X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Remedii pe care nu le știai pentru ameliorarea sindromului premenstrual

de Alina Nedelcu

Sindromul premenstrual este o problemă cu care în mod cert v-ați confruntat măcar ocazional. Simptomele sale, fie că este vorba despre cele fizice (precum balonările, durerile de cap, constipația sau diareea, retenția de apă, sâni sensibili și dureroși etc.), fie că este vorba despre cele emoționale (cum ar fi schimbările bruște de dispoziție, slăbirea capacității de concentrare, episoadele de plâns, tulburări de somn ș.a) pot deveni atât de acute, încât ne afectează viața de zi cu zi. Iată de ce avem nevoie de soluții menite să ne ajute să trecem mai ușor peste oricare dintre stările menționate mai sus. În articolul de mai jos vei găsi mai multe sugestii de remedii, la care nici nu te-ai gândit poate, ce te pot face să te simți mai confortabil chiar și în perioada premenstruală.

Cum să-ți ameliorezi sindromul premenstrual cu ajutorul unor plante, semințe și condimente

Din cele mai vechi timpuri, toate acestea au fost utilizate pentru ameliorarea simptomelor cauzate de sindromul premenstrual. Să le cunoaștem pe unele dintre cele mai bune:

Ghimbirul

Este un excelent remediu natural pentru simptomele asociate sindromului premenstrual (precum crampele), fiind capabil să reducă din severitatea acestora. Dacă ai însă pietre la fiere, consultă neapărat un medic înainte de a utiliza ghimbirul.
Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestei plante pentru sindromul premenstrual, porocedează așa:
• Adaugă o linguriță de ghimbir proaspăt ras la o cană de apă fiartă
• Lasă la fiert lent, pentru câteva minute
• Amestecă încet, adăugând și o linguriță de miere
Rezultate optime vei obține dacă vei bea 2-3 ceșcuțe din acest ceai zilnic, cu o săptămână înainte de instalarea menstruației.

Zmeurul

Cunoscut în special pentru proprietățile sale antispastice și relaxante, zmeurul este util pentru femeile de toate vârstele. Iar în ceea ce privește sindromul premenstrual, s-a constatat că acesta va ameliora considerabil simptomele dezagreabile, reglând totodată ciclul menstrual.
Specialiștii ne sfătuiesc să consultăm neapărat un medic înainte de a apela la acest remediu, mai ales dacă suferim de afecțiuni legate de rezervele de fier din organism (precum hemocromatoza, ce presupune acumularea de prea mult fier în corp).
Dacă primiți acordul unui medic pentru a utiliza zmeur, procedați după cum urmează:
• Adaugă 1 linguriță de frunze uscate de zmeur la o cană de apă.
• Lasă la fiert pentru 15 minute.
• Amestecă și bea ceaiul de trei ori pe zi, cam cu o săptămână înainte de instalarea menstruației.
În cazul în care ți se recomandă, poți să iei suplimente pe bază de zmeur și prin intermediul capsulelor sau extractului.

Primula

Studiile din domeniu au demonstrat de mai multe ori că primula este unul dintre cele mai bune remedii contra sindromului premenstrual. Principalul motiv este că are în componentă acid gama linoleic (GLA), ce ajută corpul să suporte mai ușor durerile, reduce sensibilitatea de la nivelul sânilor și predispoziția corpului spre procesul inflamator.
De obicei, se recomandă să se ia cam 500-1000 mg de ulei esențial de primulă pe zi, timp de 3 luni. Pentru a fi sigură că primula nu-ți va dăuna, consultă mai întâi medicul.

Primula

Maca

Rădăcina acestei plante sud-americane este bogată în minerale și acizi grași, ceea ce o face excelentă pentru echilibrarea hormonală.
Studiile efectuate de-a lungul timpului au evidențiat faptul că femeile care au consumat maca sub formă de capsule sau de pudră s-au confruntat mult mai puțin cu simptomele sindromului premenstrual decât acelea care nu au consumat deloc. În plus, maca este utilă și pentru creșterea libidoului feminin și petnru îmbunătățirea calității pielii.
Pentru a observa primele efecte consistente ale administrării de maca, specialiștii recomandă o cură de cel puțin 3-5 săptămâni.

