X

Gestionarea modulelor cookie pe site-ul Qbebe.ro

Acest site utilizează cookie-uri. Acceptând cookie-urile, veți putea naviga în cele mai bune condiții.

Accept Politica de Cookie

12 alimente care te fac să te simți obosită după ce le-ai consumat

de Alina Nedelcu

O alimentație sănătoasă, care să te mențină în formă, trebuie să te ajute inclusiv în furnizarea de energie și în alungarea stărilor neplăcute provocate de oboseală. Așa cum vei afla și din articolul de mai jos, există alimente care, deși sunt benefice pentru organism, pot să favorizeze oboseala când nici nu te aștepți. Printre ele se regăsesc, de exemplu, unele ce se bazează pe aditivi și pe mult zahăr, sare sau grăsimi, fiind ideal să te obișnuiești să le consumi cât mai puțin. Important este să înveți care sunt acelea ce îți vor asigura nutrienții cei mai valoroși, conferindu-ți multă vitalitate și ajutându-te să faci față mai ușor provocărilor din viața de zi cu zi.

Exemple de alimente care pot favoriza stările de oboseală

Pâinea albă
Aceasta face parte din categoria carbohidraților cu indice glicemic (Indicele glicemic se referă la viteza cu care carbohidrații ajung în sânge și influențează nivelul de zahăr din corp. Dacă acesta este ridicat, înseamnă că va cauza fluctuații mari ale nivelului de zahăr, fiind ușor de absorbit) ridicat. Pentru că nu conține nici suficiente fibre, ea se va asimila ușor, dar nu va lăsa nici răgazul să fie utilizată pentru a obține energia de care ai nevoie. Nu ar trebui să te miri dacă vei consuma pâine albă și te vei simți brusc mai apatică și mai lipsită de energie.

Brioșele
Oricât de atractive ți se par, încearcă să le ocolești dacă nu vrei să te confrunți cu stări de moleșeală după ce le-ai gustat. Practic, și ele constituie o sursă de carbohidrați, meniți să ducă la o fluctuație bruscă a nivelului de zahăr din sânge. În aceste condiții, organismul va obosi rapid și va dori să se energizeze iar apelând tot la o sursă de carbohidrați.
Poți să înlocuiești acest tip de carbohidrați cu unii complecși, cum ar fi fructele sau pâinea integrală.

Hamburgerii
Carnea din care sunt făcuți aceștia poate să fie o sursă de energie (oferă proteine), dar alte ingrediente cu care sunt combinați poate să ducă la inducerea unei stări de oboseală după ce îi vei mânca. De pildă, pâinea albă, brânza grasă, baconul prăjit, diverse sosuri (precum maioneza sau ketchup-ul) sunt pline de calorii „goale" și reprezintă carbohidrați nesănătoși și grăsimi. Din cauza lor, posibilitatea de a te lupta cu oboseala va crește semnificativ.
Ideal este să-ți prepari tu hamburgerii, cu carne cât mai slabă (de exemplu, de pui sau de curcan), fără să-i asociezi cu chifle obișnuite și diverse topping-uri.

Chips-urile din cartofi și alte gustări sărate
Nu numai că aceștia îmbie papilele gustative cu tot felul de arome, dar pot crea și dependență. Mai mult, dacă sunt asociați și cu un sos, posibilitatea de a-i transforma într-o gustare după care poți tânji adesea va crește semnificativ.
Chips-urile pot favoriza oboseala nu numai din cauză că sunt o sursă de carbohidrați, dar și pentru că sunt bogați în sare și grăsimi, ceea ce va suprasolicita rinichii și ficatul.Alături de ele, același tip de probleme pot crea și alte tipuri de gustări pe care ești tentată să le ronțăi (de exemplu, bucățile de pâine prăjită cu diverse arome).

Diverse snacks-uri sarate

Citește și: Poftele tale sunt mesaje importante ale organismului despre sănătatea ta

Chips-urile  din comerț, despre care se crede că sunt realizate din legume
Nutriționiștii atrag atenția asupra următorului aspect: acestea nu sunt realizate din legume și conțin foarte multă sare, amidon și aditivi nocivi organismului. Din acest motiv ele nu-ți vor putea oferi energia de care ai nevoie, ci mai degradă te vor determina să te simți mai letargică.
Poți să te asiguri că vei consuma niște chips-uri din legume naturale dacă ți le vei prepara tu însăți. De exemplu, alege să pregătești unele din sfeclă, din salată kale, din morcovi etc..

Batoanele din cereale sau din granola
Oricare dintre ele pot fi pline cu carbohidrați și grăsimi, plus cu aditivi care creează fluctuații ale glicemiei. Dacă se ajunge la o asemenea reacție în organism, te vei simți îndată obosită și lipsită de forță.
Dacă îți plac aceste batoane, poți să-ți prepari unele acasă, având grijă să nu adaugi zahăr obișnuit sau alte ingrediente cu aditivi.

