Calciu în dieta copilului | Cum să incluzi | Qbebe.ro
X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

Cum să incluzi mai mult calciu în dieta copilului

de Irina Olteanu

Toți părinții cunosc importanța pe care îl joacă calciul în creșterea și dezvoltarea copilului. Pentru că lactatele nu sunt singurele surse disponibile ale acestui mineral, iar tu îți dorești un copil sănătos, există modalități prin care poți strecura calciul în dieta celui mic. Le vei afla în detaliu în continuare.

Informații despre calciu în dieta copilului

Un copil sănătos este un copil fericit, știi prea bine acest lucru. Adevărul este că mulți copii nu sunt încântați să consume o cantitate suficientă de lactate, putând fi încadrați drept mofturoși. Iar tu, desigur, îți dorești ca organismul său să nu ducă lipsă de niciun nutriment. Calciul, după cum bine știi, este vital pentru dezvoltarea unor oase puternice, sănătoase.

Un sfat evident, de altfel, în acest sens este să înlocuiești alimentele pe care copilul tău le consumă cu plăcere cu variante care sunt fortifiate cu calciu. De exemplu, există suc de portocale sau chiar cereale și alte produse de panificație. Pentru copiii cu vârsta între 1-3 ani, este important să urmărești un aport zilnic de 500 mg pe zi, ceea ce echivalează cu aproximativ 2 porții de alimente bogate în calciu zilnic. Copiii cu vârsta cuprinsă între 4-8 ani necesită un aport de 800 mg pe zi sau aproximativ 3 porții de alimente bogate în calciu. Copiii mai mari și adolescenții, cu vârsta cuprinsă între 9 și 18 ani necesită un aport de aproximativ 1300 mg de calciu pe zi, ceea ce echivalează cu aproximativ 4 porții de alimente bogate în calciu pe zi.

În cazul în care copilul tău rămâne în mod constant în urmă cu aportul necesar de calciu pentru creștere și dezvoltare există suplimente alimentare la care poți apela, numai după recomandarea medicului. Există tablete fie sub forme plăcute copiilor, cu arome fructate, fie sub formă clasică pe care le poți zdrobi și le poți strecura în alimentele pe care le consuma cel mic (de preferat cu consistență moale). Nu uita să le depozitezi într-un loc departe de accesul copilului pentru a nu le putea consuma singur (de exemplu, dacă le privește ca pe niște bomboane). Un consum excesiv de calciu poate fi toxic.

Citește și:Top 10 alimente bogate in calciu 

calciu in dieta copilului

Calciu în dieta copilului - idei de gustări

1. O pizza făcută în casă reprezintă întotdeauna o variantă pe placul copiilor. Deși poți apela la multiple variante de topping-uri, fiind liber să experimentezi după gust, îți oferim câteva idei de ingrediente care vor contribui la o gustare sănătoasă și plină de calciu: măsline, roșii cherry, ceapă verde, ardei, sos de pizza și mozzarella. Dacă prepari chiar tu blatul său va fi cu atât mai sănătoasă.
2. Iaurt cu fructe, de asemenea preparat în casă. Variantele disponibile în comerț sunt în general pline de coloranți și conservanți artificiali care reduc beneficiile pe care le aduce conținutul de calciu din ele. Astfel, adaugă într-un iaurt simplu, normal, câteva bucățele mărunțite de căpșuni, fructe de pădure sau banane. Variantele sunt nelimitate, putând opta pentru orice fel de fruct. Vei obține astfel o gustare gustoasă și sănătoasă care conține atât calciu și vitamina D, vitamina C din fruct, cât și proteine și multe alte vitamine și minerale din fucte. Dacă introduci iaurtul alături de fruct la blender obții un smoothie delicios.
3. Frigărui pentru copii. Mamele știu prea bine că cei mici mănâncă practic orice atâta timp cât este înfipt într-un băț. Din acest motiv copiii vor adora frigăruile. Nu trebuie să îți faci griji cu privire la vreun aranjament de prezentare sofisticat; poți introduce pe frigărui orice amestec de legume, carne și desigur brânza sau cașcavalul preferat al copilului (de reținut faptul că iaurtul și brânza sunt mai ușor de asimilat de către copii sensibili la lapte deoarece proteina care determină probleme de intoleranță se descompune prin procesul lor de fabricație). Le poți servi la micul dejun sau la prânz. O variantă de prezentare inedită presupune felii de măr verde și roșu, brânză cheddar și puțină scorțișoară pentru savoare.
4. Smoothie din banană și unt de arahide. Pentru că tot îți povesteam mai devreme de smoothie, iată o variantă de mic dejun sănătos și delicios. Poți adăuga, dacă dorești, și alte ingrediente în plus față de cele de bază, și anume: o banană, o cană de lapte de migdale cu gust de ciocolată și ½ cană de iaurt grecesc în blender. Îl poți servi într-un pahar înalt și decora cu bucăți de banană, migdale (o altă sursă de calciu) și ciocolată. Copilul tău îl va adora.