Feniculul

Și acesta este un remediu de mare ajutor în ușurarea unor simptome ale sindromului premenstrual și poate regla balanța hormonală. De asemenea, fiind un diuretic natural, poate favoriza reducerea retenției de apă din organism, ce apare adesea în perioada premenstruală.
De mare ajutor în acest sens îți vor fi semințele de fenicul. Le poți folosi în două moduri:
• Prepară un ceai dintr-o linguriță de semințe și o cană de apă. Ceaiul va fi băut zilnic, timp de mai multe luni.

• Poți să mesteci zilnic semințe de fenicul.

 Seminte de fenicul

Scorțișoara

Probabil că nu știai că și această savuroasă mirodenie poate fi potrivită pentru ameliorarea sindromului premenstrual, mai ales pentru reducerea intensității crampelor.
Poți să beneficiezi de efectele ei pozitive în mai multe moduri:
Prepară-ți o băutură dintr-o lingură de scorțișoară, o cană de apă fiartă, lapte și miere, pe care să o bei zilnic (cu o săptămână înainte de instalarea menstruației).
Ia capsule cu scorțișoară (dar numai după ce consulți un specialist)
Adaugă scorțișoară în dieta ta cât mai des (pune scorțișoară în tot felul de mâncăruri, deserturi și băuturi)

Sindromul premenstrual poate fi ameliorat și datorită unor fructe sau legume

Chiar și unele fructe sau legume îți pot fi de mare folos pentru a scăpa de sindromul premenstrual. Iată câteva exemple.

Bananele

Sunt considerate de specialiști printre cele mai bune remedii împotriva simptomelor provocate de sindromul premenstrual.
Pe de o parte, ele sunt o excelentă sursă de vitamina B6 și de potasiu, ceea ce va reduce tendința organismului de a reține apa în perioada premenstruală.
Pe de altă parte, bananele conțin magneziu, un mineral esențial în relaxarea sistemului nervos și a întregului organism, ce va contribui inclusiv la creșterea calității somnului și la reducerea tensiunilor ce alimentează durerile din perioada premenstruală.
Nu în ultimul rând, bananele stimulează secreția de melatonină, fapt care te va ajuta să te odihnești mai bine și astfel să fii mai puțin predispusă în a resimți din plin manifestări neplăcute precum stare de nervozitate, depresie, dureri de cap etc..

Citește și: 5 probleme pe care bananele le rezolvă mai bine ca medicamentele

Salata Kale

Deși nu este prea cunoscută, experții afirmă că și ea este numai bună pentru ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual. Astfel, ea este foarte bogată în calciu, despre care se spune că mai atenuează din severitatea unor stări din perioada premenstruală. În plus,  salata kale este plină și de minerale.
Pentru a te bucura de efectele ei încearcă să o consumi în diferite forme, proaspătă sau gătită. De asemenea, încearcă să te asiguri că a fost crescută organic.

Femeie ce vrea sa manance salata Kale

Avocado

Dacă stările generate de sindromul premenstrual îți dau bătăi de cap în fiecare lună, încearcă să consumi cât mai mult avocado.
Acest fruct este plin de potasiu, un mineral ce acționează ca un diuretic natural și va reduce excesul de apă din corpul tău. În același timp, potasiul te va proteja și de crampe.
Nu în ultimul rând, avocado conține și acizi grași, cu influență pozitivă asupra balanței hormonale.

Alte remedii numai bune împotriva sindromului premenstrual

Sindromul premenstrual poate fi ameliorat considerabil și dacă vei apela la metode la care probabil nici nu te-ai gândit până acum.

Acupunctura

Cercetări recente au demonstrat că acupunctura poate fi de mare ajutor în ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual. În urma unui studiu s-a dovedit că, pentru 78% dintre femeile testate, acupunctura a avut rezultate remarcabile din acest punct de vedere.
Motivul principal pentru care acupunctura este văzută ca un remediu numai bun pentru sindromul premenstrual este pentru că intensifică circulația sângelui și crește nivelul de endorfine, ceea ce reduce intensitatea durerilor și dă o stare de bine, de optimism.
Pentru cele mai multe dintre femei se pare că simptomele se pot ameliora în primele 24 de ore după ședința de acupunctură și că poate fi suficientă chiar și o singură ședință pe lună (efectuată în săptămâna de dinainte de instalarea menstruației).

