Cum să-ți menții greutatea după ce ai slăbit|Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Trucul care te ajută să nu te mai îngrași după ce ai slăbit

de Alina Nedelcu

Deși am reușit să eliminăm kilogramele nedorite, este necesar să ne dăm seama că „lupta" nu s-a încheiat aici. Așa cum sunt de părere și experții, să-ți menții greutatea sau chiar să continui să mai pierzi în greutate și după un program de slăbire nu este lucru ușor. Cu toate acestea, dacă vei ține cont și de indicații precum acelea din articolul de mai jos, șansele tale de succes vor crește considerabil. Esențiale în demersul tău vor fi consistența, perseverența și voința, care te pot ajuta să nu te mai îngrași după ce ai reușit să slăbești.

Ce se întâmplă cu noi după ce am slăbit- Rezultatele unui studiu

Un studiu recent, apărut în publicația americană „Obesity", a arătat că persoanele care reușesc să aibă un ritm constant în privința pierderii kilogramelor în plus vor reuși să-și mențină mai bine greutatea, pe termen lung, față de cele ce nu au avut un ritm constant în acest demers.
Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 183 de adulți supraponderali și obezi, care s-au angajat într-un program de a slăbi pe perioada unui an. Acest program presupunea nu numai reducerea numărului de calorii, ci și implicarea participanților în activități fizice și implicarea în reuniuni de grup (organizate tocmai în scopul împărtășirii experiențelor legate de procesul de pierdere în greutate).
Experții au dorit să se concentreze mai ales pe primele săptămâni ale programului, încercând să observe indiciile menite să-i conducă la concluzii legate de succesul sau de eșecul participanților la studiu.
Cea mai importantă concluzie a lor a fost următoarea: consistența este cheia pentru a-și menține greutatea după ce ai slăbit. Astfel, ei au constatat că persoanele care au avut pierderi mai spectaculoase de greutate, fie în șasea, fie în a douăsprezecea săptămână a programului, nu au reușit să-și continue ritmul de slăbire până la final. De altfel, nici la evaluarea de după un an de la încheierea programului s-a observat că acestea fie nu au mai pierdut în greutate, fie că au pierdut foarte puțin.
Practic, rezultate mult mai bune au avut cei ce au reușit, chiar și după ce au văzut că au pierdut din kilogramele nedorite, să-șicontinue programul stabilit, să mizeze pe comportamentele care i-au ajutat pe parcurs. De exemplu, nu numai că s-au străduit să-și monitorizeze atent numărul de calorii ingerate, dar au continuat și cu activitatea fizică și cu întâlnirile de grup.

Femei reunite la o activitate fizica

„Trucul" ce ne ajută să ne menținem greutatea câștigată după un regim de slăbire este consistența, perseverența în a continua să lucrăm în acest scop, fără a opta însă pentru metode prea drastice. Este drept că acestea ne pot ajuta să pierdem mai repede și mai mult în greutate, însă nu ne garantează un câștig pe termen lung, spre deosebire de posibilitatea de a ne supune unui program de slăbire ceva mai „blând".
Cu alte cuvinte, cercetătorii implicați în realizarea studiului ne spun următorul lucruri: fluctuațiile semnificative de greutate nu sunt neapărat un rezultat de care vom avea parte pe termen lung. Va fi mult mai bine, de pildă, să pierdem un anumit număr de kilograme pe parcursul unei perioade de timp decât să le pierdem pe toate într-o săptămână și apoi să ne aflăm în situația de a câștiga un kilogram și de pierde apoi mai multe.

Ce putem face pentru a ne menține cât mai bine greutatea după ce am slăbit

Din păcate, dacă nu avem grijă să ne menținem cât mai bine obiceiurile adoptate pe parcursul unei diete, riscăm să câștigăm iar din kilogramele pierdute. Dacă nu ne vom controla, vom intra într-un „cerc" vicios, cunoscut și sub numele de„efectul yo-yo".
Pentru a evita, pe cât posibil, să ajungem într-o astfel de situație, experții ne recomandă ca, după încheierea unui program de slăbire, să ne străduim să facem următoarele demersuri:

Ai grijă să iei mese regulate

Unul dintre cele mai importante beneficii ale meselor regulate este că ne vor ajuta să ne menținem nivelul zahărului din sânge cât mai stabil. Dacă, în schimb, vom mânca mult la o masă și apoi vom sta fără să ne atingem de nimic până la masa următoare, nivelul zahărului din sânge va avea fluctuații care ne vor face să ne confruntăm cu așa-numitele „atacuri" de foame.
Evită această situație luând mese regulate, alternându-le însă și cu gustări sănătoase.

