X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Nu exista o asa-zisa dieta a fertilitatii, insa, in momentul in care te hotarasti sa ramai insarcinata, pentru a spori sansele fertilitatii trebuie sa iei in considerare si anumite aspecte ce tin de alimentele pe care le consumi si care ar putea sa influenteze procesul de fertilizare.

Ce trebuie sa contina o dieta pentru fertilitate?

Caloriile

Consumul unui anumit numar de calorii este important pentru fertilitate. Ciclul menstrual al unei femeii este influentat de statusul sau nutritional. Femeile care sunt sub greutatea normala pot avea probleme cu menstruatia neregulata. Nu sunt capabile sa mentina o ovulatie regulata si din aceasta cauza nu pot sa ramana insarcinate. Este recomandat ca aceste femei sa incerce sa ajunga la greutatea necesara, astfel isi normalizeza si ciclul menstrual.

Carnea rosie

Evita consumul mare de carne rosie, ce poate creste nivelul de apa carbogazoasa din corp. Prea multa apa carbogazoasa poate ingreuna implantarea ovulului in uter. Prea multa proteina poate, de asemenea, creste aciditatea ce afecteza sperma. Ca aceasta sa fie eficienta trebuie sa stea in conditii alcaline.

Lactate si produse fainoase

Redu constipatiile de la lactate sau de la grau. Intoleranta la grau este o boala de care sufera multe femei, de aceea este posibil sa nu fii constienta de faptul ca suferi si tu de aceasta boala. Poti consuma grau in cantitati moderate, dar inceraca sa inlocuiesti graul cu alte cereale ca secara pentru a mentine o dieta echilibrata .

Vitamine si minerale

  

Este important sa incluzi in dieta ta si minerale si vitamine: vitamina C si antioxidantii reduc stresul pentru ovul si organele reproductive.

Calciu si vitamina D ajuta mai ales fertilitatea barbatului.

Deficienta de zinc poarta un rol foarte important in fertilitate. Deficienta de zinc reduce la barbat numarul de spermatozoizi, ceea ce va compromite fertilizarea. Daca o femeie ramane insarcinata si are deficienta de zinc, atunci ea probabil va suferi un avort  sau va trece printr-un travaliu lung. Pentru a obtine cantitatea necesara de zinc, care este de 10-15 mg/zi, trebuie sa consumi urmatoarele produse in care se gaseste: carne de vaca, miel, paine prajita din seminte de grau si fructe de mare.

Si acidul folic este important pentru fertilitate. Acesta ajuta la cresterea fetusului si previne defectele tubului neural, ce poate include anormalitatii ale sistemului central nervos, ale coloanei spinarii si ale creierului. Deficienta poate duce si la avort pe langa toate acestea. Daca doresti sa ramai insarcinata, este recomandat sa iei cel putin 4 mg/zi de acid folic, pe care il poti gasi in legume verzi, ficatul de pui, ficatul de vita, sparanghel, papaya, broccoli, ouale fierte tare si lintea.

Este foarte bine daca te hotarasti sa devii insarcinata, sa iei din timp acid folic deoarece sistemul nervos al fetusului se dezvolta inca din primele zile de cand ramai insarcinata.

Vitamina B12 maximizeaza absorbtia acidului folic si este esentiala pentru sinteza dintre ARN-ul si ADN-ul ce formeaza bazele genetice ale bebelusului.

 Fructele si legumele nu numai ca au in continutul lor vitamine si minerale, dar ele mai sunt o buna sursa pentru antioxidanti si fitochimicale. Cea mai mare parte din cantitatea de nutrimenti poat fi luata din fructele si legumele puternic colorate, precum coacazele, ardeii rosii si varza creata. Fa-ti suc de fructe sau legume si bea cate doua cesti de suc de fructe sau de legume pe zi.

Daca vrei sa iei vitamine, trebuie sa ai grija la urmatoarele lucruri: sa nu iei o cantitate mai mare de 770 micrograme de vitamina A, fapt ce ar putea cauza probleme in sarcina, iar daca reusesti sa iei cantitatea necesara de vitamina A din alimente, atunci nu mai este nevoie sa iei suplimente.

Pestele

Expertii sunt de parere ca femeile care vor sa conceapa pot manca pana la 12 grame de peste cu nivel scazut de mercur pe saptamana, precum creveti, ton usor conservat, somon sau pisica de mare. Se recomanda pe de alta parte sa se evite consumul de peste ca ton alb conservat, peste-sabie, scrumbie, rechin, ton feliat, scrumbie spaniola, merlin si gruper deoarece contin un nivel ridicat de mercur, ceea ce ar putea afecta preocesul de conceptie.

Carbohidrati

Dupa parerea expertilor consumul de alimente bogate in carbohidrati usor de digerat, ca painea alba, cartofi, zahar pot ajuta foarte mult la imbunatatirea fertilitatii. O dieta bogata in alimente slabe in carbohidrati si in fibre inainte de sarcina ajuta la prevenirea diabetului gestational, o problema comuna pentru femeile insarcinate si bebelusii lor.

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

15 intrebari despre anticonceptionale 15 intrebari despre anticonceptionale
Cauze ale infertilitatii la femei Cauze ale infertilitatii la femei
Pozitii sexuale pentru conceptie Pozitii sexuale pentru conceptie
Alimente care maresc sansele de a ramane insarcinata Alimente care maresc sansele de a ramane insarcinata

Articole Lifestyle

Luna Plină Căpşună adânceşte conflictele între zodii. Se destramă iubiri şi prietenii Luna Plină Căpşună adânceşte conflictele între zodii. Se destramă iubiri şi prietenii
Băutura preferată a românilor duce la cancer de colon, spun cercetătorii Băutura preferată a românilor duce la cancer de colon, spun cercetătorii
Zodii care fac copii deștepți și descurcăreți Zodii care fac copii deștepți și descurcăreți
De ce nu este bine să pui lapte în omletă De ce nu este bine să pui lapte în omletă

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Gabriela Paladi
Confesiuni de mamă: De ce urăsc să mă duc cu copilul în parcDa, ați citit bine titlul: urăsc să mă duc cu copilul în parc. Anya are acum 8 ani și în fiecare an al vieții ei am avut adevărate stări de disconfort, de nervozitate și chiar și atacuri de panică la...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

12 secrete ale unui travaliu cu adevarat usor

Toate gravidele isi doresc sa aiba parte de un travaliu cat mai usor. Exista
MAI MULT

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

25 super alimente pentru o sarcina sanatoasa

O sarcina sanatoasa nu presupune doar controale medicale regulate si
MAI MULT

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Ce fel de peste ai voie sa mananci in timpul sarcinii?

Cu siguranta ai aflat ca in timpul sarcinii nu este bine sa consumi o serie de
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net