calciu in dieta copilului

Calciu în dieta copilului - sfaturi pentru a maximiza aportul acestui mineral

Unii experți sunt de părere că cei mici suferă de o deficiență de calciu semnificativă. În principiu bebelușii prezintă cel mai ridicat nivel de asimilare a calciului în organism, în procent de 60%, acesta scăzând odată cu vârsta. Se întâmplă acest lucru, după părerea lor, deoarece există disponibile în comerț sucuri și alte băuturi non-lactate, atât de apreciate de copii care ajung să consume mai puțin lapte. Iată ce poți face pentru a te asigura că al tău copil primește o cantitate suficientă din acest mineral vital:
- Folosește lapte în loc de apă când pregătești cereale, ciocolată caldă și supă
- Folosește lapte evaporat în locul laptelui normal în rețete (conține de două ori mai mult calciu decât laptele normal)
- Adaugă iaurt în salatele din fructe; folosește pudră de lapte degresat pentru a pregăti aluaturi, sosuri și smoothie-uri; adaugă brânză la legume, sosuri și piure de cartofi. Reține că nu trebuie să oferi prea multe alimente bogate în calciu la o singură masă. Cantitatea de calciu asimilată la nivelul tractului digestiv scade odată ce cantitatea de calciu de la o masă crește; optează pentru cantități mici în mod regulat
- Cumpără suc de portocale, pâine sau cereale fortifiate cu calciu
- Poate ai aflat că există anumite plante care conțin acidul oxalic și fitic (constituie o problemă îndeosbi pentru copiii cu alimentație vegetariană sau vegană). Acestea se leagă de calciul din compoziție, împiedicându-l să fie asimilat corespunzător de organism - nu afectează asimilarea altor alimente cu calciu). Exemple de astfel de plante sunt rubarba, varza, spanac, cartofi dulci, leguminoase, pâine din făină integrală, semințe și nuci.

Tratamentul lipsei de calciu la copii

ultra vitamin d

Pentru sănătatea optimă a oaselor, Institutul de medicină recomandă:
1 -3 ani - 700 mg calciu zilnic
4 -8 ani - 1,000 mg calciu zilnic
9 -18 ani - 1,300 mg calciu zilnic

Vitamina D ajută organismul să asimileze mai bine calciul, prin urmare asigură-te că cel mic primește suficientă vitamina D - aproximativ 600 de UI pe zi

  În plus față de includerea de calciu în alimentație, modalitățile de tratament al acestei carențe includ:
- Expunerea copilului la lumina soarelui (se stimulează sinteza vitaminei D din corp și se crește de asemenea rata de absorbție a calciului) timp de cel puțin 30 minute zilnic. De asemenea, un mic ajutor primit din partea suplimentelor alimentare pe baza de vitamina D, pot face adevărate minuni. Ultra Vitamin D tablete pot ajuta la absorbția și fixarea calciului și fosforului;

 

Citește și: Alimente care influenteaza asimilarea calciului la copii 

Surse:
http://homemade-baby-food-recipes.com; www.babycenter.com; www.momtastic.com; www.joybauer.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși Cum reducem la minimum riscul SIDS la bebeluși
Totul despre otita seroasa Totul despre otita seroasa
Bronșita la copii: cauze și tratament Bronșita la copii: cauze și tratament
Cum sa elimini dopurile de ceara Cum sa elimini dopurile de ceara

Articole Lifestyle

Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile Intrăm în portalul Leului: cum sunt afectate zodiile
De ce să nu mănânci pepene seara De ce să nu mănânci pepene seara
Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat Top 3 zodii care ascund ce simt cu adevărat
6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani 6 haine și accesorii pe care să nu le porți vara după 30 de ani

Alte articole care te-ar putea interesa

Editorial Qbebe
scris de Alina Nedelcu
De ce trebuie să învățăm copiii că este în regulă să eșuezeDe ce trebuie să-i familiarizăm pe copii și cu eșecul Chiar dacă ne vine greu să vedem dezamăgirea, frustrarea și tristețea profundă a copilului după un insucces, psihologii spun că nu trebuie să facem tot...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Irina Olteanu
Școala Siguranței Tedi a poposit la DragomireștiO vizită într-un colț al județului Dâmbovița - Dragomirești Nu mi-aș fi închipuit că o zi de vineri, de la sfârșitul lunii mai, se poate transforma într-o experiență cu totul memorabilă,...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Ora la care nastem este programata genetic

Ora la care nastem este programata genetic

Nu iti imaginai ca ora la care nasti poate avea vreo legatura cu genetica, dar
MAI MULT

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Lucruri fascinante despre luna in care s-a nascut sau se va naste copilul tau

Cunosti cu siguranta informatii generale ce tin de semnele zodiacale, astrologie
MAI MULT

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Tarile cele mai sigure si cele mai periculoase pentru nasterea unui bebelus

Intemeierea unei familii reprezinta unul dintre cele mai importante momente din
MAI MULT

Bebee

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net