Principalul motiv care generează stresul angajaților estre frica de a nu-și pierde locul de muncă, crescând astfel șansele ca aproximativ jumătate dintre aceștia să sufere de probleme de sănătate pe parcursul timpului. iar dacă ai un șef precum Miranda Priestly, personajul principal din "Diavolul se imbracă de la Prada", atunci sigur trebuie să îți pregătești un plan de combatere a viitoarelor boli care te pândesc deja după colțul biroului.
Cum sunt catalogați șefii răi? Narcisiști, agresivi și, uneori, chiar violenți. Folosesc mereu fraza "Noi mereu am făcut așa lucrurile!", "Ești norocos că ai acest job!" sau "Locul acesta este haotic și ineficient fără mine!"
Cum ar trebui să acționeze șefuli, astfel încât angajații lui să fie motivați, să fie eficienți și să lucreze la capacitate maximă? Să fie el un model de pasiune, dedicare și profesionalism, să insufle celor din jur plăcerea de a munci în echipă. Dacă este nevoie de critică, să se asigure că tonul este unul diplomat, constructiv, nu unul jignitor. Aprecierea pentru un lucru bine făcut este extrem de importantă și menită să motiveze angajatul, să ii crească încrederea în forțele proprii. Reușește să creeze un mediu relaxat la locul de muncă și inițiază activități amuzante, precum jocuri, ieșiri la prânz, plecări în teambuilding. Transparența este un must când vine vorba de un șef model, iar empatia și deschiderea de a asculta orice nemulțumire, o mare bilă albă.
Tu ești un angajat stresat sau, poate, un șef iritat?
Sursa: wakeupyourmind.net