Pastele
Dacă acestea sunt integrale, atunci îți vor fi de ajutor pentru a te simți revigorată. În schimb, pastele obișnuite au și ele un indice glicemic ridicat și din acest motiv determină o creștere a nivelului de zahăr, urmată de o creștere a nivelului de insulină. De aceea, probabilitatea de a te simți obosită și mai degrabă slăbită după ce ai mâncat paste din făină albă este ridicată.

Cerealele pe bază de ovăz care au adaos de zahăr
În general, ele fac parte dintre alimentele care dau energie, dar când sunt combinate cu surse de zahăr (cum ar fi sirop de arțar, diverși conservanți etc.) vor avea exact efectul invers: vor induce starea de oboseală.
Pentru ca acest fel de cereale să nu facă parte dintre alimentele care obosesc, alege unele cât mai organice și consumă-le, de exemplu, cu iaurt natural, cu semințe de chia, cu nuci, cu fructe de pădure etc..

Condimentele
Nu numai că sunt pline de aditivi și de zahăr, dar sunt și surse ascunse de sare. Aceste ingrediente pot să te determine să te simți balonată, letargică și deshidratată. Asemenea stări vor fi mai pregnante după ora prânzului, făcându-te să fii mult mai obosită ca în mod obișnuit. Cel mai bine este să optezi pentru condimente cât mai naturale și pe cele despre care știi că sunt pline de conservanți să le consumi cât mai rar, în cantități cât mai reduse.

Iaurtul degresat, cu arome artificiale
Acesta poate să conțină foarte mult zahăr, dar și conservați periculoși, ceea ce-l va transforma într-un stimulent pentru fluctuațiile bruște de zahăr din organism. Odată ce se ajunge la așa ceva, stările de oboseală accentuată sunt inevitabile.
Când te-ai săturat de iaurtul obișnuit, poți să-l transformi într-o gustare mai atractivă cu ajutorul fructelor, nucilor sau cerealelor integrale.

Semințele de dovleac
Chiar dacă semințele sunt utile organismului pentru că mențin sănătatea inimii, pielii și unghiilor, cele de dovleac sunt foarte bogate în magneziu și de aceea te pot face să te simți mult prea relaxată. În acest context, starea de somnolență poate să intervină foarte rapid.
Ca să nu te apuce somnul când de fapt nu ai nevoie, încearcă să limitezi consumul de semințe în mijlocul zilei.

Cireșele
Nu te-ai fi gândit nicicând la faptul că  fructe bogate în apă, așa cum sunt și cireșele, te pot determina să te simți obosită după ce le mănânci. Explicația pentru acest fenomen este următoarea: conțin triptofan, ce te poate face să te simți mai relaxată și mai pregătită pentru somn.
Pentru a evita acest dezavantaj, nutriționiștii recomandă să le eviți pe timpul zilei și să le consumi mai înainte de a te culca, astfel încât să-ți asiguri un somn mai odihnitor.

Ce ar trebui să mănânci pentru a nu te simți obosită

Există și alimente diferite de cele menționate mai sus care, curând după ce vor fi consumate, te vor ajuta să te simți nu numai sătulă, dar și mai plină de energie. Iată câteva exemple în acest sens:
Semințele de chia
Pe de o parte, ele vor conferi energie deoarece te pot ajuta să fii mai bine hidratată (semințele de chia absorb de 10 ori mai multă apă decât greutatea lor). Pe de altă parte, conțin proteine și fibre care vor elibera energia de care simți nevoie.

Semințele de quinoa
Acestea au proteine, fibre și fier, ceea ce le ajută să fie alimentul ideal când ai nevoie de un plus de energie. Merită să le pui în valoare în tot felul de preparate (precum brioșele), pe care să le consumi în mod constant.

Boabele
Acestea sunt surse de carbohidrați, proteine și fibre. Proteinele te ajută să te simți sătulă, carbohidrații oferă energie, iar fibrele pot să regleze nivelul de zahăr din sânge.
Printre cele mai sănătoase boabe sunt cele de culoare neagră, numai bune pentru diminuarea stărilor de oboseală.

Bananele
Potasiul, fibrele și vitamina B6 sunt nutrienții care asigură energie și te vor împiedica să te simți obosită, inclusiv când vei desfășura activități fizice foarte intense. De aceea, specialiștii în  nutriție le recomandă inclusiv când vine vorba despre cele mai indicate alimente înainte de începerea unei sesiuni de efort fizic.

Avocado
Este plin de grăsimi sănătoase (Omega 3 și Omega 6), vitamine și minerale, care vor ajuta corpul să absoarbă nutrienții de calitate. Mai mult, avocado furnizează proteine, ceea ce îl transformă într-unul dintre cele mai nutritive alimente, capabile să te ajute să lupți cu oboseala.

Cerealele organice din ovăz
Având un indice glicemic redus, ele duc la creșterea treptată a nivelului de zahăr și de insulină din organism. Astfel, cerealele din ovăz sunt necesare pentru oferirea unui supliment de energie, înlăturând stările de oboseală.Pentru a te bucura de efectele lor deosebite, ai grijă să nu le asociezi unor ingrediente ce conțin conservanți (cum ar fi topping-urile din comerț).