Efectuarea de exerciții fizice

Exercițiile fizice de intensitate moderată, precum stretching-ul sau yoga pot duce la ușurarea considerabilă a unor simptome asociate sindromului premenstrual precum schimbările bruște de dispoziție, crampele sau durerile de cap.
Pe de o parte, ele vor intensifica fluxul sanguin și vor duce la relaxarea musculaturii din zona abdominală, ușurând totodată și tensiunile ce determină apariția crampelor.
Pe de altă parte, astfel de exerciții fizice vor duce la creșterea producției de dopamină (un hormon ce stimulează plăcerea și satisfacția) și de serotonină (numai bună pentru a combate apariția stărilor depresive, posibile în sindromul premenstrual).

Efectuarea automasajului

Specialiștii în medicina alternativă au afirmat în numeroase rânduri că efectuarea de automasaj cu ajutorul anumitor uleiuri esențiale poate duce și ea la slăbirea intensității simptomelor incluse în cadrul sindromului premenstrual (mai ales crampele, balonările și durerile de cap).
Masajul cu ulei de lavandă (ideal pentru calmare și relaxarea mușchilor) sau de mușcată (ce poate echilibra nivelul de estrogen) te poate ajuta dacă vei proceda astfel:
• Pune pe palmă câteva picături dintr-unul dintre uleiurile menționate și începe să te masezi ușor, din partea dreaptă a abdomenului, mergând spre zona taliei, cu mișcări în sensul acelor de ceasornic
• Repetă mișcările și pentru partea stângă
Ca să ai rezultate vizibile trebuie să faci masajul zilnic, de două ori pe zi, timp de 5 minute, în perioada de maximă intensitate a sindromului tău premenstrual. Totodată, ai grijă să folosești o presiune moderată inițial și tot mai puternică ulterior.

Citește și: 9 lucruri pe care nu le stiai despre menstruatie

Voi mai știți și alte remedii, numai bune pentru ameliorarea sindromului premenstrual?

Surse:
www.health.com; www.mayoclinic.org; www.top10homeremedies.com; www.webmd.com;www.wellnessmama.com;www.womenshealthmag.com;www.healwithfood.org

Surse poze:
www.pixabay.com

 

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece! Ai grija de tine - Afla cum poti creste imunitatea organismului tau in sezonul rece!
Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1 Fereste-te de gripa noua! Afla tot ce trebuie sa stii despre virusul A H1N1
Esti pregatita sa ai urmatorul copil? Esti pregatita sa ai urmatorul copil?
Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru Sfaturi importante pentru o mama care se intoarce la lucru

Articole Lifestyle

Zodii care pierd totul până la sfârșitul anului Zodii care pierd totul până la sfârșitul anului
Oja neagră este out of style. Nuanța de ojă HOT a toamnei 2018 Oja neagră este out of style. Nuanța de ojă HOT a toamnei 2018
3 semne zodiacale care se întorc la fosta iubire, în 2019 3 semne zodiacale care se întorc la fosta iubire, în 2019
13 întrebări la care oamenii deștepți răspund în mai puțin de 10 secunde 13 întrebări la care oamenii deștepți răspund în mai puțin de 10 secunde

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Qbebe
Au început înscrierile la Ora de Dezvoltare! Seminar gratuit pentru părinții responsabiliAstfel, Marți, pe 30 octombrie, de la ora 17.00, la Teatrul Elisabeta , la Ora de Dezvoltare, fiecare părinte este invitat să devină un maestru al dezvoltării copilului, cu informații utile, importante și necesare obținute...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Veste buna pentru gravide: Entonoxul a fost introdus de anul acesta in Recomandarile de Practica in Anestezia pentru Obstetrica

Veste buna pentru gravide: Entonoxul a fost introdus de anul acesta in Recomandarile de Practica in Anestezia pentru Obstetrica

Entonox sau protoxidul de azot este
MAI MULT

Gravidele care fac vaccinul antigripal isi protejeaza si bebelusii

Gravidele care fac vaccinul antigripal isi protejeaza si bebelusii

Vaccinul antigripal administrat in timpul sarcinii ajuta nu doar la protectia
MAI MULT

Tot ce trebuie sa stii despre vaccinul antigripal in sarcina

Tot ce trebuie sa stii despre vaccinul antigripal in sarcina

In sezonul rece in special, dar si in restul anului vaccinul antigripal in
MAI MULT

Bebee

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net