Fii atentă la dimensiunea porților de mâncare

Pe cât posibil, încearcă să-ți pregătești porții de mâcare cât mai egale, la toate mesele. Nu este neapărat necesare ca toate alimentele pe care le vei servi să fie sărace în calorii, dar încearcă să găsești un echilibru între ele.
Trucul pentru a nu te înfometa și astfel să fii tentată să mănânci mult la următoarea masă va fi bine să beneficiezi de hrană consistentă, dar nu în cantități mari. Vei vedea că, procedând așa, îți vei menține mai ușor greutatea dorită chiar și după finalizarea regimului de slăbire.

Tinere femei mancand sanatos

Citește și: Schimbări mici care te ajută să slăbești

Nu înceta să ai o activitate fizică regulată

De pildă, multe persoane care au urmat un program de slăbire obișnuiesc, după finalizarea acestuia, să-și modifice și regimul activității fizice. Fie că optează doar pentru activități fizice de weekend, fie că alternează o zi în care sunt foarte active cu o zi în care nu fac nimic, niciuna dintre aceste metode nu este  benefică.
Nu numai că nu vei reuși să mai arzi din calorii în mod regulat, dar mușchii și articulațiile tale pot suferi mai ușor leziuni.
Pentru a-ți menține silueta și după ce ai încheiat o dietă este recomandabil să ai o activitate fizică zilnică.
Îți va fi mai la îndemână dacă te vei orienta către aceea care îți place mai mult, dacă te vei alătura unui grup ce are același scop sau dacă pur și simplu vei încerca să mergi cât mai mult pe jos.

Citește: Mersul pe jos, nu alergatul te ajută să slăbești

Ține minte: Este esențial să fii perseverentă!

Dacă vrei să te bucuri într-adevăr de rezultatele programului tău de slăbire, cheia este perseverența, continuitatea în toate activitățile menționate mai sus.
Îți va fi mai ușor să reușești să fii perseverentă și dacă vei apela la următoarele „trucuri":
Stabilește-ți un plan clar al modului în care se vor desfășura activitățile tale fizice- De pildă, poți să-ți stabilești 15 minute în cursul săptămânii și mai mult pentru weekend. Vei face tot posibilul să nu te abați de la acest plan
Găsești-ți un „tovarăș"- Va fi mai la îndemână să colaborezi și să împărtășești cu cineva experiențele prin care vei trece după ce ai finalizat programul de slăbire. Poți primi sfaturi bune și, de ce nu, vă puteți stimula reciproc pentru a avea grijă să nu vă îngrășați iar.
Mergi la o activitate fizică organizată- De exemplu, poți merge la o sală de fitness, de Pilates sau la un bazin de înot. Oricare dintre aceste activități te vor ajuta să-ți menții silueta dorită!
Încearcă să găsești un „urmăritor"-Mai exact, este vorba despre un prieten sau despre un membru al familiei care să-ți atragă atenția când ai făcut ceva ce ar putea să-ți afecteze demersul de menținere al greutății. Este esențial ca acesta să fie sincer și să-ți spună deschis cu ce ai greșit, făcându-te să conștientizezi mai bine ce ai putea îndrepta.
Apelează la autocontrol- Ori de câte ori te vezi că ești tentată să mănânci alimente prea bogate în calorii sau să sari peste exercițiile fizice, scrie-ți pe hârtie motivele pentru care ai adopta o asemenea atitudine. Așa îți vei putea seama mai bine că, de multe ori, sunt pur și simplu scuze pentru a te abate de la regulile pe care ar trebui să le urmezi.


Femeie ce tine in mana un mar si o gogoasa

Voi știați până acum „trucuri" ce ne pot ajuta să ne menținem greutatea după ce am reușit să slăbim?

Surse
www.bestherbalhealth.com; www.livingwellmagazine.net;www.realsimple.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

A manca peste: cum sa eviti mercurul dar sa iei necesarul de Omega 3 A manca peste: cum sa eviti mercurul dar sa iei necesarul de Omega 3
Este sanatos sa tii diete in timpul sarcinii? Este sanatos sa tii diete in timpul sarcinii?
Silueta mult visata cu dieta Atkins Silueta mult visata cu dieta Atkins
Slabeste eficient cu Metoda Montignac Slabeste eficient cu Metoda Montignac

Articole Lifestyle

Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile
De ce să nu mănânci pepene seara De ce să nu mănânci pepene seara
Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat
6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani 6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net