Nucile macadamia
Merită să le apreciezi nu numai pentru gustul deosebit, ci și pentru că îți pot pune la dispoziție un plus de energie mulțumită prezenței proteinelor, carbohidraților și grăsimilor sănătoase. Cu toate acestea, nu le consuma în cantități mari, întrucât sunt foarte bogate în calorii și pot favoriza acumularea de kilograme în plus.

Nuci macadamia

Citește și: 5 alimente care se lupta cu oboseala

Migdalele
Se remarcă datorită conținutului de grăsimi sănătoase (monosaturate), de minerale și de fibre, fiind excelent să le poți consuma în fiecare zi. Vei observa cum te vei simți mai puțin obosită și mai energică!

Pâinea integrală
Ea este un aliment cu indice glicemic scăzut, mai greu de digerat, menit să conducă la o creștere treptată a nivelului de zahăr din organism. Datorită acestei însușiri, pâinea integrală îți va da treptat energie, care va fi de lungă durată.

Tu știai cât de multe alimente pe care le consumi de obicei te obosesc?

Surse :
www.bustle.com, www.cosmopolitan.com, www.greatist.com,www.huffingtonpost.com, www.prevention.com, www.womenshealthmag.com

Surse poze:
www.pixabay.com

Noutati de la Qbebe

INSCRIE-TE la newsletter-ul Qbebe si primesti ultimele noutati.

Email
Data nasterii bebelusului    
 

Articole asemanatoare

Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic Ce trebuie sa stii despre alimentele modificate genetic
Totul despre alergiile alimentare Totul despre alergiile alimentare
Ghidul complet al caloriilor Ghidul complet al caloriilor
Principiile alimentatiei sanatoase Principiile alimentatiei sanatoase

Articole Lifestyle

10 obiceiuri pe care le au femeile cu păr frumos și sănătos 10 obiceiuri pe care le au femeile cu păr frumos și sănătos
Două zodii cu inima golită de lumea rea. Nu mai au şanse să iubească Două zodii cu inima golită de lumea rea. Nu mai au şanse să iubească
Haine potrivite pentru femei mature: ce să porţi și ce să eviţi Haine potrivite pentru femei mature: ce să porţi și ce să eviţi
Ce vor bărbaţii de la tine în funcţie de zodie Ce vor bărbaţii de la tine în funcţie de zodie

Alte articole care te-ar putea interesa


Editorial Qbebe
scris de Otilia Geavlete
Factorii din copilărie care afectează dramatic dezvoltarea socială a copilului devenit adultAtunci când creștem un copil trebuie să fim conștienți că este asemeni lutului moale, pe care orice acțiune a noastră și a mediului îl modelează și-i dă forma de mai târziu. Dacă primește...

Lista gradinite

Cauta o gradinita in orasul tau

Retete culinare
Editorial Qbebe
scris de Cristina Fotescu
Recenzie carte: Programul de 90 de minute de somn pentru bebelusiAuzisem ca este bine sa scrii si lucruri pozitive dar si negative intr-o recenzie ... Dar am decis sa scriu in stilul meu, asa ca am preferat sa scriu totul la scurt si la obiect. Prin urmare: 1. Foarte util planul NAPS...
Qbebe Horoscop saptamanal
Qbebe Funny

Naste natural

Cele mai comune cauze ale avortului spontan

Cele mai comune cauze ale avortului spontan

Avortul spontan este o problema cu care nicio gravida nu isi doreste sa se
MAI MULT

Muzica ajuta la dezvoltarea creierului copiilor nascuti prematur

Muzica ajuta la dezvoltarea creierului copiilor nascuti prematur

Copiii nascuti prematur sunt o categorie aparte si extrem de sensibila. O
MAI MULT

Trucul acestei femei le ajuta pe mame sa produca mai mult lapte

Trucul acestei femei le ajuta pe mame sa produca mai mult lapte

Toate mamicile care alapteaza isi doresc sa produca mai mult lapte. In realitate
MAI MULT

Bebee

Cum-tratăm-scurgerile-vaginale-din-timpul-sarcinii

Cum tratăm scurgerile vaginale din timpul sarcinii

Scurgerile vaginale sunt secreţii ale organelor genitale, cu rol de apărare
MAI MULT

Cele-mai-grele-luni-de-sarcină-sunt-primele-3----află-de-ce

Cele mai grele luni de sarcină sunt primele 3 – află de ce

Perioada sarcinii este foarte frumoasă, dar în același timp și delicată.
MAI MULT

alaptare

Cât se alăptează un nou-născut?

Alăptarea este modul prin care un nou-născut este hrănit de către mama sa cu
MAI MULT

Înotul-dezvoltă-copiii-într-un-mod-armonios

Înotul dezvoltă copiii într-un mod armonios

Beneficiile înotului sunt nenumărate, iar cei mici ar trebui să învețe de
MAI MULT

sigur.info-fii sigur pe net