să adauge masă musculară ar trebui să se concentreze mai mult pe exercițiile cu greutăți (de tip piramidal sau super serii) și mai puțin pe cele cardio"

- consumi băuturi dulci - este ușor să treci cu vederea consumul de lichide. Multe băuturi dulci au o cantitate ridicată de calorii, nu satisfac foamea și oferă o cantitate insuficientă de energie corpului. În plus, cresc riscul de obezitate, diabet de tip 2 și boli cardiace.
- somn corespunzător - un somn de calitate proastă sau insuficient poate afecta scăderea în greutate, în același timp crescând riscul de obezitate și diabet. Lipsa somnului poate să tulbure abilitatea corpului de a ține foamea sub control. Un adult trebuie să aibă parte de 7-9 ore de somn pe noapte, iar vârstnicii 7-8 ore.

mergi regulat la sala si tii regim
- consumul de alcool - alcoolul conține un nivel ridicat de calorii, așadar dacă obișnuiești să consumi băuturi alcoolice în exces, sunt șanse să îți crească greutatea corporală.

"Pe lângă adaptarea rutinei la propriul biotip, există și alți pași ce trebuie urmați pentru că munca depusă să producă rezultatele scontate. În primul rând, atitudinea trebuie să fie una corespunzătoare. Pentru a obține rezultatele dorite trebuie să ținem cont de anumite aspecte:
-corectitudinea exercițiului (este de datoria antrenorului să corecteze mișcarea)
-intensitatea exercițiului (antrenorul trebuie să își motiveze clientul, iar acesta să ofere 100% implicare)
-secvențialitatea exercițiilor (mai exact, structura antrenamentului trebuie configurată astfel încât să evite suprasolicitarea unei grupe musculare)

La fel ca în alte aspecte ale vieții, puterea vine din interior, numai cu suficientă pasiune și intensitate și îndrumarea corectă apar și rezultatele. Un alt obicei ce duce la lipsă de rezultate este lipsa varietății din programul de sală. Organismul se dezvoltă atunci când e pus în dificultate, iar menținerea unei rutine pe o perioadă lungă de timp îl va face pe acesta să se adapteze și să se obișnuiască cu efortul depus, consecința fiind lipsa de rezultate. Nu în ultimul rând, trebuie ținut minte că rezultatele nu se obțin doar prin efort la sală, ci și printr-un stil de viață adecvat în afara acesteia. Somnul suficient, o dietă echilibrată și consumul a multor lichide asigură suficient combustibil organismului pentru ca efortul depus la sală să dea rezultatele scontate", explică Florin Lixandru.

Surse: www.medicalnewstoday.com; www.healthline.com; www.verywellfit.com

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Lista coafurilor care nu se mai poartă în toamna 2019 Lista coafurilor care nu se mai poartă în toamna 2019
Regina toamnei 2019. Femeia care va avea 3 luni de 5 stele Regina toamnei 2019. Femeia care va avea 3 luni de 5 stele
Tendința vestimentară care trebuie să dispară în toamna 2019 Tendința vestimentară care trebuie să dispară în toamna 2019
Femeia Alfa din zodiac: ea deține puterea! Femeia Alfa din zodiac: ea deține puterea!

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Otilia Geavlete
Iubește-ți copilul mereu, mai ales atunci când nu are talent, se împiedică sau debitează inepții"Iubește-ți copilul oricum ar fi- lipsit de talent, fără succes sau devenit adult. Vorbește cu el, fii fericit, fiindcă copilul este o sărbătoare pe care încă o trăiești." Cam așa sună cuvintele...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Somnul bebelusului: ce trebuie sa stii inca inainte de a-l naste

Somnul bebelusului: ce trebuie sa stii inca inainte de a-l naste

Inca de dinainte de nastere parintii trebuie sa cunoasca o serie de aspecte
MAI MULT

Confesiuni de mama: ce inseamna cu adevarat sa te recuperezi dupa cezariana

Confesiuni de mama: ce inseamna cu adevarat sa te recuperezi dupa cezariana

Recuperarea dupa cezariana nu este atat de usoara pe cat si-ar dori mamele.
MAI MULT

9 mituri surprinzatoare despre testele de sarcina pe care trebuie sa le stii

9 mituri surprinzatoare despre testele de sarcina pe care trebuie sa le stii

Despre testele de sarcina s-au propagat cateva mituri, precum ca sarcina ti se
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net